ایراندار نماد کیفیت، سلامت، ایمنی

شرکت ایراندار موفق به اخذ سه گواهینامه کیفیت به طور همزمان از شرکت توف نورد ایران (TUV NORD) در سال ۹۵ شد.

172-Jeld

ایراندار، نماد کیفیت، سلامت، ایمنی

– امروزه بسیاری از سازمان‏های موفق بر این باورند که موفقیت پایدار تنها در سایه توجه به خواسته‏های کلیه ذی‏نفعان و در سایه حرکت هماهنگ و هدفمند کلیه اجزا سازمان به سمت مقاصد و استراژی‏های آن محقق می شود. یکی از رویکردهای موثری که امروزه در این زمینه به کار گرفته می‏شود خودارزیابی بر اساس مدل‏های تعالی سازمان با تمرکز بر اساس بر هم راستاسازی فعالیت‏های سازمان با مقاصد و استراتژی‏ های سازمانی و کسب نتایج متناسب با الزامات کلیه ذی‏نفعان می‏باشد.
– در عرصه بین‏ المللی، رعایت استانداردهای کیفی در تولید و ارائه خدمات از چنان اهمیتی برخوردار است که سازمان جهانی استاندارد (ISO) را بر آن داشت تا استانداردهای بین المللی سیستم مدیریت کیفیت موسوم به استانداردهای ایزو9000 را تدوین و معرفی کند. امروزه رعایت این استانداردها از چنان اهمیتی برخوردار است که اکثر کشورهای اروپایی کسب گواهینامه‏ های مربوط به آن را شرط اولیه داد و ستدهای خویش اعلام کرده‏ اند و این در حالی است که موج بکارگیری این استانداردها بسیاری از کشورها را فرا گرفته است.
همگام با جهانی شدن و در هم شکسته شدن مرزهای جغرافیایی در مناسبات اقتصادی وبازرگانی، پایداری وتوسعه سازمان‏ها بیش از بیش به عواملی نظیر نوآوری در محصول و ارائه خدمات به مشتری و مراجعان وابسته می‏شود و این امر ضرورت‏های جدیدی را برای سازمان‏ها ایجاب می‏کند. از جمله این ضرورت‏های جدید تاکید و توجه در فراورده‏ های (کالاها یا خدمات) است که استانداردهای مدیریت کیفیت با هدف تامین آن شکل گرفته است.
شرکت ایراندار موفق به اخذ سه گواهینامه کیفیت به طور همزمان از شرکت توف نورد ایران (TUV NORD) در سال ۹۵ شد.
این برَند، بسیار شناخته شده و متعلق به سازمان‌های TÜV و VdTÜV اتحادیه توف‏ های آلمان و مشخص‏ کننده شرکت‌های بازرسی و پایش فنی TÜV می‏باشد که تنها می‏تواند توسط اتحادیه بازرسی و پایش فنی TechnischerÜberwachungsVerein-TÜV و یا شرکت‌های تابعه TÜV مورد استفاده قرارگیرد. در ادامه سه استاندارد استقرار یافته در شرکت ایراندار معرفی می‏شوند:

ISO 9001 [Malaysia]

ISO 9001-2015
سیستم مدیریت کیفیت
در میان سیستم‏های مدیریتی مدرن ایزو 9001، سیستم‏های مدیریت کیفیت در دنیا در جایگاه برترین‏ها ایستاده است. این سیستم به شرکت‏ها اجازه می‏دهد تا روند ویژه‏ ای را بمنظور برآورده کردن نیاز‏های مشتریان در سطح جهانی و با توجه به کیفیت استانداردها بکار گیرند.
مشتریان بطور فزاینده‏ای به خریداران کیفیت طلب تبدیل می‏شوند. آنها می خواهند بدانند که نیازهای انها را برآورده می شود. سیستم استاندارد مدیریت کیفی تایید شده زمینه کیفی و رضایتمندی مشتری نشان می دهد. بکارگیری سیستم مدیریت کیفی رضایت مشتری را افزایش داده، انسجام داشته و پروسه‏ های داخلی را تقویت کنید. همچنین می‏تواند خطر عدم رضایت مشتری را نیز به حداقل رساند.

ISO 9001 [Malaysia]

ISO 14001-2015
مدیریت کیفیت زیست محیطی
افزایش کارایی، افزایش سود و تضمین فعالیت‏های زیست‏ محیطی
ایزو 14001 استاندارد معروف بین ‏المللی برای مدیریت کیفیت با در نظر گرفتن نگرانی‏ های زیست‏ محیطی است.
اخذ گواهینامه 14001 باعث می‏شود تمامی اهداف تجاری و کاری هر سازمانی در پناه تحقق حفظ محیط زیست قرار گیرد و به صورت عام‏ المنفعه تمامی ذی‏نفعان با یکدیگر مشارکت کنند و یک هدف کلی برای همه سازمان‏های در حال فعالیت به وجود بیاید.حتی این استاندارد باعث می‏شود تمامی منفعت مالی و رقابتی سازمان‏ها با کاهش هزینه‏ ها و مدیریت پسماندها به وجود بیاید.

ISO 9001 [Malaysia]

OHSAS 18001-2007
مدیریت ایمنی و سلامت شغلی
این استاندارد نیازهای ایمنی و سلامت تجارت را برآورده می‏کند.
OHSAS 18001 استاندارد معروف بین‏ المللی برای سیستم‏های مدیریت ایمنی و سلامت است.
OHSAS 18001 نیاز به راهکار سیستماتیک در تصادفات، رویدادها، ضربات و بهداشت صنعتی دارد. و شامل تنظیم اهداف، دنبال کردن برنامه‏ ها و ارتباط این موارد با کارکنان، دخیل کردن مدیریت ارشد و بازرسی‏های داخلی اجرائی بمنظور حصول اطمینان از روند سیستم مدیریتی ایمنی و سلامت از روی برنامه می‏باشد.

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .