شرکت‌ها را ملزم به بسته‌بندی بهتر کالا می‌کنیم

ایرنا- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: غرفه ایران در نمایشگاه دائمی مسکو موجب حذف دلالی و رونق بیشتر صادرات می‌شود. سید سلطان حسینی اظهار کرد:

اتاق بازرگانی اهواز یک غرفه به مساحت 130 متر در بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه در مسکو مرکز روسیه اجاره کرده است که در کنار عراق و عمان این کشور نیز بازار هدف ما خواهد شد. وی افزود: با توجه به آسیب‌هایی که در صادرات به کشور عراق وجود دارد، استراتژی اقتصادی خود را عوض کردیم. وی ادامه داد: با این کار صادرات را به کشورهای دیگر گسترش می‌دهیم و از صادرات سنتی ضربه نخواهیم خورد. رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز گفت: وجود این غرفه می‌تواند به کشاورزی ما کمک کند و سود 50 به 50 می‌شود. وی بیان کرد: اکنون صادرات ما به کشور عراق به صورت سنتی است اما در بحث صادرات به روسیه پول بین شرکت‌ها جابجا می‌شود و سنتی نخواهد بود. حسینی اظهار کرد: در صادرات به کشور عراق خام فروشی و در واقع ثروت فروشی می‌کردیم اما در بحث نمایشگاه مسکو با برند کردن کالای ایرانی، شرکت‌ها را ملزم به بسته‌بندی بهتر کالا می‌کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه 90 درصد تاجران ما در صادرات به عراق ضربه خوردند، یادآور شد: کم ارزش جلوه دادن کالای ایرانی موجب این ضربه شد که باید در گام‌های بعدی بهتر عمل شود. حسینی ادامه داد: با رصد مناسب بازار مسکو و شناخت نیازهای کشور روسیه، برای صادرات به این کشور آمادگی لازم را داریم اما در سال نخست صادرات امکان بروز اشتباهات وجود دارد.

بیشتر بخوانید . . .