ایراندار، نماد کیفیت، سلامت، ایمنی
– امروزه بسیاری از سازمانهای موفق بر این باورند که موفقیت پایدار تنها در سایه توجه به خواستههای کلیه ذینفعان و در سایه حرکت هماهنگ و هدفمند کلیه اجزا سازمان به سمت مقاصد و استراژیهای آن محقق می شود. یکی از رویکردهای موثری که امروزه در این زمینه به کار گرفته میشود خودارزیابی بر اساس مدلهای تعالی سازمان با تمرکز بر اساس بر هم راستاسازی فعالیتهای سازمان با مقاصد و استراتژی های سازمانی و کسب نتایج متناسب با الزامات کلیه ذینفعان میباشد.
– در عرصه بین المللی، رعایت استانداردهای کیفی در تولید و ارائه خدمات از چنان اهمیتی برخوردار است که سازمان جهانی استاندارد (ISO) را بر آن داشت تا استانداردهای بین المللی سیستم مدیریت کیفیت موسوم به استانداردهای ایزو۹۰۰۰ را تدوین و معرفی کند. امروزه رعایت این استانداردها از چنان اهمیتی برخوردار است که اکثر کشورهای اروپایی کسب گواهینامه های مربوط به آن را شرط اولیه داد و ستدهای خویش اعلام کرده اند و این در حالی است که موج بکارگیری این استانداردها بسیاری از کشورها را فرا گرفته است.
همگام با جهانی شدن و در هم شکسته شدن مرزهای جغرافیایی در مناسبات اقتصادی وبازرگانی، پایداری وتوسعه سازمانها بیش از بیش به عواملی نظیر نوآوری در محصول و ارائه خدمات به مشتری و مراجعان وابسته میشود و این امر ضرورتهای جدیدی را برای سازمانها ایجاب میکند. از جمله این ضرورتهای جدید تاکید و توجه در فراورده های (کالاها یا خدمات) است که استانداردهای مدیریت کیفیت با هدف تامین آن شکل گرفته است.
شرکت ایراندار موفق به اخذ سه گواهینامه کیفیت به طور همزمان از شرکت توف نورد ایران (TUV NORD) در سال ۹۵ شد.
این برَند، بسیار شناخته شده و متعلق به سازمانهای TÜV و VdTÜV اتحادیه توف های آلمان و مشخص کننده شرکتهای بازرسی و پایش فنی TÜV میباشد که تنها میتواند توسط اتحادیه بازرسی و پایش فنی TechnischerÜberwachungsVerein-TÜV و یا شرکتهای تابعه TÜV مورد استفاده قرارگیرد. در ادامه سه استاندارد استقرار یافته در شرکت ایراندار معرفی میشوند:
ISO 9001-2015
سیستم مدیریت کیفیت
در میان سیستمهای مدیریتی مدرن ایزو ۹۰۰۱، سیستمهای مدیریت کیفیت در دنیا در جایگاه برترینها ایستاده است. این سیستم به شرکتها اجازه میدهد تا روند ویژه ای را بمنظور برآورده کردن نیازهای مشتریان در سطح جهانی و با توجه به کیفیت استانداردها بکار گیرند.
مشتریان بطور فزایندهای به خریداران کیفیت طلب تبدیل میشوند. آنها می خواهند بدانند که نیازهای انها را برآورده می شود. سیستم استاندارد مدیریت کیفی تایید شده زمینه کیفی و رضایتمندی مشتری نشان می دهد. بکارگیری سیستم مدیریت کیفی رضایت مشتری را افزایش داده، انسجام داشته و پروسه های داخلی را تقویت کنید. همچنین میتواند خطر عدم رضایت مشتری را نیز به حداقل رساند.
ISO 14001-2015
مدیریت کیفیت زیست محیطی
افزایش کارایی، افزایش سود و تضمین فعالیتهای زیست محیطی
ایزو ۱۴۰۰۱ استاندارد معروف بین المللی برای مدیریت کیفیت با در نظر گرفتن نگرانی های زیست محیطی است.
اخذ گواهینامه ۱۴۰۰۱ باعث میشود تمامی اهداف تجاری و کاری هر سازمانی در پناه تحقق حفظ محیط زیست قرار گیرد و به صورت عام المنفعه تمامی ذینفعان با یکدیگر مشارکت کنند و یک هدف کلی برای همه سازمانهای در حال فعالیت به وجود بیاید.حتی این استاندارد باعث میشود تمامی منفعت مالی و رقابتی سازمانها با کاهش هزینه ها و مدیریت پسماندها به وجود بیاید.
OHSAS 18001-2007
مدیریت ایمنی و سلامت شغلی
این استاندارد نیازهای ایمنی و سلامت تجارت را برآورده میکند.
OHSAS 18001 استاندارد معروف بین المللی برای سیستمهای مدیریت ایمنی و سلامت است.
OHSAS 18001 نیاز به راهکار سیستماتیک در تصادفات، رویدادها، ضربات و بهداشت صنعتی دارد. و شامل تنظیم اهداف، دنبال کردن برنامه ها و ارتباط این موارد با کارکنان، دخیل کردن مدیریت ارشد و بازرسیهای داخلی اجرائی بمنظور حصول اطمینان از روند سیستم مدیریتی ایمنی و سلامت از روی برنامه میباشد.