کومکسی آخرین نوآوری‌های چاپ افست خود را ارائه داد

Comexi متخصص در ارائه راه‌حل‌های صنعت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر، آخرین نوآوری‌های خود را در تکنولوژی چاپ افست Comexi CI8 ارائه کرده است.

Offset Innovation Day 4
بیش از شصت صاحب نام تجاری، مدیران و تکنیسین‌های چاپی، شاهد پیشرفت‌های Comexi CI8 در بهره‌وری، مدیریت رنگ و صرفه‌جویی در هزینه بودند.
Comexi متخصص در ارائه راه‌حل‌های صنعت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر، آخرین نوآوری‌های خود را در تکنولوژی چاپ افست Comexi CI8 ارائه کرده است. این گروه، اخیرا افتتاحیه‌ای را به نام روز نوآوری افست در مقر خود در ریودولتس دلا سلوا (جیرونا، اسپانیا) جشن گرفته است.
طی این رویداد، Comexi آخرین تحولاتی را که تیم افست Comexi در سال گذشته توسعه داده است، به نمایش گذاشت. پیشرفت اصلی، در بهره‌وری و کارآیی صورت گرفته است. برای مثال ایستگاه خدمات سیلندر، به طور مستقیم با بخش چاپ و ربات مدیریت اسلیو یکپارچه شده است. این بهبود، امکان بررسی سریع پلیت‌ها و لاستیک‌های نصب شده و جایگزینی سریع را در صورت لزوم فراهم می‌کند. علاوه بر این طی این رویداد، پیشرفت‌های بدست آمده در صرفه‌جویی هزینه برای مدیریت وب، ارتقاء تطبیق و مدیریت رنگ با تکنولوژی QuadTech و امکان گروه‌بندی طراحی‌های مختلف در یک کار چاپ ارائه شده است.
یکی از ماشین‌های چاپ کومکسی مدل CI8 شامل دو واحد گراور اینلاین بود. دومین ماشین چاپ افست کومکسی، مجهز به ربات یکپارچه‌سازی بود به طوری که ربات، خدمات بارگیری و تخلیه اسلیو را برای چاپ و همچنین ایستگاه خدمات سیلندر فراهم می‌کرد. این ماشین دوم نیز دارای امکانات درون خطی برش رول به رول بود. و سومین ماشین چاپ افست کومکسی نیز با سیستم درون خطی اسپکتروفتومتر در ترکیب با حلقه بسته کنترل رنگ کار می‌کرد.
کومکسی در این مراسم از همکاری دو شرکت Sun Chemical و QuadTech نیز بهره برد. دکتر مایکل هیرتامر، مدیر عامل و معاون رئیس تکنولوژی جوهر چاپ از شرکت Sun Chemical یکی از سخنرانان حاضر در جلسه بود. او اطلاعاتی در مورد الزامات بسته‌بندی مواد غذایی به مخاطبان ارائه داد و آخرین تحولات جوهر flexo و چاپ افست پرتوی الکترونی (electron beam curable offset) را برای بسته‌بندی انعطاف‌پذیر به نمایش گذاشت. او در آخر اظهارات خود نیز دیدگاه مورد انتظارش را برای آینده نزدیک در مورد جوهرهای EBC جهت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر مطرح کرد.
تکنولوژی افست Comexi: بهترین امکان بازار
سیستم چاپ افست Comexi که با EMAS در اروپا برنده جایزه شده است، یک راه‌حل شناخته شده در سراسر جهان از جهت تعهد به محیط زیست، انعطاف‌پذیری تولید و توانایی سازگاری با درخواست‌های فعلی بازار است.
Comexi CI8حداکثر انعطاف‌پذیری را در فرآیند تولید فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد که در زمان کوتاهی به بازار عرضه شود. این امکان در طی مراسم افتتاحیه نشان داده شد به نحوی که شرکت‌کنندگان در عرض چند دقیقه توانستند نحوه تبدیل پلات‌های Comexi CI8 به تصویر و پردازش آن را مشاهده کنند و همچنین نحوه تغییر طراحی چاپ شرکت‌ها یا ایجاد یک چاپ جدید در مدت چند دقیقه مورد بررسی حضار قرار گرفت. گروه Comexi Offset با ایجاد یک پلات مخصوص با دو عکس از اعضای شرکت‌کننده در مراسم، این قابلیت را به نمایش گذاشتند و دستیاران، نمونه‌ای از این طراحی خاص را که قبلا در فیلم چاپ شده بود دریافت کردند.
پلات‌های لیتوگرافی افست، در مقایسه با پلیمرهای فوم و یا سیلندرهای حک‌شده (engraved cylinders) تقریبا نود درصد صرفه‌جویی داشتند. تمام پارامترهای عملیاتی را می‌توان به صورت دیجیتال ذخیره و بازیابی کرد. کنترل مخزن جوهر به صورت خودکار انجام می‌شود و منجر به کاهش اجراهای کوتاه و مواد چاپی کمتری در مخزن می‌شود. بعلاوه، این فن‌آوری ابتکاری که کاملا بدون حلال (solventless) است جایگزین جوهر حلال برای جوهرهای پلیمریزاسیون با استفاده از فن آوری EB curing بوده و بنابراین پایدار است.

Offset Innovation Day 3     Offset Innovation Day 1

بیشتر بخوانید . . .