اوصاني، منوبلوك قوطي فلزي ساخت

بدين منظور ماشين‌سازي اوصاني با مديريت عليرضا اصانلو كه طراح دستگاه‌هاي دربندي در ايران بوده موفق به طراحي و ساخت دستگاه منوبلوك قوطي شد.

در توليد مواد غذايي كنسروي، نوشيدني‌هاي قوطي و روغن‌هاي مايع و ديگر محصولات غذايي كه داراي سس و آب‌روغن داخل قوطي هستند اكثر شركت‌هاي صنايع غذايي با مشكل ريزش مايعات داخل قوطي در پروسه توليد مواجه مي‌باشند. اين مشكل باعث افت كيفيت و ضايع شدن درصدي از مواد اوليه نيز مي‌شود.
بدين منظور ماشين‌سازي اوصاني با مديريت عليرضا اصانلو كه طراح دستگاه‌هاي دربندي در ايران بوده موفق به طراحي و ساخت دستگاه منوبلوك قوطي شد.
در نتيجه اين تكنولوژي حتي با سرعت‌هاي بالاتر توليد (12 هزار قوطي در ساعت) مايعات داخل قوطي‌ها در روند توليد ريزش نخواهند داشت. بنا به اظهار مهندس اصانلو در همان بررسي‌هاي اوليه، صرفه‌جويي حدود 20 درصدي از مواد اوليه و افزايش راندمان توليد در اثر جلوگيري از ريزش مايعات و سس و روغن داخل قوطي‌ها (قبل از دربندي شدن) محرز شد. وي افزود نمونه‌هايي از دستگاه‌هاي جديد منوبلوك در شركت‌هاي آذوقه شيراز و روغن الوند سپاهان نصب و مورد بهره‌برداري قرار گرفته‌است.
مدير ماشين‌سازي اوصاني اميدوار است با توليد انبوه اين ماشين‌آلات به ميزان قابل توجهي صرفه‌جويي ارزي در صنايع تبديل و روغن كشور حاصل خواهد شد.
گفتني است ماشين‌سازي اوصاني بيش از 15 سال در زمينه ساخت ماشين‌آلات بسته‌بندي كنسرو، آبميوه قوطي و روغن فعاليت داشته است. اين شركت اولين طراح دستگاه‌هاي دربندي هوشمند تمام استيل در ايران نيز مي‌باشد كه اكنون موفق به طراحي و ساخت دستگاه منوبلوك قوطي (پركن و دربند با هم) در ايران شده است.

بیشتر بخوانید . . .