مینای سرخ شرق با ۱۰درصد ظرفیت

مهر- استاندار خراسان جنوبی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفت.
استاندار خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسئولان استان به مناسبت هفته کارگر در شهرک صنعتی بیرجند حضور و از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان از جمله شرکت چاپ و بسته‌بندی مینای سرخ شرق قرار گرفت و پای درد و دل تولیدکنندگان استان نشست.

مهر- استاندار خراسان جنوبی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفت.
استاندار خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسئولان استان به مناسبت هفته کارگر در شهرک صنعتی بیرجند حضور و از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان از جمله شرکت چاپ و بسته‌بندی مینای سرخ شرق قرار گرفت و پای درد و دل تولیدکنندگان استان نشست. مدیر پشتیبانی و فنی شرکت چاپ و بسته‌بندی مینای سرخ شرق در این بازدید با بیان این که این کارخانه در زمینه چاپ و لمینیت انواع لفاف بسته بندی برای صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: ظرفیت تولید کارخانه ۴۵۰ تن در ماه است که در حال حاضر با ۱۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم. مجتبی پورحسنی از صادرات ۷۵ درصد تولیدات این واحد خبر داد و گفت: به دلیل بازار خوبی که در کشور افغانستان وجود دارد بیشتر کالای تولیدی کارخانه به این کشور صادر می‌شود. وی ادامه داد: همچنین اخیرا کشورهای ترکنمستان و تاجیکستان به کشورهای هدف کارخانه اضافه شده‌اند.
حسـنـی، مـیـزان سرمایه‌گذاری در این کارخانه را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، بالا رفتن نرخ تورم و تحریم ها مشکلاتی برای ما ایجاد کرد.
حسنی بیان داد: همچنین نیاز اولیه کارخانه ۵۶ نفر نیرو است که با توجه به شرایط موجود ۲۶ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.
وی اضافه کرد: تقاضای بازار خیلی بیشتر از توان کارخانه است و اگر مشکلات این واحد برطرف شود می توانیم بیشتر از این تولید کنیم.
به گفته وی کمبود سرمایه در گردش مهمترین مشکل این کارخانه است که حل آن نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است.
گفتنی است در این بازدید استاندار دستور داد تا جلسه با مدیر کارخانه برگزار و راهکارهای رفع مشکلات برطرف شود.
شرکت مینای سرخ شرق دارای چاپ روتوگراوور هفت رنگ ایتالیایی، فلکسو هشت رنگ ایتالیایی، لمینیت دو و سه لایه ایتالیایی، دستگاه برش و دستگاه پانچ از انگلستان و امباس از کشور کره جنوبی است. میزان سرمایه‌گذاری در این شرکت بیش از 10 میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید . . .