نقش بیانیه مطبوعاتی در جایگاه‌سازی برند

در آستانه برگزاری کارگاه‌های آموزشی/مهارتی نوشتن بیانیه مطبوعاتی(Press Release) با تدریس رضا نورائی مدیرمسئول پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی و ماهنامه صنعت بسته‌بندی (1376-1396) توسط انجمن مدیران رسانه این انجمن جلسه سخنرانی با عنوان نقش بیانیه مطبوعاتی در جایگاه‌سازی برند ترتیب داده است.

این سخنرانی در روز دوشنبه 30 بهمن 1402 ساعت 17 در محل غرفه انجمن مدیران رسانه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلای تهران برگزار خواهد شد.

بیانیه مطبوعاتی خبری است که با دقت تنظیم شده تا از طریق پیام هدفمند، منافعی را برای صاحب خبر به دست آورد یا او را به اهدافش نزدیکتر کند. بسیاری از بیانیه‌های مطبوعاتی توسط افراد آشنا با رسانه و روابط عمومی تنظیم می‌شوند. نحوه نگارش و تجزیه و تحلیل بیانیه‌های مطبوعاتی اهمیت دارد. بیاینه مطبوعاتی نقش مهمی در جایگاه‌سازی برند دارد.

این کارگاه آموزشی به شما می‌آموزد که چگونه یک بیانیه مطبوعاتی بنویسید که پوشش رسانه‌ای برای شما ایجاد کند، پیام‌های کلیدی شما را منتقل کند و مشتریان و مخاطبان بیشتری برای شما به ارمغان آورد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک موضوع را انتخاب کنید، چگونه پنج پرسش کلیدی داستان خود را توصیف کنید، چگونه علاقه به پیام نام تجاری خود را افزایش دهید. و این که چرا بسیاری از بیانیه‌های مطبوعاتی شکست می‌خورند، چگونه بیانیه مطبوعاتی شما باعث افزایش ترافیک برای محصولات و خدمات شما می‌شود، و چگونه می‌توانید آن را افزایش دهید.

این کارگاه آموزشی به شما نشان می‌دهد که چگونه یک بیانیه مطبوعاتی بنویسید که موثر و جذاب باشد و بتواند آگاهی و شهرت برند شما را افزایش دهد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید، چگونه یک تیتر جذاب و یک سرنخ قوی ایجاد کنید، چگونه از نقل قول‌ها و آمار استفاده کنید، چگونه بیانیه مطبوعاتی خود را پیکره‌بندی و تصحیح کنید، و چگونه بیانیه مطبوعاتی خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهید.

این کارگاه آموزشی اصول نوشتن بیانیه مطبوعاتی را پوشش می‌دهد، مانند چگونگی پیدا کردن داستان خود، نحوه نوشتن عنوان و عنوان فرعی، نحوه ساختار متن، نحوه افزودن عناصر چند رسانه‌ای، و نحوه توزیع بیانیه مطبوعاتی خود در رسانه‌های اجتماعی.

ویدیوی توضیحات رضا نورائی درباره بیانیه مطبوعاتی که در نمایشگاه رسانه در سال 1402 برگزار شد.

بیشتر بخوانید . . .