وضعیت فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی در کشور ارزیابی می‌شود

ایرنا – مدیرکل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از ارزیابی وضعیت فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 75 محصول غذایی و 18 فراورده آرایشی و بهداشتی مورد آزمون قرار می‌گیرند. به گزارش سازمان غذا و دارو، هدایت حسینی افزود: فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در 12 دسته از نام‌های تجاری مختلف، ارزیابی می‌شوند.

ایرنا – مدیرکل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از ارزیابی وضعیت فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 75 محصول غذایی و 18 فراورده آرایشی و بهداشتی مورد آزمون قرار می‌گیرند.  به گزارش سازمان غذا و دارو، هدایت حسینی افزود: فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در 12 دسته از نام‌های تجاری مختلف، ارزیابی می‌شوند.
وی با اشاره به کنترل و نظارت هر روزه سازمان غذا و دارو بر مواد غذایی، گفت: سلامت 75 محصول غذایی به صورت ویژه در قالب برنامه کنترل محصولات غذایی 95-94، پیگیری می‌شود. وی اضافه کرد: 57 محصول از 75 محصول به صورت کشوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؛ به این صورت که این 57 محصول در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از نام‌های تجاری مختلف از سطح عرضه خریداری می‌شود و مورد آزمون قرار می‌گیرد و در صورت وجود هرگونه عدم انطباق با استانداردهای موجود، فعالیت‌های نظارتی ما در ارتباط با بهبود و اصلاح فرآیند تولید آغاز می‌شود. مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: 18 محصول نیز به صورت خاص مورد آزمون قرار می‌گیرد که در این رابطه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را به صورت تخصصی تجهیز کرده‌ایم تا این 18 محصول را به صورت تخصصی مورد آزمون قرار دهیم. حسینی خاطر نشان کرد: روغن‌ها در هشت دسته مختلف، فرآورده‌های گوشتی در چهار دسته، فرآورده‌های کنسروی در 3 دسته، فرآورده‌های شیرینی، شکلات و غلات در 6 دسته، فرآورده‌های لبنی در 10 دسته، عرقیات و نوشیدنی‌ها در هشت دسته و گروه نمک و چای در دو دسته مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. وی گفت: 12 دسته از فرآورده‌های وارداتی و تولید داخل در گروه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی نیز در سطح عرضه از لحاظ کیفیت مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌گیرند.
مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: ظروف و بسته‌بندی مواد غذایی و یکبار مصرف نیز در سطح عرضه مورد آزمون قرار خواهند گرفت که امیدواریم نتیجه این فعالیت‌ها، ارزیابی مناسبی از وضعیت مواد غذایی در کشور باشد و در نهایت بتوانیم نظارت جدی را در رابطه با ایمنی غذا و همچنین کیفیت و سلامت محصولات ارایشی و بهداشتی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق با ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی، ضمن توقف ورود و توزیع این فرآورده‌ها در سطح عرضه نسبت به اصلاح فرایند تولید اقدام می‌شود تا در سطح عرضه فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سالمی داشته باشیم و مصرف کنیم.

بیشتر بخوانید . . .