روندهای جهانی ‌بسته‌بندی

منبع: سازمان جهانی بسته‌بندی

 

  • سبک زندگی و ‌بسته‌بندی اسنک در حین حرکت

از آن جایی که افراد بیشتری در حال حرکت می‌خورند و می‌نوشند، مصرف‌کنندگان بسته‌بندی سبکی را می‌خواهند که در دست گرفتن، باز کردن، استفاده و بسته‌بندی مجدد آسان باشد.

 

  • ‌بسته‌بندی پایدار

در شرایط فعلی محیط زیست آگاهانه، کاهش ‌بسته‌بندی بیش از حد یک ضرورت است. مواد قابل بازیافت در حال رایج شدن هستند و انتخاب بسته‌ای که بتواند توسط مصرف‌کننده برای مقاصد دیگر مورد استفاده مجدد قرار گیرد یک روند است. طراحی ‌بسته‌بندی باید محصول را ذخیره و محافظت کند و 3R ها را تطبیق دهد: کاهش، بازیافت و استفاده مجدد.

 

  • ‌بسته‌بندی دیجیتال و تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک در حال افزایش است و بسیاری از مردم محصولات خود را حتی محصولات روزمره خود را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند.

آن چه در قفسه‌های خواربارفروشی موثر است ممکن است خیلی ظریف یا خیلی کوچک باشد تا از گوشی هوشمند خارج شود. علاوه بر این، شرکت‌ها باید یک کد اسکن روی بسته‌بندی خود در نظر بگیرند که می‌تواند مصرف‌کنندگان را از طریق تلفن‌های هوشمند خود با وب‌سایت شرکت مرتبط کند یا حتی اطلاعات مفیدتری در مورد محصولات مانند دستور پخت‌ها به دست آورد.

 

  • سبک زندگی سالم

بسیاری از مصرف کنندگان نگران تغذیه سالم و رژیم غذایی خود برای جلوگیری از افزایش وزن هستند. طراحی ‌بسته‌بندی باید این واقعیت را منعکس کند که محصول طبیعی و سالم است، با نمایش واضح تعداد کالری ها و محتویات یا سایر تصاویر گرافیکی برای حمایت از پیام ارسال شده به مصرف‌کنندگان در مورد محصول.

 

  • ‌بسته‌بندی مد روز / ‌بسته‌بندی نسخه محدود

‌بسته‌بندی مانند مد است، به همین دلیل است که می‌توان ‌بسته‌بندی را با مناسبت های مختلف مانند کریسمس، عید پاک یا روز ولنتاین تطبیق داد. شرکت‌ها باید روی ‌بسته‌بندی های نسخه محدود سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان مثال، برندهای جهانی مانند کوکا کولا، اویان و سایر برندها علاقه‌مند به عرضه ‌بسته‌بندی‌های محدود در مواقع خاص هستند.

بیشتر بخوانید . . .