DuPont جوایز برای نوآوری دربسته‌ بندی

فرآیند تزیین دیجیتالی سه‌بعدی MGI JETvarnish برای کارتن‌های‌تاشو و لیبل‌ها جایزه الماس فینالیست را در جوایز DuPont 29 برای نوآوری در بسته‌بندی دریافت‌کرد.

جایزه الماس

جلیقه آب ™Fritz
Solutions Inc.، آمریکا

DPM_DPA2017_Winner_Solutions_Inc_Full

Solutions Inc. نام برنده جوایز DuPont 29 برای نوآوری بسته‌بندی است، و جایزه الماس را برای جلیقه آب ™Fritz، یک راه‌حل ساده بسته‌بندی اما مناسب برای مسائل مربوط به حمل‌و نقل آب در کشورهای در‌حال‌توسعه را دریافت‌نمود.
در مناطق دور‌افتاده، دسترسی افراد به آب‌آشامیدنی (اغلب زنان و کودکان) نیاز دارند که روزانه چندین ساعت در روز را صرف حمل ظروف سنگین، غیربهداشتی و غیرارگونومیک بر روی سر و شانه‌های خود نمایند.
این امر باعث ایجاد فشار شدید فیزیکی در طول زمان در بدن آنها می‌شود و خطری جدی برای آلودگی آب را ایجاد می‌کند. جلیقه آب ™Fritz به کاربران این اجازه را می‌دهد تا 20 پوند آب را به‌طور ایمن و بهداشتی، با وزن یکسان پخش‌شده در سراسر قفسه‌سینه و پشت حمل‌نمایند.
این یک کاربرد خلاقانه از فناوری بسته‌بندی مدرن است که مشکلات مربوط به دسترسی آب را برای افراد در‌معرض‌خطر حل‌می‌کند.
جلیقه ابتکاری ترکیبی از مواد نسبتاً جدید برای دستیابی به دو نیاز کلیدی و عملکردی است. ساختار نایلونی چند‌لایه جنس محکم مناسبی را برای نواحی ناهموار و استفاده‌های چندمنظوره را در محیط‌های خشک و ناهموار فراهم‌‌می‌کند.
لایه‌بندی اختصاصی از چندین‌لایه برای محافظت کاربردی استفاده‌می‌کند و اجازه پلمپ سریع حرارتی در هنگام تولید را می‌دهد. بعلاوه، ماده‌افزودنی شامل موادی است که مانع رشد کپک، زنگ‌های گیاهی و رایحه‌ها می‌شود.
روی‌هم‌رفته، این خواص یک کیسه محکم ، بهداشتی و قابل استفاده مجدد و قابل‌حمل ذخیره آب را فراهم‌می‌نماید. جلیقه آب ™Fritz یک راه‌حل خلاقانه برای یک مسئله مهم جهانی است.

برنده‌نهایی جایزه الماس
غلاف قابل‌بازیافت پیتزا
Zume Pizza, آمریکا

DPM_DPA2017_Winner_ZumePizza_Full

Zume Pizza به‌عنوان برنده‌نهایی جایزه الماس جوایز DuPont 29 برای نوآوری در بسته‌بندی غلاف قابل‌بازیافت پیتزای خود نامگذاری‌شد، که پیتزا را برای مدت‌طولانی ترد و گرم نگه‌می‌دارد. بیشتر پیتزا‌ها در جعبه‌های مربع‌شکل، مقوایی ارسال‌می‌شوند که مصرف‌کنندگان به‌عنوان استاندارد صنعتی آن را پذیرفته‌اند اما آنها درمعرض جمع‌آوری روغن و رطوبت هستند. غلاف پیتزا برای جذب حداکثر روغن و رطوبت بهینه‌شده‌اند، بنابراین پیتزاها در مدت زمان بیشتری بعد از خروج از فر گرم و ترد باقی‌می‌مانند. ترکیب غلاف پیتزا صد‌درصد از الیاف پایدار نیشکر‌پرورشی، بدون استفاده از درخت، قابل‌بازیافت و تجزیه‌پذیر زیستی بوده، که آن را به پایدار‌ترین جعبه پیتزا در بازار تبدیل‌نموده‌است. آن همچنین به‌عنوان یک سینی سرو عالی برای محصول دوبرابر می‌شود.
ظرف خلاقانه به‌ کارکنان مغازه پیتزافروشی این اجازه را می‌دهد که جعبه‌ها را با کمترین زمان و نیرو مونتاژ‌کنند، و در مقایسه با جعبه‌های مقوایی‌سنتی به فضای کمتری در قفسه‌ها نیاز‌دارند. غلاف پیتزای Zume Pizza، همچنین با ارائه واضح برند در بالای قسمت‌مصرفی تقویت‌کننده ارزش برند بوده‌است. توجهات طراحی ارائه‌شده در طول چرخه کامل عمر بسته‌بندی – از مبدا، تا خرده‌فروشی و تجارب مشتریان- چشمگیر‌بوده‌است.

