کنترل رنگ برای پلاستیک‌ها، پوشش‌ها، موادآرایشی و موادغذایی

شرکت X-RITE، پیشرو جهانی در زمینه علوم رنگ و فناوری است، و شرکت تابعه Pantone LLC آن، گسترش خانواده محبوب MetaVue ™ تصویربرداری بدون تماس اسپکتروفتومترهای با یک نسخه جدید متناسب با نیازهای پلاستیک‌ها،پوشش‌ها،مواد‌آرایشی و صنایع‌غذایی را اعلام کرد. MetaVue VS3200 اولین وسیله بدون‌تماس برای کاربردهای صنعتی است که تصویر‌برداری رنگی با اسپکتروفتومتری را برای توصیف پیچیده‌ترین مواد امروزی ترکیب می‌کند. مناسب برای آزمایشگاه یا عملکردهای کنترل کیفیت هستند، آنها تطبیق‌پذیری بی‌نظیر و دقت رنگ برای اندازه‌گیری مایعات، پودرها،ژل‌ها، یا نمونه‌های کوچک یا نمونه‌هایی با شکل عجیب را ارائه‌می‌دهند.
Dave Visnovsky، مدیرتولید X-RITE می‌گوید:” بسیاری از برنامه‌های کنترل‌کیفیت منحصراً برپایه رنگ‌بصری به‌جای شکل و سایز نمونه ارزیابی می‌شوند. انعطاف‌پذیری MetaVue برای اندازه‌گیری طیف وسیعی از نمونه‌های مرطوب و خشک – بزرگ و کوچک – به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا کنترل‌کیفیت مبتنی بر ابزار را به فرآیندشان به‌منظور اطمینان از صحت رنگ، حذف ضایعات و بازنگری بیافزایند. به همان اندازه مهم است که MetaVue VS3200 می‌تواند در فرمول آزمایشگاهی برای اندازه‌گیری نمونه‌هایی که نمی‌توانند با ابزارهای سنتی مانند رنگ‌های مرطوب یا پوشش‌ها،لوازم‌آرایشی و حتی انواع غذاها اندازه‌گیری‌شوند مورد استفاده‌قرارگیرد. این امر به حذف خطاهای رنگ در فرمولاسیون و ایجاد دستورالعمل کمک‌می‌کند”.
این دستگاه دارای اندازه قابل‌تنظیم دیافراگم، از 2 تا 12 میلیمتر است که امکان اندازه‌گیری طیف گسترده‌ای از نمونه‌ها را فراهم‌می‌کند. کاربران می‌توانند نمونه‌های دشوار مانند اقلام کوچک و غیرسطحی و همچنین مایعات،خمیرها،پودرها و ژل‌ها را بدون آسیب‌رساندن به دستگاه و آسیب‌رساندن به نمونه اندازه‌گیری‌نمایند. لوازم جانبی قابل‌تنظیم برای MetaVue VS3200 شامل یک پایه دستگاه برای قرار‌دادن دستگاه سه اینچی بر روی یک میز با سینی‌های قابل‌تعویض است که به داخل و خارج حرکت‌می‌کند، پایه قابل‌تنظیم برای اندازه‌گیری دقیق نمونه‌ها با ضخامت‌های متفاوت است، و پایه رومیزی ابزار را به وسیله‌ای رومیزی با یک بازوی نمونه برای اندازه‌گیری اشیایی مانند قطعات پلاستیکی به‌کار‌می‌رود تبدیل‌نموده‌است.
MetaVue VS3200 همچنین شامل یک دوربین روی صفحه‌اش است که اجازه انتخاب نمونه دقیق دیجیتالی را می‌دهد. اپراتورها می‌توانند به‌سرعت و به‌آسانی محدوده موردنظر را دیده و اندازه‌گیری نموده و اندازه دیافراگم یا محل دیافراگم را تغییر دهد. دوربین قادر است ویژگی Smart Spot تصویر را بهبود‌بخشد که جبران‌کننده بافت، صافی و سایر اثرات ظاهری برای اندازه‌گیری‌های دقیق‌تر وینیل، فرش یا پارچه است. این امر به بهبود ثبات رنگ در سراسر فرآیند تولید کمک‌می‌کند.
MetaVue VS3200 با X-Rite Color iMatch و نرم افزار Color iQC برای فرمول‌بندی سریع رنگی دقیق و کیفیت کارآمد عملکردهای کنترل‌کیفیت ادغام‌شده‌است.این وسیله می‌تواند تصاویر نمونه را ذخیره‌نموده، مسیری برای رسیدگی فراهم‌نماید و به‌آسانی عکس‌ها را برای مرجع آینده بازیابی‌نماید.آن همچنین با جریان کار موجود کار‌می‌کند و با سابقه X-Rite VS450 و داده‌های 964 سازگاراست.

iranpack sanat bastebandi 182 MetaVueVS3200 with20mlSpoon3

بیشتر بخوانید . . .