یک کیسه قابل بازیافت برای جایگزینی پلاستیک در بسته‌بندی سبزیجات

از برترین‌های Worldstar 2023 با گزینش رضا نورائی

یک کیسه قابل بازیافت ساخته شده از Paptic® برای جایگزینی پلاستیک در بسته بندی سبزیجات

شرکت: Paptic Ltd

www.paptic.com

کشور: فنلاند

دسته: میوه ها و سبزیجات تازه


با یک کیسه قابل بازیافت و پایدار ساخته شده از مواد Paptic® بر پایه الیاف چوب، امکان کاهش استفاده از پلاستیک در بسته بندی سبزیجات وجود دارد. ماهیت تنفسی این ماده همچنین پیاز را برای مدت بیشتری تازه نگه می دارد.

این چرخش کامل برای بسته بندی پیاز زمانی ابداع شد که شرکتهای Paptic Ltd و Marvaco Ltd نیروهای خود را برای پاسخ به تماس Puukin Tila، یک مزرعه پیاز فنلاندی، به یکدیگر ملحق کردند. Paptic®، مواد مبتنی بر الیاف، و Marvaco Expanded Gamut Printing با جوهرهای C2C Flint Group، بسته بندی سبزیجات جدید و واقعاً پایدار را ممکن ساخت. در بسته بندی بهینه، تمام جنبه های پایداری از جمله سطح چاپ، طراحی، چاپ و جوهر در نظر گرفته شد.

پتری پوکی، کشاورز، می‌گوید: «ما می‌خواستیم تفاوتی ایجاد کنیم و پیازهای تولید محلی خود را به روشی پایدار بسته‌بندی کنیم. مواد Paptic® پیاز را تازه نگه می دارد و بسته بندی آن تازه به نظر می رسد!

این پروژه تنها در چند ماه تکمیل شد.

Paptic® یک بستر مبتنی بر الیاف است که جایگزین پلاستیک در بسته بندی می شود. مواد سبک وزن و قابل آب بندی حرارتی نرم، با مقاومت عالی در برابر سوراخ شدن و پارگی است. بسیاری از محصولات بیش از حد بسته بندی می شوند زیرا هیچ جایگزینی برای محلول های مبتنی بر پلاستیک وجود ندارد. محصولات بسته بندی شده مختلف از بسته بندی در مواد قابل تنفس بیشتر سود می برند.

طراحی کیف ساده اما همچنان جذاب بود. این امر باعث کاهش مصرف جوهر و تعداد رنگ های مورد استفاده در چاپ می شود. تعداد جوهرها تنها به سه رنگ کاهش یافت، اما طراحی رنگارنگ به دلیل فرآیند چاپ امکان پذیر بود. با پیشنهادات مبتنی بر آب گروه فلینت، استفاده از فلزات سنگین حذف شد و ضایعات به حداقل رسید. جوهرهای Cradle-to-Cradle Gold-status گواهی شده قابلیت کمپوست پذیری صنعتی را دارند. با وجود انتخاب های عاقلانه تر از نظر محیطی، طرح رنگارنگ مورد نظر به دست آمد. تمام الیاف چوب استفاده شده در Paptic از جنگل های دارای گواهی FSC® سرچشمه می گیرند و مواد دارای گواهی ISEGA برای تماس مستقیم با مواد غذایی هستند.

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .