معرفي کتاب جديد بسته‌بندي و طراحي خلاقانه

نسخه کلکسيونري يک نظرسنجي جهاني از موج جديد طراحي ها و بسته‌بندي‌هاي گرافيکي بزرگ و نسخه محدود براي صنايع موسيقي،‌کتاب و مجله است.

نسخه کلکسيونري

انگليس/ Stuart Tolley کتاب بسته‌بندي و طراحي خلاقانه: سري نسخه کلکسيونري را تاليف کرده است. او به دنبال سبکي بود که به بهترين شيوه طراحي‌هاي برتر معاصر را نشان داده و براي طراحان و غيرطراحان به يک شيوه الهام‌بخش باشد. او روندهاي طراحي مانند کنتراست بالا، مينيماليست سفيد، هندسه برجسته و شفافيت را با يکديگر ترکيب کرد. در محتواي کتاب از زيبايي‌شناسي مينيماليسم ژاپني و فضاي تميز استفاده شده است. هر تصوير،‌نوشته و عنواني فضاي حبابي خود را داشته و همه چيز مرتب و منظم است که باعث راحتي بصري و خوانايي مي‌شود; تمرکز بيش از توضيحات، به خود تصاوير جلب مي‌گردد.

“نسخه کلکسيونري: بسته‌بندي و طراحي خلاقانه، ‌يک کتاب فرهنگي تصويري است که مولف آن Stuart Tolley بوده و توسط Thames and Hudson در آگوست 2014 چاپ شده است. نسخه کلکسيونري يک نظرسنجي جهاني از موج جديد طراحي ها و بسته‌بندي‌هاي گرافيکي بزرگ و نسخه محدود براي صنايع موسيقي،‌کتاب و مجله است. کتاب 288 صفحه اي به چهار بخش اصلي تقسيم مي‌شود که دنياي مجموعه‌هاي جعبه‌اي،‌ فرمت‌هاي چندتايي، هنر روي جلد کاردستي و مصنوعات دستي ديگر را در بر مي‌گيرد.
iranpack-sanat-bastebandi-154-Stuart_Tolley-7

iranpack-sanat-bastebandi-154-Stuart_Tolley-4 (1)

“اين کتاب بيش از 170 نمونه معاصر از هنرمندان،‌موسيقيدانان و طراحان نامدار جهان مانند Björk،‌ Radiohead، David Bowie، Nick Cave & The Bad Seeds،‌ Matthew Dear،‌ Flying Lotus،‌ Oliver Jeffers،‌ Chris Ofili،‌ Beatriz Milhazesو آثار مستقل The Vinyl Factory،‌ Ghostly International،‌ Warp Records،‌ Ninja Tuneرا با طراحي زيبايي چاپ کرده‌است. هر نمونه به طور انحصاري توسط Ivan Jones براي کتاب عکاسي شده است وبه همراه آن تمامي جزئيات، ‌‌ليست مشخصات وعنوان آن که راجب هر پروژه اطلاعاتي به دست آورده شده اند.

در بين اين صفحات 6 مصاحبه اختصاصي با هنرمندان پيشرو آورده شده است تا فرآيند خلاقيت آنها معرفي گردد.

در کنار اين مصاحبه‌ها – با Stanley Donwood،‌ Dinos Chapman/The Vinyl Factory/Fuel،‌ The Flaming Lips،‌ Irma Boom،‌ Stefan Sagmeister و Alec Soth- عکس پرتره اختصاصي هنرمندان نيز آورده شده است.

بیشتر بخوانید . . .