جایزه نوآوری برای شرکت نوردمکانیکا

نوردمکانیکا در جمع بهترین فناوران ایتالیا

منبع: نوردمکانیکا 28 دی 1401

منطقه امیلیا رومانیا از نظر نوآوری در سیستم اقتصادی خود رتبه اول را در ایتالیا دارد.

این به رقابت‌پذیری، پتنت‌ها، بخشی از تولید ناخالص داخلی سرمایه‌گذاری شده در تحقیق و توسعه و استارت‌آپ‌های نوآور برمی‌گردد. اما با وجود جذب فارغ‌التحصیلان بسیاری از سایر نقاط ایتالیا، مانند سایر نقاط کشور از فرار مغزها به خارج از کشور رنج می‌برد.

اینها برخی از مسائلی است که در بولونیا در نهمین نمایشگاه “Imprese vincenti” (شرکت‌های کوچک و متوسط برتر)  با کوشش بانک Intesa Sanpaolo مطرح شد، که شاهد اهدای جوایز به ده شرکت از مناطق امیلیا رومانیا و مارس بود که به دلیل توانایی آنها در سرمایه‌گذاری بر روی نوآوری متمایز هستند.

داده‌ها نشان می‌دهد که امیلیا رومانیا در ایتالیا پس از ترنتینو-آلتو آدیجه و لومباردی در جایگاه سوم از نظر شیوع فناوری‌های دیجیتال قرار دارد و بالاتر از Piedmont برای نسبت تولید ناخالص داخلی سرمایه‌گذاری شده در تحقیق و توسعه، بیش از 2 درصد در مقایسه با میانگین اروپایی 1.46٪، در جایگاه اول قرار دارد. اگرچه این عدد نسبت به آلمان با 3.16٪ و کل اروپا با 2.22٪ عقب است. این کشور همچنین دارای دو برابر میانگین ثبت اختراعات در سراسر کشور است (146.7 در هر میلیون نفر، در مقابل 68.6 برای کل ایتالیا)، و در سال 2020 در مجموع 47٪ شرکت‌ها نوآوری‌های تکنولوژیکی ارائه کردند، در مقایسه با میانگین 45.9٪.

این منطقه با 1100 استارت‌آپ ثبت شده در جایگاه چهارم ایتالیا قرار دارد و دارای تعداد زیادی فارغ‌التحصیل علوم و همچنین جذب فارغ‌التحصیلان از مناطق دیگر است، و تراز آن بیش از مثبت 3000 نفر می‌باشد.

الساندرا فلوریو، مدیر اینتسا سانپائولو در مناطق امیلیا رومانیا و مارچز می‌گوید: “اینها شرکت‌هایی هستند که برای حفظ سطح رقابت خود، حتی وقتی شرایط پیش رو نامعلوم است، با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نوآورانه خود را متمایز کرده‌اند.”

شرکت‌های امیلیانی شناخته‌شده عبارتند از Cereria Terenzi Evelino از ریمینی (عطر و لوازم آرایشی)، Cyberoo از Reggio Emilia (امنیت فناوری اطلاعات)، و Nordmeccanica از Piacenza (ماشین‌های لمینیت و متالیزاسیون). از راونا، Astim (خدمات فناوری دفاعی) و Diemme Enologia (ماشین‌آلات فرآوری انگور)، و Zaccanti از بولونیا (تجهیزات مراقبت‌های بهداشتی). شرکت‌های منطقه Marches T&C (ترافل)، Fiorini International Italia (بسته‌بندی پایدار)، Eurocarbo (قطعات صنعتی و خودرویی) و Italtorniti (قطعات دقیق) بودند.

 

بیشتر بخوانید . . .