 

کیسه‌های فساد‌ناپذیر Cryovac® OptiDure™
Sealed Air، آمریکا

DPM_DPA2017_Winner_SealedAir_Full

کیسه‌های فساد‌ناپذیر Cryovac® OptiDure™ به‌عنوان برنده فینالیست جایزه الماس جوایز DuPont 29 برای نوآوری در بسته‌بندی نامیده‌شد.

این بسته‌بندی نشان‌دهنده یک پیشرفت قابل‌توجه در بسته‌بندی وکیوم برای مواد‌پروتئینی است، درجاییکه نرخ هدررفت معمولی صنعتی سه‌درصد بوده و یک درصد کاهش در میزان هدررفت می‌تواند 140 میلیون‌دلار ضایعات‌غذایی جهانی را کاهش‌دهد. قابلیت فزاینده پلمپ کیسه‌های فساد‌ناپذیر OptiDure™ پلمپ را توسط عامل‌آلودگی و چین‌و‌چروک یکپارچه و پیشرفته‌می‌سازد، باعث بهبود عملکرد سریعتر، افزایش بهره‌وری تولید و کاهش ضایعات محصول و بسته‌بندی می‌شود. شفافیت بالا، قابلیت چاپ براق و دو‌طرفه بسته‌بندی زیبایی را به مصرف‌کنندگان ارائه‌می‌دهد. کیسه‌های فساد‌ناپذیر Cryovac® OptiDure™ همکاری در سراسر زنجیره‌ارزش را برای ایجاد راه‌حل‌هایی برای مشکلات صنعتی را برجسته‌می‌کند.

 

ظروف 15لیتری PET (پلی‌اتیلن‌ترفتالات)
سبک‌وزن پایدار اگروکمیکال قابل انطباق به‌صورت خودکار
Dow AgroSciences، آلمان

iranpack sanat bastebandi 180 DPM_DPA2017_Winner_DowAgroSciences_Full

 

ظروف PET 15لیتری سبک‌وزن، پایدار، اگروکمیکال، قابل انطباق به‌صورت خودکار شرکت Dow AgroSciences به‌عنوان برنده فینالیست جایزه الماس جوایز DuPont  برای نوآوری در بسته‌بندی نامیده‌شد. این ظروف عملکرد قابل‌توجهی در ذخیره و توزیع را ایجاد‌می‌کنند و اجازه توزیع آسان‌تر محصول را نسبت به ظروف سنتی می‌دهند. Dow AgroSciences الزامات زیادی را در طراحی موردتوجه قرار‌داده‌است و آنها را با قابلیت ذخیره‌سازی و قابلیت جاری‌شدن ادغام‌نموده تا قادر به افزایش قابلیت به‌کارگیری ظروف سبک‌وزن باشد. با شناسایی کل زنجیره‌ارزش، Dow AgroSciences زنجیره‌توزیع، کاربر‌نهایی و عمر‌مفید برای هر بسته‌بندی را در نظرگرفته‌است.
کاربردهای افزوده‌شده به ظروف باعث افزایش ایمنی، بهبود استفاده و کاهش اثرات زیست‌محیطی آن می‌شود. کاهش نیاز برای بسته‌بندی مضاعف برای حمل‌و‌نقل، بالاترین سطح ایمنی در قسمت فوقانی باعث افزایش پایداری بیشتر شده زمانیکه ظروف بر روی یکدیگر قرار‌می‌گیرند، به آنها این اجازه داده‌می‌شود که سه ظرف روی یکدیگر بر روی پالت بدون نیاز به قرارگرفتن مقوا در قسمت بیرونی قرار‌بگیرند. گردن بزرگ و مرکزی سازگار با سیستم‌های‌انتقال‌بسته و کلاهک‌هایی با پلمپ منفذدار توضیح‌دادن توسط اپراتور را کاهش‌داده و اجازه جاری‌شدن راحت‌تر را می‌دهد. بدنه PET از دمیده‌شدن در یک پیش‌فرم است که به محصولات موردتقاضا این اجازه را می‌دهد که نیاز برای حمل و نگهداری از بطری‌های خالی را قبل از پر‌کردن به‌حداقل‌برساند. ساختار سبک‌وزن، تشکیلات بهبود‌یافته و حذف کارتن‌ها روی‌هم‌رفته به‌وسیله این سیستم بسته‌بندی تاثیرات زیست‌محیطی را کاهش‌می‌دهد.

