توسعه شبكه توزيع دارو در آفريقا با كمك بسته‌بندي

‍ ColaLife یک سازمان مستقل غیرانتفاعی است که شبکه توزیع شرکت کوکاکولا برای رساندن داروها و دستورالعمل‌ها به مناطق دورافتاده را اداره می‌کند.‍ AidPod یک کیت کامل ضد اسهال است که در جعبه‌های کوکاکولا بین بطری‌ها قرار داده می‌شود. این AidPod نسل بَرَنده به مرور توسعه داده شد تا به بخشی از خود کیت تبدیل شود و هم به عنوان ظرف مخلوط‌سازی با دوز اندازه‌گیری شده عمل کرده و هم امکان نوشیدن از خود آن فراهم شود. سناتور آمریکایی کریس کونز در مورد آن می‌گوید:

DuPont بیست‌ و پنجمین دوره برنامه جوایز جهانی بسته‌بندی را برگزار کرد. در این مراسم جوایز برتر به شرکت طراحی انگلیسی‌الاصل pi3 به خاطر بسته AidPod اهدا شد که داروهای حیاتی را به روستاهای دورافتاده جنوب صحرای آفریقا می‌رساند.
این برنامه منحصر به فرد بسته‌بندی و توزیع، جایزه معروف به الماس برتر و جایزه ویژه بیست و پنجمین سالگرد این مراسم برای “امنیت غذا” را از آن خود کرد. ویلیام هاروِی رئیس شرکت پلیمرهای بسته‌بندی و صنعتی دوپونت می‌گوید:” بیست و پنج سال پیش نگرش ما به مراسم اهدای جوایز دوپونت برای برنامه نوآوری در بسته‌بندی، ایجاد فرصتی برای ارتباط با این صنعت پویا و حمایت از همکاری به عنوان یک مولفه کلیدی در نوآوری بود.
اکنون با نگاهی به برندگان امسال به وضوح پی می‌برید که برای نوآوری در این بازار، همچنان همکاری از اهمیت محوری برخوردار است.” به گفته شانا مور رئیس برنامه جوایز بسته‌بندی دوپونت، برندگان برتر امسال، نمونه‌های موفق همکاری هستند و نشان می‌دهند که بسته‌بندی چگونه می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند. AidPod توسط شرکت طراحی و بسته‌بندی pi 3 برای سازمان ‍ ColaLife طراحی شده است.
‍ ColaLife یک سازمان مستقل غیرانتفاعی است که شبکه توزیع شرکت کوکاکولا برای رساندن داروها و دستورالعمل‌ها به مناطق دورافتاده را اداره می‌کند.‍ AidPod یک کیت کامل ضد اسهال است که در جعبه‌های کوکاکولا بین بطری‌ها قرار داده می‌شود.  این AidPod نسل بَرَنده به مرور توسعه داده شد تا به بخشی از خود کیت تبدیل شود و هم به عنوان ظرف مخلوط‌سازی با دوز اندازه‌گیری شده عمل کرده و هم امکان نوشیدن از خود آن فراهم شود. سناتور آمریکایی کریس کونز در مورد آن می‌گوید:
” ویژگی این بسته تنها کوچک بودن و هدف خیرخواهانه آن نیست. بلکه تولید آن نیز هوشمندانه بوده است. AidPod گواهی بر این است که تلفیق نبوغ، نوآوری و الهام،‍ قدرت کافی برای مقابله با بزرگترین چالش‌های پیش روی انسان‌دوستی را دارد. تلفیق بسته‌بندی هوشمند با یک پلتفرم توزیع موثر توسط دو شرکت ‍ ColaLife و pi3، از پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای تغییر وضع اساسی در آفریقای جنوب صحرا برخوردار است.” سناتور کونز رئیس زیرکمیته روابط خارجی سنای آمریکا در امور آفریقاست. در بخشی از این مراسم، از برندگان قبلی که پروژه‌های موفق آنها آغازگر تغییرات اجتماعی شده تقدیر به عمل آمد و نقشی که بسته‌بندی می‌تواند در آینده اجتماع داشته باشد بررسی شد. همچنین در این مراسم از برندگان قبلی که موفق به دریافت پنج یا تعداد بیشتری جایزه شده بودند با “جایزه نوآوری مستمر” دوپونت تقدیر به عمل آمد. مور می گوید: ” بیست و پنجمین سالانه این مراسم فرصتی برای بسته‌بندی بود تا نقش خود به عنوان “رهبر خاموش” را نشان داده، به کانون توجه تبدیل شده ‍و تحسین همه را برانگیزد.” مراسم اهدای جوایز دوپونت برای نوآوری در بسته‌بندی، قدیمی‌ترین مراسم جهانی داوری مستقل در این صنعت با معیارهای نوآوری و همکاری در سراسر زنجیره ارزش است.
هر ساله در این مراسم، برندگان جوایز الماس، طلا و نقره بر اساس یک یا هر سه معیارهای نوآوری، پایداری و کاهش هزینه/زباله توسط یک هیات عالی انتخاب می‌شوند. امسال ‍ یک جایزه الماس، چهار جایزه طلا و ده جایزه نقره برای بسته‌بندی در بازارهای مختلف به برندگان اهدا شد.

بیشتر بخوانید . . .