پیام کنفرانس PRINT4ALL ایتالیا در مسیر رشد جایگاه خود در صنعت چاپ

گزارشی از همایش چاپ برای همه

PRINT 4 ALL 2023 CONFERENC

تهیه و تنظیم: مجیدرضا طاهری آشتیانی

مدیرعامل شرکت گاماپک، میهمان مدعو کنفرانس Print4All


همایش چاپ برای همه PRINT 4 ALL در روز پنجشنبه بتاریخ ششم جولای مصادف با پانزدهم تیر ماه در هتل مجلل REGINA در منطقه استرازی شهر میلان برگزار شد.

این همایش به درخواست شرکت های مرتبط با صنعت چاپ با هماهنگی بخش بازرگانی سفارت خانه های ایتالیا در کشورهای طرف دعوت ترتیب داده شده بود.

همایش از ساعت 8 تا 19 روز ششم جولای برگزار شد. سخنرانان بر لزوم همگرایی و استفاده از فن آوری های جدید تاکید داشتند آنها بر این باور بودند که برای جلوگیری از توسعه  کمی صنایع چین و سهم بازار روبه افزایش آنها با ساخت محصولات کیفی آخرین دستآوردهای صنعت چاپ ایتالیا را در قالب ماشین آلات مربوطه به مشتریان معرفی و ارائه کنند.

در بخش دیگری از این همایش به جایگاه جهانی صنعت چاپ و همچنین رتبه کشور ایتالیا در این زمینه پرداخته شد.

لازم به توضیح است که به موازات جلسات متوالی این همایش که در حال اجرا بود در شرکت ماشین‌ساز OMET و Uteco به اجرای کارگاه آموزشی پرداختند. در کارگاه آموزشی Uteco آخرین دستآورد این کمپانی در قالب یک ماشین چاپ فلکسوی عرض کم یا (Narrow Web) ارائه شد.

OMET هم به معرفی یک ماشین فلکسوی عرض کم پرداخت که Cold Foil یکی از امکانات جدید آن بود.

روز هفتم جولای بازدید کارخانه OMET در دستور کار قرار گرفت این کارخانه در زمینی به مساحت 34000 متر چشم نوازی می کرد اولین مرحله بازدید ورود به سالن نوآوری (innovationpark) بود .

در این سالن آخرین محصول تولیدی شرکت OMET که یک ماشین فلکسوی عرض کم با امکان چاپ هشت رنگ بود دیده می شد. سرعت بالا و دقت کم نظیر این ماشین چاپ قابل تحسین بود. در سالن اصلی تولید این شرکت انواع ماشین های چاپ در حال ساخت بود در این ماشین های چاپ، روشهای روتوگراور و فلکسوگرافی بطور ترکیبی و همزمان بکار رفته بودند یکی از نکات برجسته و قابل تامل این کارخانه ساخت ماشینهای چاپ سفارشی برای موارد خاص بود بطور مثال ساخت یک ماشین چاپ 17رنگ به سفارش کشور الجزایر در دستور کار آنها قرار داشت که به نوبه خود خیره کننده بود .وقتی دلیل ساخت این ماشین را پرسیدم در جواب گفتند «این ماشین برای تولید لیبل یک برند معتبر طراحی شده که احتمال تقلب و جعل لیبل مربوطه را به صفر می رساند.»

دست اندرکاران صنعت چاپ و ماشین سازان ایتالیا  بدنبال حفظ جایگاه خود و جذب مشتریان جدید باهمکاری دولت ایتالیا این همایش را ترتیب دادند بعنوان مثال  هزینه های سفر مدعوین در این همایش از سوی بخش خصوصی و تسهیل در صدور ویزا از سوی بخش بازرگانی سفارتخانه ایتالیا صورت گرفته بود.

در پایان کمی هم از حال و هوای بسته بندی های روز ایتالیا گفته باشم در هیچ کجای این جلسه و حتی در گردش شهری در میلان خبری از بطری های pet و دیگر ظروف پلیمری نبود تمامی نوشیدنی ها در شیشه بسته بندی شده بودند . بجای کیسه های پلاستیکی هم از کیسه های کنفی استفاده شده بود. لیوان های کاغذی بطور محدود در بستنی‌فروشی‌ها دیده می شد. پاکتهای بسته بندی همگی کاغذی و بیشتر از جنس کرفت بودند.

در آخر از سرکار خانم رحیمی در بخش بازرگان سفارت ایتالیا به سبب زحمات ایشان در جهت هماهنگی سفر و همراهی گروه قدردانی می نمایم.

بیشتر بخوانید . . .