 

فرآیند تزیین دیجیتالی سه‌بعدی MGI JETvarnish
برای کارتن‌های تاشو و لیبل‌ها از چاپ و بسته‌بندی Marrs
MGI، آمریکا

DPM_DPA2017_Winner_MGI_Full

فرآیند تزیین دیجیتالی سه‌بعدی MGI JETvarnish برای کارتن‌های‌تاشو و لیبل‌ها جایزه الماس فینالیست را در جوایز DuPont 29 برای نوآوری در بسته‌بندی دریافت‌کرد. این تکنولوژی به شرکت‌ها امکان می‌دهد به برندهای عالی که به دنبال آنها برای کارتن‌های‌تاشو و لیبل‌های خود بدون‌توجه به زمان، هزینه و خرج قالب‌ها، صفحه‌نمایش‌ها و صفحات سنتی بودند دست‌یابند. MGI فرآیند تزیین محصول را برای تولید‌کنندگان، چاپگرها و مبدل‌ها آسان‌می‌سازد. راه‌حل سه‌بعدی JETvarnish به‌طور‌چشمگیری سرعت و توانایی شرکت‌های مصرف‌کننده و تجاری را برای دستیابی به محصولات جدید در بازار را با هزینه کم افزایش‌می‌دهد. نرم‌افزار ایستگاه‌کاری نمونه اولیه سریعی را برای راه‌اندازی محصول جدید و مدیریت تولید با حجم بالایی را پیشنهادمی‌دهد.
نوآوری MGI به دوبعدی و سه‌بعدی و ورق متغیر برجسته بر روی کارتن‌ها و لیبل‌ها در یک خط دست‌یافته‌است. این فناوری به چاپگرها، مبدل‌ها و تمام‌کنندگان اجازه را می‌دهد جلوه‌های ویژه لوکس، چشم‌نواز با اطلاعات متغیر و شخصی و سفارشی سریعتر و بسیار ارزان‌تر از سایر تکنولوژی‌های چاپ تولید‌کنند.

سیستم نوآورانه جدید MGI یک فرآیند مقرون‌به‌صرفه و کاملاً دیجیتال است که زمان، ضایعات و محدودیت‌های ورق‌های سنتی، صفحه‌نمایش UV و روش‌های برجسته‌سازی را از‌بین‌می‌برد. علاوه‌بر‌این، MGI همچنین یک مبنای هولوگرام منحصر‌به‌فرد، فرآیند نهایی امنیتی دیجیتالی را ایجاد‌می‌کند. این اطلاعات متغیر هولوگرام‌ها هم تزیینی و هم کاربردی ایمن و دارای اثر ضد‌جعل‌هویت هستند.
برای صاحبان برند کسانیکه در جستجوی بسته‌های چند‌حسی برای جذب مصرف‌کنندگان در محل فروش هستند، MGI مرحله‌بعدی تکنولوژی چاپ‌دیجیتال نهایی را ایجاد‌کرده‌است.

