پیگیری وزارت ارشاد برای راه‌اندازی فاز دوم کارخانه کاغذسازی اترک

مهر/ هفدهم مرداد ماه سال جاری محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حجت‌الاسلام سالک رییس کمیسون فرهنگی مجلس، حجت‌الاسلام آقاتهرانی نایب رییس کمیسیون، حجت‌الاسلام آشتیانی، حجت‌الاسلام حسینی، حجت‌الاسلام کی‌نژاد نمایندگان مجلس شورای سلامی و جمعی از مدیران ارشاد استانی از مجموعه کارخانه کاغذ و مقوا سازی اترک اصفهان بازدید کردند.
در این بازدید دوساعته که با هدف بررسی وضعیت کارخانجات کاغذسازی کشور و حمایت از تولید داخلی صورت گرفت، نحوه برون رفت از وضعیت کم تولید و چگونگی بهره‌گیری از تسهیلات مورد برسی و ارزیابی قرار گرفت.
بنابر بر این گزارش و به گفته مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد، این بازدید در راستای سلسله بازدیدهایی است که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با هدف روئیت شرایط فعلی کارخانجات و نوع و نحوه حمایت‌ها و تسهیلات ممکن برای افزایش ظرفیت کارخانه‌های کاغذسازی صورت می‌گیرد. برازش تاکید کرد: با توجه به نگاه حمایتی مجلس شورای اسلامی و همچنین دولت تدبیر و امید مقرر شده بعد از جمع‌بندی صورت گرفته توسط مجلس جلساتی مشترک با دولت در بخش وزارت ارشاد صنعت معدن تجارت و اقتصاد و آموزش و پرورش با هدف ارتقا تولید داخلی حمایت از اقتصاد درون زا و حرکت به سمت خودکفایی برگزار شود.
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از این از کارخانه کاغذسازی مازندران، پارس و کارون خوزستان و مراغه بازدید کرده‌اند.
کارخانه اترک در اواخر سال ۱۳۸۸ در ۵۵ کیلومتری شهر تاریخی اصفهان در زمینی به متراژ ۲۰۰ هکتار در شهر صنعتی فولاد و با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان تأسیس و شروع به تولید مقوای یکرو پشت خاکستری کرد. فاز اول این کارخانه با تولید ۱۰۰ هزار  تُن انواع مقوا از گرماژ ۲۳۰ گرم تا ۴۵۰ گرم در متر مربع و همچنین مقوای بدون روکش به‌صورت رول و ورق به‌عنوان اولین تولیدکننده مقوا در ایران و خاورمیانه است.
برازش همچنین در انتهای این بازدید اعلام کرد: دفتر امور چاپ پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید . . .