فروش مستقیم زعفران ایرانی در دوره پساتحریم

ایرنا-روزنامه ‘ال فینانسیه رو’ چاپ کاستاریکا نوشت: ایران ، بزرگترین تولید‌کننده زعفران جهان به دنبال رهایی از واسطه‌های زیادی که در بین کالایش و بازارهای جهانی وجود دارد، است. این روزنامه افزود: زعفران ایرانی پس از چند سال که از طریق واسطه‌ها و با مارک کشورهای ثالث بسته‌بندی و به فروش می‌رسید، پس از انجام توافق هسته ای و برداشتن تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند جایگاه خود را در بازار پیدا کند.

ایرنا-روزنامه ‘ال فینانسیه رو’ چاپ کاستاریکا نوشت: ایران ، بزرگترین تولید‌کننده زعفران جهان به دنبال رهایی از واسطه‌های زیادی که در بین کالایش و بازارهای جهانی وجود دارد، است.  این روزنامه افزود: زعفران ایرانی پس از چند سال که از طریق واسطه‌ها و با مارک کشورهای ثالث بسته‌بندی و به فروش می‌رسید، پس از انجام توافق هسته ای و برداشتن تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند جایگاه خود را در بازار پیدا کند.
این روزنامه کاستاریکایی اضافه کرد : ایران بزرگترین تولید‌کننده جهانی این ادویه قیمتی است. خبرگزاری افه از قول « محمد رستمی» مدیر دفتر توسعه وزارت کشاورزی گفت که ایران در حال تلاش برای فروش مستقیم زعفران در بازارهای جهانی است.  ال فینانسیه رو به نقل از رستمی نوشت : زعفران ایرانی در سال‌های اخیر و به سبب تشدید تحریم‌ها علیه ایران، دچار خسارات فراوانی شده است. در این سال‌ها، حدود 90 درصد زعفران ایرانی بدون مارک از طریق عربستان سعودی و امارات متحده عربی به شرکت‌های اسپانیایی فروخته می‌شد و این شرکت‌ها آن را به شرکت‌های اروپایی دیگر نیز می‌فروختند. این مقام ایرانی گفت: ‘اسپانیایی‌ها می‌گویند که زعفران ایرانی از کیفیت کافی برخوردار نیست، اما خود آنها فروشنده این زعفران با مارک شرکتشان به کشورهای ثالث هستند. هدف ما این است که خودمان شرکت دست اول باشیم و برای این کار در پی بدست آوردن پروانه‌های لازم از اتحادیه اروپا هستیم.’

بیشتر بخوانید . . .