معرفی برترین‌های IML

انجمن IMD سمپوزیوم 2015 خود را در شیکاگو برگزار کرد. در این همایش هفتاد رویداد آموزشی، شامل کارگاه‌های همزمان و پانل بحث که طیف وسیعی از موضوعات را در بر داشت برگزار شد. در این مراسم جایزه IMDA 2015 نیز اهدا شد. Yolanda Simmons سردبیر نشریه PFFC در کنار Clare Goldsberry, Plastics Today, and Rob Neilley, RN Marketing داوری نمونه‌های IML را بر عهده داشتند.

انجمن IMD سمپوزیوم 2015 خود را در شیکاگو برگزار کرد. در این همایش هفتاد رویداد آموزشی، شامل کارگاه‌های همزمان و پانل بحث که طیف وسیعی از موضوعات را در بر داشت برگزار شد.  در این مراسم جایزه IMDA 2015 نیز اهدا شد. Yolanda Simmons سردبیر نشریه PFFC در کنار Clare Goldsberry, Plastics Today, and Rob Neilley, RN Marketing داوری نمونه‌های IML را بر عهده داشتند.
از میان کارگاه‌های برگزار شده دو کارگاه از اهمیت بیشتری برخوردار بودند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

چاپ دیجیتال IML/IMD در مقابل چاپ سنتی IML/IMD
ارائه‌کنندگان Bob Travis از inkWorks، نماینده چاپ دیجیتال، و Roma Artz ofInland نماینده چاپ سنتی بودند.
Travis می‌گوید چاپ دیجیتال می‌تواند به چاپگر معمولی کمک کند تا تولید خود را بهبود بخشد، اما اگر ویژگی‌های امنیتی، ورود و خروج، و یا ارزش افزوده دیگر مورد نیاز باشد، هیچ نقطه نظری برای انجام آن در چاپ دیجیتال وجود ندارد. هر دو توافق دارند که دیجیتال مسیری برای تعامل مصرف‌کننده است. به عنوان مثال، کارخانه‌های آبجوسازی بزرگ در تلاش برای مبارزه با ظهور شرکت‌های آبجوسازی  شناور کوچک در حال تبدیل تولید ظروف به چاپ دیجیتال است که مشتریان احساس کنند ظروفشان شخصی است. برخی از تفاوت‌های بین چاپ دیجیتال و سنتی، شامل هزینه‌ها و زمان آماده‌سازی جوهر، و محو شدن آن است که هر دو گروه با آن موافق هستند. جوهر دیجیتال هنوز هم هزینه بیشتری دارد اما قیمت آن در حال پایین آمدن است، CTP زمان آماده‌سازی در چاپ معمولی را بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. توافق بسیاری وجود دارد که یکی از شرکت‌کنندگان گفت:  “من فکر کردم این دو در مقابل هم هستند!” سخنران می‌گوید: IML همچنان به پیشبرد سرعت، سهولت، دقت، و غیره، ادامه می‌دهد. این روند، که  صنعت niche نامیده می‌شود و اولین بار در اروپا کشف شد، رشد دو رقمی در شمال امریکا در 15 سال گذشته را تجربه کرده است.

افست UV WEB در مقابل افست ورقی UV
Tom Schell از شرکت Yupo، نماینده افست ورقی UV و Stephen Clysdale از روزنامه Precision در مورد افست رول بحث کردند. Schell می‌گوید: چاپ ورقی این اجازه را می‌دهد که کوچکتر باشد و ساده‌تر برش بخورد، درحالی که تنها اشکال اندازه‌ای است که شما می‌توانید اجرا کنید. در پروسه چاپ پیوسته، فرآیندهای اضافی مانند لمینیت می‌تواند به آن افزوده شود. زمانی‌ که از رول استفاده می‌شود، بازدید برای جلوگیری از نقص لازم است.هنگام بحث در مورد اندازه فیلم، افراد نتیجه‌گیری از دیجیتال در مقابل سنتی را می‌بینند: مواد رقیق‌کننده می‌توانند باعث صرفه‌جویی در هزینه شوند اما احتمال خطا را افزایش می‌دهند، این نکته یعنی فرآیند باید کامل باشد. بحث به سمت جوهر LED در مقابل جوهر UV کشانده شده، Clysdale اشاره می‌کند در حالی که جوهرهای LED اکنون گرانتر هستند، شرکت او تحولات LED را از نزدیک دنبال می‌کند.