Plantic™ R: با قدرت نفوذناپذیری فوق‌العاده عالی تجدیدپذیر
و قابل‌بازیافت مواد بسته‌بندی
Kuraray (Plantic Technologies Ltd.)، استرالیا

iranpack sanat bastebandi 180 DPM_DPA2017_Winner_Kuraray_Full

 

Plantic™ R، زیستی، مواد‌پلاستیکی تجدیدپذیر و قابل‌بازیافت با قدرت نفوذناپذیری فوق‌العاده عالی و ایده‌آل برای استفاده در بسته‌بندی‌های نفوذناپذیر، به‌عنوان برنده فینالیست جایزه الماس جوایز DuPont 29 برای نوآوری در بسته‌بندی نامیده‌شد.
این تکنولوژی بهترین مواد قابل‌بازیافت (پلی‌اتیلن‌ترفتالات (PET)) و ماده نفوذناپذیر عالی زیستی Plantic را که به‌طور‌چشمگیری عمر‌مفید گوشت بسته‌بندی را افزایش می‌دهد را ترکیب‌کرده‌اند. Plantic™ R یک فیلم چند‌لایه ساخته‌شده از لایه‌های نازک PET بر روی یک لایه مرکزی با ریشه‌ای تجدید‌پذیر و نفوذناپذیری بالای Plantic™ HP است.
PET مانع نفوذ رطوبت و بخار‌آب است و هسته Plantic™ HP مانع نفوذ اکسیژن و گاز است. در بازیافت، جایی‌که فیلم‌های معمولی چند‌لایه از جریان بازیافت PET آلوده‌می‌شوند، حلالیت و تخریب‌پذیری‌زیستی لایه‌نفوذناپذیر Plantic™ HP این اجازه را خواهد‌داد که این لایه در فرآیند بازیافت زدوده و زیستی‌تخریب شوند در‌حالی‌که PET بازیابی می‌شود.
به‌علاوه، تجدید‌پذیر و قابل‌بازیافت‌بودن بسته‌بندی‌های Plantic™ R تقریباً به نیمی از انرژی برای تولید نسبت به پلاستیک‌های سنتی با سوخت‌فسیلی نیاز‌دارند. ارتباط با نوشته روی Plantic™ R راهنمایی آسان برای درک نحوه مرتب‌کردن سینی و فیلم‌ها را فراهم‌می‌آورد، زیرا هر دو فیلم قابل‌بازیافت هستند. Plantic™ خرده‌فروشان و صاحبان‌برند را قادر به دستیابی به اهداف پایداری خود بدون تضعیف کیفیت محصول، عمر‌مفید و عملکرد می‌سازد.

جایزه طلا
پیشرفت فناوری افزایش‌دهنده بهره‌وری و اثر کمتر
AMOREPACIFIC، کره‌جنوبی

DPM_DPA2017_Winner_AmorePacific_Full

شیشه نگهدارنده برجسته AMOREPACIFIC جایزه طلا را در جوایز DuPont برای نوآوری در بسته‌بندی به‌دست‌آورده‌است. AMOREPACIFIC شیشه کرم را با تجربه‌ای که مصرف‌کننده در ذهن دارد طراحی‌کرده‌است. طراحی ظریف شیشه‌کرم برای مصرف‌کنندگان رضایت نهایی را فراهم‌آورده و ‌جذابیت فزاینده‌ای را به محصولات‌مراقبتی مصرف‌کننده در منزل را به‌نمایش‌می‌گذارد. این قالب ” شیشه درون شیشه”ساخته‌شده از ده جزء مختلف، لوکس‌بودن را با احساس و وزن قابل‌توجه آن منتقل‌می‌کنند. با تشکر از فناوری AMOREPACIFIC، تولید‌کنندگان محصول می‌توانند شیشه‌های بیرونی را در‌حالیکه شیشه داخلی دست‌نخورده‌باقی‌مانده‌است تزیین‌کنند و حتی اگر فرمول محصول تغییر‌کند، شیشه بیرونی هنوز هم می‌تواند باقی‌بماند.
بسته‌بندی قبلی دارای یک اثر موج‌آب‌مانند مشابه بود اما با استفاده از فرآیند تراش CNC ساخته‌شده‌بود. با استفاده از فرآیند قالب‌تزریقی جدید، AMOREPACIFICقادر به دستیابی به اثر مشابه خارق‌العاده‌ای با کاهش 76درصدی در مواد‌زائد بود. این بسته‌بندی موفقیت بزرگی در پیشرفت قالب‌ریزی، رضایت مصرف‌کننده و پایداری بود، و به‌مراتب فراتر از آنچه که انتظار‌می‌رفت سطح بالایی از مرغوبیت و تمایز را ارائه‌داد.

