Foodservice Packaging Institute (FPI) نظرسنجی سالانه خود را اعلام کرده و گزارش کرده است که رشد و فروش این صنعت در ۲۰۱۴ صنعت بستهبندی foodservice را به سمت خوشبینی بسیار بیشتری برای سال ۲۰۱۵ نسبت به سال گذشته هدایت کرده است.
گزارش نظرسنجی سالیانه این موسسه، اکنون در شانزدهمین سال خود، شامل ورودیهایی از مبدلهای بستهبندی موادغذایی، مواد خام و تامینکنندههای ماشینآلات، توزیعکنندهها و اپراتورهای خدمات غذایی میشد.
بیش از ۶۰ عضو FPI و مدعو، شامل اعضای انجمن خواهرFPI ، Pack2Go Europe، موفقیتها و چالشهای رشد تجاری خود را در سال ۲۰۱۴ به اشتراک گذاشتند. سپس FPI تغییرات حجم و مزایای فروش، برنامههای توسعه و خرید، فرصتها و چالشها را مطرح کرد.
Lynn M. Dyer، رئیس FPI، میگوید:” گزارش سالانه نظرسنجی صنعتی FPI چشماندازی به داخل این صنعت است و نشان میدهد ما چه میکنیم و به کدام سمت در حال حرکتیم. مشاهدهای این همه خوشبینی در گزارش امسال علیرغم چالشهای اقتصادی و زیستمحیطی امسال امیدوارکننده است.”
نزدیک به ۸۵ درصد سازندگان و تامینکنندگان بستهبندی foodservice شاهد رشد حجم کار خود بوده و بیش از ۶۰ درصد آنها رشد سود خود را در سال ۲۰۱۴ گزارش کردهاند که در نظرسنجی سال گذشته این مقادیر به ترتیب ۶۰ درصد و ۵۰ درصد بودهاند. امسال، نزدیک به سه چهارم از صنعت منتظر گسترش حجم و رشد سود هستند. اپراتورهای foodservice که در نظر سنجی شرکت کردهاند هم بسیار خوشبین بوده و همگی پیشبینی کردند که فروش تا پایان سال رشد خواهد کرد.
یک نشانه مثبت دیگر برای صنعت این است که ۶۰ درصد تولیدکنندگان آمریکای شمالی و اروپا از برنامههای توسعه شرکتی از طریق ساخت تاسیسات جدید، توسعه تاسیسات کنونی، ادغام و مالکیت خبر دادهاند. سه چهارم تبدیلکنندگان آمریکای شمالی و اروپا هم برای خرید ماشینآلات جدید در سال ۲۰۱۵ برنامه دارند.
با توجه به پتانسیل رشد در ۵ سال آینده، شرکتکنندگان تصور میکنند بازار در بخش fast casual، به دلیل این که این بخش مشتریان را از رستورانهای سنتی خدمات سریع به خود جذب میکند، رشد خواهد کرد. پاسخدهندگان از بخشهای تامینکننده و تبدیلکنندگان آمریکای شمالی و اروپا ۵ چالش رایجی که پیش روی این صنعت است را مشخص کردهاند (به ترتیب اهمیت):
۱- هزینههای رو به رشد مواد خام
۲- فشردهسازی حاشیه
۳- فعالسازی محیطزیستی
۴- درک عمومی از بستهبندی یا بستهبندی خدمات غذایی به عنوان “زباله”
۵- گزینههای بهبود/پایان عمر برای بستهبندی خدمات غذایی