به یازده محصول جایزه IMDA اعطا شد
IMDA یازده ورودی در طبقه‌بندی با شناخت خاص برای ثبت در نسخه 2015 سازمانی برای رقابت جایزه سالانه معرفی کرد. عوامل اثرگذار مانند قالبسازها، چاپ‌کننده‌ها، تامین‌کننده مواد، تامین‌کننده تجهیزات و دیگران که  متعهد به توسعه و رشد در برچسب‌زنی داخل قالب و کارهای تزیینی، فن‌آوری و بازارها هستند در اين داوری مورد نظر قرار گرفته‌اند. داوران اظهار کردند که تعدادی از برنامه‌های نوآورانه در اين زمينه در حال رشد هستند و انتخاب برندگان امسال از میان نمونه‌های درخشان است.
iriranpack-sanat-bastebandi-award1
جایزه طلا: بهترین قالب تزریقی (IML) بسته‌بندی
صاحب نام تجاری:
Procter & Gamble
این بسته‌بندی جدید کامل پوشیده شده در IML است و جایگزین برچسب حساس به فشار در جلو و عقب شده است، یک بسته جذاب از نظر بصری به وجود آورده که به طور قابل توجهی به افزایش فروش محصول کمک كرده است. نام تجاری با گرافیک 360 درجه با فضای بیشتر برای سایر اطلاعات محصول ایجاد شده است.بسته‌بندی کنونی صد در صد از پلی‌پروپیلن است و قابلیت بازیافت و جذب مشتری را افزایش می‌دهد. P&G نه تنها اندازه بسته بلکه اندازه‌های دیگر را نیز تغییر داده است. ادعا شده رشد فروش این برند قابل توجه است.
iriranpack-sanat-bastebandi-award5
جایزه طلا: بهترین قالبگیری تزریقی با دوام بخش IMD
نام ثبت شده: Clarisonic Mia 2
ارسال شده از:  شرکت ZoMazz
قالب‌ریز: Phillips Medisize
تامین کننده برچسب:
شرکت ZoMazz
ثبت اختراع دیجیتال ZoMazz در قالب فناوری تزیینات (DIMD) محصول نهایی فناوری تزیینی برای Clarisonic Mia 2 است. تیم طراحی Clarisonic آزادانه تغییرات تزئینی بی‌پایانی را ایجاد كردند در‌حالی که تلاقی مواد شیمیایی مقاوم و پایداری در مقابل سایش ابزاری لازم برای زیبایی کالا است. بخش Mia 2 شامل 3D پیچیده، کشش عمیق، طراحی برچسب IMD، چاپ دیجیتال IMD، تحریف گرافیک، گرافیک ثبت شده در سراسر خطوط جداکننده و قالب‌ریزی سه‌منظوره چرخشی برای رسیدن به یک طراحی جهانی ضد آب می‌باشد. Mia 2 یک محصول شاخص برای Clarisonic است. Clarisonic می‌گويد ZoMazz DIMD اين شركت را قادر به راه‌اندازی بیست گونه مختلف گرافیکی در Mia 2 در ظرف یک سال هم برای تبلیغات و هم برای فروش می‌كند.

 

iriranpack-sanat-bastebandi-59483
جایزه نقره: بهترین قالبگیری تزریقی با دوام در بخش IMD
نام ثبت شده: Logo Plate Assembly
ارسال شده توسط:  شرکت Distinctive Plastics
صاحب نام تجاری: Hotspring Spa
قالب‌ریز: شرکت Distinctive Plastics
تامین کننده برچسب: شرکت Kurz America
این صفحه لوگو برای آب‌درمانی با آبگرم Spa نه تنها نیازمند زیبایی و دوام است بلکه از لحاظ کاربردی هم مهم است.سطح سیاه سخت پیانو نام بهار گرم (HotSpring) به رنگ نقره‌ای با لوگویی کاربردی است که زمانی که خاموش می‌شود سفید به نظر می‌رسد، در عین حال که LED چند رنگ پشت صفحه نشانه Spa را زمانی که روشن می‌شود نشان می‌دهد. استفاده از سطح دوم چاپی استفاده از روش رول Kurz IMD در پشت صفحه را برای دوام و ماندگاری فراهم می‌کند در حالی که یک نگاه عمیق و ظریف از طریق صفحه اکریلیک به شما پیشنهاد می‌شود. این صفحه با یک راهنمای نوری 2 شات با کانال‌های نور LED برای از بین بردن نور مقابل تجهیز شده است.

iriranpack-sanat-bastebandi-eggyplay-1
جایزه طلا: بهترین بخش طراحی
نام ثبت شده: Eggyplay
ارسال شده توسط:
Verstraete In-Mold Labels
صاحب نام تجاری: Eggs Posure
قالب‌ریز: Eggs Posure
تامین کننده برچسب:
Verstraete In-Mold Labels
طرز قرار گرفتن تخم‌مرغ‌ها برای توسعه مفاهیم بسته‌بندی خلاق برای صنعت تخم مرغ مهم است. نمونه ممتاز استقرار تخم مرغ، Eggy Play، به عنوان یک بسته‌بندی و یک اسباب‌بازی پایدار عمل می‌کند زیرا جعبه‌های تخم‌مرغ مانند بلوک‌های خانه‌سازی عمل می‌کند. این اختراع بسته‌بندی صد در صد قابل بازیافت با وزن کمتر از بسته‌بندی سنتی تخم‌مرغ است و فضای اشغالی آن به نصف می‌رسد. برچسب IML ماشین ظرفشویی، تولید شده توسط Verstraete IML به قرار گرفتن مکرر در دمای بالا، رطوبت و مواد شوینده مقاوم است که گفته می‌شود برای رنگ‌های روشن محافظ عالی می‌باشد.

iriranpack-sanat-bastebandi-award4
جایزه نقره: بهترین طراحی لبیل
نام ثبت شده: سطل رنگ  Dulux Weather Shield 20-L
ارسال شده توسط:  PT San Darma Plastics
صاحب نام تجاری: Akzo-Nobel
قالب‌ریز: PT San Darma Plastics
تامین کننده برچسب: Korsini-SAF
گذار از سطل فلزی به سطل پلاستیکی برای خط تولید بالای Akzo Nobel اندونزی و خط تولید محصول Dulux WeatherShield نیازمند ظاهری نوآورانه و عالی بود. استفاده از سطل با روش IML از پلاستیک‌سازی San Darma و Corsini طراحی دقیق و ویژه آینه‌ای با جوهر متالیک و برچسب گراوری Akzo Nobel این حس را ایجاد می‌کند که به یک معیار بالاتر منحصر به فرد دست یافته است اما نمایش آن تاثیرگذار است.

 

 

iriranpack-sanat-bastebandi-homann 625
جایزه طلا: بهترین طراحی لبیل
نام ثبت شده: گوشت سالاد HOMANN – مسابقه ترشی طلایی
ارسال شده توسط:  Verstraete In-Mold Labels
صاحب نام تجاری: Homann Feinkost GmbH
قالب‌ریز: Spies Kunststoffe GmbH
تامین کننده برچسب: Verstraete In-Mold Labels
تولید کننده آلمانی سالاد HOMANN مسابقه ترشی طلایی را برای انتخاب برچسب Verstraete Double Sided IML دوطرفه برای پایین بسته‌بندی راه‌اندازی كرد. این برچسب‌های نوآورانه در هر دو طرف چاپ شده‌اند، که ترشی طلایی را به طور موثر از نگاه کنجکاو مصرف‌کننده پنهان می‌دارد. برای مصرف‌کننده تنها در صورتی که ترشی طلایی در پایین ظرف باشد قابل کشف است اگر فرد 5000 یورو برنده شد سالاد گوشت سرو می‌شود! بخش حجیم بسته‌بندی دارای طراحی منحصر به فردی در هر دو طرف و قسمت پایینی با یک برچسب است.

 

iranpack-sanat-bastebandi-frabill 625
جایزه طلا:
بهترین خانواده محصولات
نام ثبت شده:
سری4800 Bait Bucket
ارسال شده توسط:
Plano Synergy
صاحب نام تجاری:
Plano Synergy-Frabill Div
قالب‌ساز: Plano Synergy
تامین کننده برچسب: Verstraete In-Mold Labels
Plano Synergy مجموعه ای از قابلیت های ذخیره‌سازی به روز شده از لحاظ سهولت استفاده برای ماهیگیران تفننی را به وجود آورد اما او می‌خواست یک نگاه بصری منحصر به فرد در قفسه‌ها به وجود آورد که برند Frabill را از رقابت جدا کند.
هر یک از پنج سطل جدید با IML تزیین شده مدل و ویژگی تنظیمات تخصصی درب، صافی‌ها و عایق فوم، و هوادهی را دارد. پس از بررسی عمیق فناوری‌های نوآورانه، Frabill با یک سیستم اتوماتیک IML جدید اعمال نفوذ موفقیت‌های گذشته با IML و دانش موجود از روند IML بر روی پروژه‌های قبلی را بیان نموده است.