 

فنجان‌کوچک بستنی با درپوش PP با برچسب IML
و یک قاشق داخل آن، فنجان مقوایی و پلمپ Alu/PE
FRONERI، برزیل

iranpack sanat bastebandi 180 DPM_DPA2017_Winner_Froneri_Full

FRONRI برزیل جایزه طلا را در جوایز DuPont 29 برای نوآوری در بسته‌بندی برای ‌فنجان‌کوچک‌بستنی خود دریافت‌کرد. فنجان هوشمندانه ترکیبی از مجموعه‌ای از فناوری‌ها، ازجمله ضخامت نازک دیواره، چرخه قالب‌گیری‌تزریقی سریع، و برچسب‌قالبی برای تزیین می‌باشد. این راه‌حل بسته‌بندی برای مصرف‌کنندگان درحرکت طراحی‌شده‌است. شکل‌دهی قاشق پلاستیکی درون درپوش فنجان‌کوچک بستنی راه‌حلی خلاقانه و تکاملی نسبت به آنهایی است که درحال‌حاضر در دسترس‌هستند. این رویکرد در بین فنجان‌های بستنی که دارای قاشق باشند منحصر‌به‌فرد است.
با تشریح تعهد‌فراوان به بسته‌بندی معتبر، FRONERI لایه دیگری از فیلم را برای جدا‌کردن قاشق اضافه‌نکرده‌است و مواد اضافی برای قاشق به‌کار‌نبرده‌است. طراحی بسته‌بندی هوشمند 26درصد از وزن کل درپوش را منطبق با قاشق‌جداشدنی شکل‌داده‌است. مصرف‌کنندگان می‌توانند درپوش را حتی بعد از برداشتن قاشق ببندند. ‌فنجان‌کوچک‌بستنی نشان‌دهنده افزایش بهره‌وری تولید، تعهد به مسئولیت و استفاده هوشمندانه از مواد است.

Insignia Freshtag
فناوری‌های Insignia، آمریکا

iranpack sanat bastebandi 180 DPM_DPA2017_Winner_InsigniaTechnologies_Full

فناوری‌های Insignia برنده جایزه طلا در جوایز DuPont 29 برای نوآوری در بسته‌بندی برای Insignia Freshtag شده‌است. این برچسب متحرک نشان‌دهنده عمرمفید به‌منظور تغییر‌رنگ در مدتی بیش از تعداد روزهای از پیش‌تعیین‌شده در یک دمای معین طراحی‌شده‌است. همچنین هنگامی که درجه حرارت افزایش می‌یابد رنگ نیز سریعتر تغییر می‌کند. این به مصرف‌کنندگان دیدگاهی واقعی‌تر نسبت به عمر واقعی محصول براساس شرایط مختلفی که در آن قرار‌گرفته‌اند می‌دهد.
Insignia یک جزء پیچیده و گیج‌کننده را در بسته‌بندی قرار‌داده‌است و آن را به یک ابزار کاهش ضایعات‌موادغذایی کاملاً حسی و بصری تبدیل‌نموده‌است. Insignia Freshtag به‌طورچشمگیری مصرف‌کننده را از طریق بالابردن تجربه از گیج‌شدن در مورد زمان فروش و زمان‌تازه‌ماندن خارج‌می‌کند. این برچسب اجازه استفاده معقول از مواد توسط مصرف‌کننده را از طریق صفحه‌شماره‌انداز چرخه‌عمر محصول را می‌دهد، و کمک به خارج‌شدن از سردرگمی در مورد تاریخ‌فروش و تاریخ‌مصرف می‌نماید. Insignia Freshtag می‌تواند نقش مهمی را در کمک به مردم در کاهش زباله‌های‌مواد‌غذایی ایفا‌نماید و همچنین به‌طور‌بالقوه به تولید‌کنندگان اجازه افزایش عمرمفید محصول را می‌دهد.

