در بسته‌بندی، از رنگ‌ها برای رسیدن به بازار هدف خود بهره بگیرید

نقش انتخاب رنگ، در فرآیند طراحی بسته‌بندی شما چقدر بزرگ و تعیین‌کننده است؟ از دید مصرف‌کننده، رنگ بسته‌بندی تا حد زیادی بر تصمیم خرید محصول شما نسبت به رقبایتان تاثیر می‌گذارد. پارامترهای خریداران نظیر سن، فرهنگ، هویت جنسیتی و موقعیت جهانی، همگی باید در انتخاب رنگ‌هایی که محصول شما را در قفسه یا وب نشان می‌دهد نقش داشته باشند.
روی بازار هدف خود برای درک بهتر این موارد و شناسایی خریداران تحقیق کنید. هر چه امکانات شما مشخص‌تر باشد، طراحی بسته‌بندی شما هدفمندتر خواهر بود. توجه و احساسات مشتری ایده‌آل خود را به رنگ‌هایی که با آنها حرف می‌زند، به محصولات خود و آنچه این محصولات برای مشتریان انجام می‌دهند، بکشانید.
معنای رنگ‌های مختلف که برند شما را در قفسه‌ها مشخص می‌کنند چیست؟

سیاه: سیاه نشان‌دهنده قدرت و لوکس بودن

استفاده از رنگ سیاه به عنوان یک رنگ اصلی در بسته‌بندی شما، دارای هویت محصول برتر است. همچنین این رنگ، نشان‌دهنده ظرافت و زیبایی است. در جهان، سیاه و سفید طیف گسترده‌ای از احساسات – از اعتماد به شر و همچنین عزاداری را در بر می‌گیرد. انتخاب بسته‌بندی‌های مختلف رنگی برای مکان‌های مختلف، ممکن است ارزش خرید در سطح جهانی را داشته باشد. انتخاب رنگ را متناسب با محصول خود و جغرافیای خرده‌فروشی در نظر بگیرید.

سفید: سفید نشان‌دهنده پاکیزگی، خلوص و سادگی

بسته‌بندی سفید، سادگی را در محصول شما نشان می‌دهد. رنگ تمیز و خالص (و یا عدم آن) امکان ایجاد پیامی روشن و مختصر است و صلح و آرامش را به ارمغان می‌آورد. سفید همچنین می‌تواند شبیه به یک بوم سفید با احتمالات بی‌پایان، اندیشه‌های خلاقانه را تحریک کند.

قرمز: قرمز نشان‌دهنده شور و جسارت (و اشتها!)

بسته‌بندی قرمز جسورانه است و رنگی عالی برای جلب توجه به شمار می‌رود. علاوه بر این، قرمز متابولیسم را افزایش می‌دهد! این قابلیت برای غذاها مفید است، زیرا افزایش متابولیسم منجر به افزایش اشتها می‌شود. قرمز همچنین می‌تواند احساس هیجان و اشتیاق را ایجاد کند.

نارنجی: نارنجی سرگرم‌کننده و کم هزینه

نارنجی رنگی سرگرم‌کننده است! مطالعات متعدد نشان داده‌اند که نارنجی، زرد و قهوه‌ای با محصولات غیرگران یا ارزان قیمت مرتبط هستند، اما همچنین باید گفت که این رنگ‌ها کمتر مورد علاقه بزرگسالان است. کودکان بیشتر به رنگ نارنجی علاقه نشان می‌دهند. این رنگ همچنین با رضایت از غذا مرتبط است.
سبز: سبز نشان‌دهنده رشد و طبیعت

به سادگی باید گفت که سبز، طبیعی است. سبز اغلب با سلامت، حال خوش و پول ارتباط دارد. برای ارتباط محصولات خود با محیط زیست، از سبز استفاده کنید. با این حال، در بعضی از کشورها مانند اندونزی، رنگ سبز در واقع ممنوع است. از اهمیت رنگ در تلاش‌های خود در سطح جهانی مطمئن شوید.

زرد: زرد نشان‌دهنده خوش‌بینی و امید

زرد، بارزترین رنگ در طیف رنگ‌ها است. هنگامی که از این رنگ به عنوان یک رنگ اصلی در بسته‌بندی خود استفاده می‌کنید، احساس هیجان و مثبت بودن را القا می‌کنید. زرد، یک رنگ خوب برای استفاده در نمایشگاه‌های خرده‌فروشی جهت جلب توجه مشتریان به سمت محصول شما است. این رنگ همچنین محصولی شاد و سبک‌بار را نشان می‌دهد.

بنفش: بنفش، نشان‌دهنده تخیل و موفقیت

بنفش باعث ایجاد تخیل در مصرف‌کنندگان می‌شود. این رنگ همچنین موفقیت و منحصر به فرد بودن را نشان می‌دهد. استفاده از آن، منحصر به جنسیتی خاص نیست، اما بیشتر توجه زنان و کودکان را جلب می‌کند. این رنگ، یک رنگ جسورانه است که مصرف‌کنندگان را ترغیب می‌کند تا بیشتر به محصول نگاه کنند.

آبی: آبی نشان‌دهنده اعتماد و قابلیت اطمینان

آبی رنگ اعتماد و قابلیت اطمینان است و سایه‌های مختلف حتی عمق بیشتری به این معنا می‌دهند. آبی‌های پررنگ، محصولی جدی‌تر و حرفه‌ای را نشان می‌دهند. آبی‌های کمرنگ، خلاقیت و آرامش بیشتری را القا می‌کنند. آبی همچنین به ایجاد حس آرامش و امنیت کمک می‌کند.

در حال حاضر که من خلاصه‌ای از برخی از رنگ ها را در طیف بسته‌بندی ارائه داده‌ام، چگونه می‌توانید از این اطلاعات در استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنید؟
شکل بسته‌بندی، همچنین می‌تواند در تصمیم‌گیری مصرف‌کننده برای خرید محصولات شما نقش داشته باشد، بنابراین در طراحی آن به خاطر داشته باشید! درباره چه رنگ‌های دیگری می‌خواهید بیشتر بدانید؟ آیا آزمایش رنگ را برای محصول خود انجام داده‌اید؟

images

بیشتر بخوانید . . .