iranpack-sanat-bastebandi-award9
جایزه طلا:
بهترین خانواده محصولات
نام ثبت شده:
SealPack Pint
ارسال شده توسط: IPL Inc
صاحب نام تجاری:Safeway
قالب‌ساز: IPL Inc
تامین کننده برچسب: Verstraete In-Mold Labels
Safeway شرکت IPL به دنبال یک بسته جدید روشن به جای یک ظرف کاغذی مات برای ژلاتین، شربت و بستنی هستند. ظرف جدید نیازمند است که با تزیینات IML روشن باشد در حالی که نیازمند است که تا منهای40 درجه سانتی‌گراد در برابر یخ‌زدگی مقاوم باشد.
نتیجه با وضوح 16 اونس در ظرف غذای یخ‌زده SealPack قابل رویت است. این ظرف پلی‌پروپيلن روشن با IML و درب صد در صد قابل بازیافت است. درب رنگی نقش برجسته و ظرف روشن با گرافیک کیفی دارای مزه و عطر مورد درخواست مصرف‌کننده است.

iranpack-sanat-bastebandi-award11
جایزه طلا: بهترین نمونه اولیه بسته‌بندی
نام ثبت شده: Fresh
ارسال شده توسط:
Stephanos Karydakis Printing House SA
صاحب نام تجاری: Jokey Plastics
قالب‌ریز: Jokey Plastics
تامین کننده برچسب:
Stephanos Karydakis Printing House SA
این نمونه اولیه بسته‌بندی ادعا می‌کند که اولین برچسب چند تعاملی در بازار با استفاده از فناوری‌های متعدد را دارد.
این برچسب دارای جوهر حرارتی کرومیک در مناطق چاپ شده است که رنگ آن در محدوده دمایی منفی ده درجه سانتی‌گراد تا مثبت شصت و نه درجه سانتی‌گراد (14 و 149 درجه فارنهایت) قابل تغییر است.
همچنین، طراحی برچسب ترکیبی از فناوری چاپ سفید یا سایه دار نامرئی دیجیتال است. مصرف‌کنندگان می‌توانند برچسب بسته را در هر مکانی با استفاده از برنامه طراحی شده روی تلفن همراه اسکن نموده و بلافاصله به صفحه اینترنتی ویژه محصول بدون نیاز به کد QR متصل شوند. برچسب شامل یک بستر فلزی چاپ شده است که می‌تواند شارژ شود از جمله قسمت‌های براق و فلزی لاکی.

iranpack-sanat-bastebandi-award10
جایزه طلا: بهترین بسته‌بندی شکل داده شده با حرارت IML
نام ثبت شده: ConAgra Foods/Tech II IML-T
ارسال شده توسط:  Verstraete In-Mold Labels
صاحب نام تجاری: ConAgra Foods Inc
قالب‌ساز: Tech II
تامین‌کننده برچسب: Verstraete In-Mold Labels
مواد‌غذایی ConAgra می‌خواستند که برند سر‌تا‌سری خود، مستقیم چاپ شده بر روی بسته‌بندی را برای بیشتر به چشم آمدن در قفسه‌های فروشگاه عوض کنند.
آنها با Tech II یک بسته‌بندی مربع شکل حرارت‌پذیر 15 اونسی را ایجاد نمودند آنها درحال حاضر توجه زیادی به شکل تزیینی آن از طریق فرصت‌های پیش آمده از طریق ارتباطات دارند و از برچسب IML پنج وجهی چاپ شده به وسیله Verstraete IML ممنون هستند. تزئینات این بسته بندی در حال حاضر یک مرحله از فرایند است.

 

iranpack-sanat-bastebandi-award2
جایزه طلا: بهترین بسته‌بندی با دیواره نازک
نام ثبت شده: ماست Olympus Greek
ارسال شده توسط:
Stephanos Karydakis Printing House SA
صاحب نام تجاری: صنایع لبنی Olympus
قالب‌ساز: Kotronis Plastics
تامین کننده برچسب:
Stephanos Karydakis Printing House SA
فن آوری BackPrint یک برچسب خراشیده آزاد بر روی سطح ایجاد نموده و که پاستوریزه بوده، روش‌های اتوکلاو به کار رفته و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی همزمانی که درب رویش باشد است.
به طور همزمان، این بسته‌بندی ادعا می‌کند که بالاترین میزان براقیت بدون استفاده از جلادهنده UV را حتی در دیواره‌های نازک بسته‌بندی دارد.

بیشتر بخوانید . . .