کیسه فضایی دافع حشرات‌‌گزنده در محیط خارجی منزل
گروه فناوری‌های PPi، آمریکا

DPM_DPA2017_Winner_PPiTechnologies_Full

MosquitoPaQ™ کیسه فضایی دافع حشرات‌‌گزنده در محیط خارجی منزل جایزه طلا را در DuPont 29 برای نوآوری در بسته‌بندی به‌دست‌آورد. این بسته نشاندهنده استفاده هوشمندانه از کیسه شکننده پلمپ‌شده برای کاربردی جدید در دفع پشه است. این کیسه به مصرف‌کنندگان این اجازه را می‌دهد که مواد‌شیمیایی خشک و مرطوب را در زمان استفاده، بدون نیاز به بیرون‌ریختن یا لمس‌کردن محتویات، ترکیب و فعال‌کنند.‌
پس از فعال‌سازی، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی کیسه را بر روی درخت آویزان‌کنند و و آن را تنها بگذارند تا ماده دافع در یک دوره پانزده‌روزه آزاد‌شود. با تمرکز کلی بر روی مشتریان، بخش Penta5 USA همچنین شامل گرافیک‌هایی بر روی کیسه‌های خود بود که به مصرف‌کنندگان چگونگی استفاده از این بسته‌بندی‌های خلاقانه را آموزش‌می‌داد. این بسته‌بندی نمونه‌ای عالی از کاربرد فناوری موجود در یک رده جدید- چمن و باغ است.

بسته‌بندی جدید ترکیبی از سنت و علم
CJ Cheiljedang، کره‌جنوبی

iranpack sanat bastebandi 180 DPM_DPA2017_Winner_CJCheiljedang_Full

شیشه کیمچیBibigo  که ترکیبی از سنت و علم از CJ Cheiljedang است برنده جایزه طلا در جوایز DuPont 29 برای نوآوری در بسته‌بندی است. این شیشه کیمچی یک پیشرفت واقعی در زمینه علم بسته‌بندی و نوآوری در آن است. این تلفیق یک محصول بسیار سنتی با بسته‌بندی معاصر و با تکنولوژی پیشرفته است.
ترکیب هوشمندانه تکنولوژی‌های مختلف موجود در بازار‌های مختلف (از جمله درپوش‌های مجرادار و غشاء سوپاپ‌دار)، شیشه جدید کیمچی دارای پلمپ‌کامل، انتشار گاز و تخمیر است. مجرای گاز در درپوش به گاز این اجازه را می‌دهد که از طریق درب بسته خارج‌شود درحالیکه محصول درون شیشه به تخمیرش ادامه‌می‌دهد. صفحه پرس‌شده با تعیین شکل سنتی کره‌ای طراحی‌شده‌است،  و مواد تشکیل‌دهنده فشرده‌می‌شوند تا تولید مخمر متوقف‌شده و طعم را برای مدت زمان طولانی نگه‌دارد. این شیشه دارای ساختار صفحه‌فشاری طراحی‌شده و توسعه‌یافته است که از ریختن آبگوشت جلوگیری‌می‌کند.
شیشه مدرن با گذشته ارتباط دارد، تجربه مصرف‌کننده را از طریق حفظ نگاه سنتی و احساس نسبت به شیشه سرامیک کیمچی افزایش‌می‌دهد. درحالی‌که آن شکل شیشه سنتی را حفظ‌می‌کند، آن تمام مزایای مواد و فناوری پیشرفته، تکنیک‌های تزیین، ارگونومیک خوب درپوش را دارد. این ادغام عالی بسیاری از تکنولوژی‌های شناخته‌شده با یکدیگر در یک بسته‌بندی کاملاً نوآورانه است زیرا به CJ Cheiljedang این اجازه را می‌دهد که از پلاستیک برای نگهداری یک محصول بسیار معطر استفاده‌کند.

بیشتر بخوانید . . .