HP Chromebook 11

اين جعبه ظاهرا ساده بايد با استانداردهاي سختگيرانه حمل و نقل در دماهاي مختلف هماهنگ بوده و به چندين دوره تست مختلف براي انسجام ساختاري نياز داشت

امريکا، سن‌خوزه/ Liquid Agency بسته‌بندي HP Chromebook را به صورت يک محفظه سفيد و بدون‌درز و ساده طراحي کرده ‌است. زيبايي مينيماليستي آن به همراه يک برچسب رنگي مشخص باعث برتري اين محصول نسبت به تمامي بسته‌بندي‌هاي کامپيوتري ديگر در بازار شده‌است.

اينجا از عبارت‌هاي و نوشته‌هاي طولاني در مورد عملکرد کامپيوتر و غيره خبري نيست. کافي است آن را روشن کرده و شروع کنيد. وقتي خريدار مايل نيست بسته‌بندي محصول را دور بيندازد، ‌مي‌فهميد که طراحي‌ انجام‌شده موفقيت‌آميز بوده ‌است. اين جعبه بسيار زيباست. مقاومت در برابر استفاده مجدد از آن براي چيز ديگر خيلي سخت است.

“HP Chromebook يک وسيله بسيار مينيماليست و خيلي مقرون‌به صرفه است که براي تسهيل دسترسي افراد بيشتر به اينترنت طراحي شده است. ما هم مانند شرکت مشتري خود معتقد بوديم که بسته‌بندي بايد وي‍ژگي‌هاي محصول را نشان داده و بر سادگي و کوچکي تاکيد داشته باشد. به طور وي‍ژه قصد داشتيم کار کمتري انجام دهيم نه بيشتر. آن چه الهام‌بخش بسته‌ي نهايي بود يک جعبه ساده حمل غذا بود که کاملا کاربردي و در عين حال قابل تبديل به کمپوست بود. Liquid با طراحان بسته‌بندي ساختاري مشتري همکاري نزديک داشته و يک فرآيند طراحي تجربي را آغاز کرد که هم به کوشش پيوسته و هم ريسک‌پذيري نياز داشت و در نهايت منجر به يک بسته‌بندي جديد و خلاقانه شد.

iranpack-sanat-bastebandi-download (34)

iranpack-sanat-bastebandi-download (36)

اين جعبه ظاهرا ساده بايد با استانداردهاي سختگيرانه حمل و نقل در دماهاي مختلف هماهنگ بوده و به چندين دوره تست مختلف براي انسجام ساختاري نياز داشت. در اين فرآيند حتي لازم بود که دستگاه‌هاي جديدي ساخته شوند که توانايي ساخت شکل و تراکم خاص اين جعبه را داشته باشند. دستيابي به تمامي نيازمندي‌هاي بسته‌بندي ساده نبود، ‌اما مشتري ما به دنبال انجام يک کار فوق‌العاده بود. و (با همکاري به عنوان يک تيم) ما جعبه‌اي توليد کرديم که نه تنها از لحاظ ظاهري و زيبايي شناختي بلکه از نظر اثر زيست‌محيطي هم کمينه‌گراست.

بیشتر بخوانید . . .