پوچ مکعبی

یک شرکت آمریکایی برای یک محصول بذر علف جدید، کیسه‌های خوابیده‌ی معمولی را با یک پوچ ایستای انعطاف‌پذیر مکعبی‌شکل جایگزین کرده است که هم جذابتر است و هم کارآمدتر. شرکت Mountain View Seeds یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه فرآوری بذر در آمریکا پیش از عرضه خانواده بذر علف ممتاز WaterGard QS، در جستجوی بسته‌ نوآورانه‌ای بوده که علاوه بر متمایز شدن، فرصت‌های بهتر بازاریابی را برایش فراهم ‌آورد.

یک شرکت آمریکایی برای یک محصول بذر علف جدید، کیسه‌های خوابیده‌ی معمولی را با یک پوچ ایستای انعطاف‌پذیر مکعبی‌شکل جایگزین کرده است که هم جذابتر است و هم کارآمدتر. شرکت Mountain View Seeds یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه فرآوری بذر در آمریکا پیش از عرضه خانواده بذر علف ممتاز WaterGard QS، در جستجوی بسته‌ نوآورانه‌ای بوده که علاوه بر متمایز شدن، فرصت‌های بهتر بازاریابی را برایش فراهم ‌آورد. آنها یک پوچ مکعبی‌شکل انعطاف‌پذیر با قابلیت انباشت آسان به نام ConservaCube™ را انتخاب کرده‌اند. مدیرعامل Mountain View می‌گوید:”ما از طریق یک بروشور با این محصول آشنا شدیم و نحوه چیدمان آنها روی پالت در مقایسه با بسته‌ی خوابیده‌ی معمول 20 پوندی را ایده‌آل دانستیم. شکل ظاهری و تاثیر این پوچ در قفسه مثال‌زدنی است.”
WaterGard QS در پوچ‌های 10 و 18 اونسی در فروشگاه‌های سراسر آمریکا به بازار عرضه شده است. استحکام و پایداری ابعادی ConservaCube ناشی از طراحی داخلی منحصر به فرد آن است که امکان ثابت ایستادن آن موقع پر شدن را فراهم می‌کند. شکل مکعبی آن، چهار سطح را برای برندینگ ایجاد می‌کند و قابلیت انباشت آسان آن روی قفسه، امکان قرار دادن محصولاتی مانند بذر علف را که معمولا به حالت خوابیده (افقی) روی قفسه قرار دارند، به حالت عمودی فراهم می‌کند. به گفته‌ی وِیدِنباخ، بسته‌های 18 پوندی ConservaCube جایگزین سه کیسه‌ی خوابیده می‌شوند: “امکان قرار دادن پوچ‌ها روی هم و دستیابی به فضای دو برابر بیشتر از حد معمول وجود دارد.” همچنین پوچ‌های “مکعبی” به نحو کارآمد در پالت قرار می‌گیرند. با کیسه‌های بذر 18 پوندی معمول، تنها 60 بسته روی یک پالت جای می‌گرفته در حالی که با استفاده از پوچ‌های جدید، می‌توان 100 بسته در هر پالت قرار داد و بنابراین هزینه‌های انبارداری کاهش می‌یابد. همچنین پایداری محموله‌ها بیشتر است.
استفاده از ConservaCube مزایای زیست‌محیطی نیز به همراه دارد. پوچ از تنها یک ماده (پلی‌اتیلن) ساخته می‌شود که امکان بازیافت آن با اطلاع‌رسانی از طریق برنامه‌های ارجاع فروشگاهی وجود دارد. ConservaCube از ساختار سه‌لایه PE شفاف/چسب/PE سفید اکسترود شده برخوردار است، به طوری که به گفته ریک سالیوان، مدیرعامل ConservaCube نیازی به استفاده از مواد بازدارنده برای این محصول نیست. همچنین ضخامت کل پوچ، بر اساس وزن بسته‌های پر شده، 4 میلیمتر انتخاب شده است.
ConservaCube هزینه مربوط به مواد را نیز حداقل 20 درصد نسبت به کیسه خوابیده استاندارد کاهش داده است. “ما دیگر شاهد تاثیر منفی چیپسی نخواهیم بود. اگر شما یک کیسه بذر علف را بر روی قاعده‌اش قرار دهید، تنها نزدیک به دو سوم آن پر خواهد بود. در حالی که با پوچهای جدید از کل حجم مفید استفاده می‌شود. Mountain View از چهار سطح پوچ برای انتقال پیام حداکثر استفاده را می‌برد و این ویژگی برای محیط فروشگاهی آزاد که در آن بسته‌ها روی پالت به نمایش گذاشته می‌شوند، ایده‌آل است. چاپ فلکسوی هشت رنگ روی پوچ‌ها به همراه تصاویر گرافیکیِ طراحی شده توسط Jordan Miller به جذابیت پوچ‌ها افزوده است. این طراحی شامل تصویری است که سه لایه از فناوری WaterGard QS را به نمایش می‌گذارد، بذر، پلیمر WaterGard و بسته‌ی ریزمغذی QuickStart که امکان پرورش چمن مقاوم و سلامت را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند.
Mountain View از تجهیزات بسته‌بندی موجود برای پر کردن پوچ‌ها استفاده می‌کند که شامل یک سیستم کیسه‌پرکن دهان‌باز دستی و یک درزگیر نواری به همراه پلیسه‌گیر است. سالیوان اضافه می‌کند:”ConservaCube به همراه یک دایوِرتِر در اختیار مشتری قرار گرفته که به نازل پر کردن متصل شده و پر شدن مطمئن بسته‌ها را تضمین می‌کند. به طوری که نیازی به اصلاحات دیگر بر روی ماشین‌آلات نخواهد بود.
این محصول توسط خرده‌فروش‌ها نیز مورد استقبال قرار گرفته است. پوچ‌های جدید بسیار بادوام هستند و احتمال ترکیدن آنها، صرف نظر از نحوه جابجایی نزدیک به صفر است. همچنین در صورت قرار دادن به پشت هم زیبا به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید . . .