The Beginnings
Asketic طرحی با الگوهای رنگی برای The Beginings ساخته است که مواد تشکیلدهنده و مقوی غذای خام تولیدشده در سراسر جهان را ارائه میکند. هویت بصری و بستهبندی آن با استفاده از الگوهای نقاط مختلف جهان ایجاد شد. با تلفیق و تقابل این الگوها، Asketic طبیعت وحشی جنگلی را به شهر آورده است. مفهوم و هویت، بستهبندی محصول، کتابخانهای از الگوهای ترسیمشده و راهنماهای تصویری برای کمک به گسترش هویت برند همزمان با تکامل آن هستند.
“قبل از شروع کار بر روی هویت بصری و طراحی بستهبندی، ما جوهر اصلی برند را تدوین کردیم-Begin در همه جا. انتخاب گزینههای سالم و بهتر غذاخوردن در هر زمان، هر سن و هر گوشهی جهان امکانپذیر است. میتوانید همین حالا، و همینجا شروع کنید!
ما توانستیم از ایدههای غیرمعمول و موثر استفاده کنیم چون مشتری شاخصی داشتیم که به ما اعتماد کامل داشت. این موضوع به ما اجازه داد که برند را از مدل معمولی و خاکستری اقتصادی/سلامت در آوریم تا توجه همه مشتریان را به خود جلب کند.
Martins Vētra، یکی از موسسین برند غذای خام و سالم The Beginings، به چندین سوال در مورد طراحی جدید پاسخ داد.
چه چیز به شما جرات اجرای چنین طرح متفاوت و غیرسنتی را داد؟
ما با یک دید واقعی به شرکت Asketic رو آوردیم و خواستیم که برندی برای یک بازار بینالمللی طراحی کند. ما یک محصول صادراتی در لاتویا با طراحیای بودیم که میتوانست با محصولات مشابه در بازار جهانی رقابت کند. با برندهای قدیمی و نسخههای گرافیکی آنها کار کرده بودیم اما این بار من و Matīss روی یک موضوع توافق کردیم. این که قبل از صحبت با Asektic بین خودمان توافق کردیم هیچ محدودیت خلاقانهای روی نتیجه کار نگذاریم و هر چه که شرکت طراحی ارائه کرد بپذیریم. هنگامی که پیشنهاد آنها را دیدیم خیلی ذوقزده شدیم به خصوص در مورد حس خودمانیای که از طراحی به انسان دست میداد. فقط یک تصویر زیبا نبود. بلکه یک رویکرد تصویری هوشمندانه نسبت به ایده the beginning بود مبنی بر این که هر کسی گزینه مخصوص به خودش را دارد. حالا تصمیم گرفتهایم که با دو برند باقی بمانیم. RawGarden برای رستوران و بار آبمیوه، در حالی که The Beginnings چهره تولید و بستهبندی غذایی ما خواهد بود.
بازخورد مشتریانتان در خصوص طراحی جدید نسبت به جعبههای قهوهای قبلی چگونه بوده است؟
بازخوردها نسبت به طرح جدید مثبت بوده است، همزمان ما به ایجاد اصلاحاتی هم فکر میکنیم. مثلا چون بستهبندی خیلی رنگارنگ است باید به اسامی محصول هم فکر کنیم. اسامی باید بزرگتر و واضحتر باشند تا تشخیص هر محصول برای مشتریان سادهتر شود.
اما باز هم میشود گفت که میتوانستید محصولات را خیلی ساده داخل یک بسته قهوهای رنگ بریزید. چرا یک محصول خوب به طراحی برنامهریزیشده نیاز دارد؟
ما در یک بازار ممتاز کار میکنیم. تولیدات ما کار زیادی میبرد و محصول نهایی باید کیفیت عالی داشته باشد. بنابراین، بستهبندی هم باید به همان اندازه باکیفیت باشد تا هنگامی که مشتری آن را از قفسه برمیدارد، مفاهیم درست را در ذهن ایجاد کند.