برچسب‌های کوکاکولا، زندگی جدید به عنوان سرپوش بطری

آژانس خلاق هلندی Fitzroy از استراتژی “زباله به هدر رفته (waste to wasted)” استفاده می‌کند و برچسب‌های بطری کوکاکولا را از سواحل جمع‌آوری کرده و آنها را ذوب می‌کند تا سرپوش‌های منحصربه فردی برای برند جدید نوشیدنی خود بسازد.

آژانس خلاق هلندی Fitzroy از استراتژی “زباله به هدر رفته (waste to wasted)” استفاده می‌کند و برچسب‌های بطری کوکاکولا را از سواحل جمع‌آوری کرده و آنها را ذوب می‌کند تا سرپوش‌های منحصربه فردی برای برند جدید نوشیدنی خود بسازد.
Fitzroy Amsterdam یک روش کاملا جدید برای استفاده مجدد از پلاستیک‌های ساحلی جهت بسته‌بندی ارائه داده است. استراتژی آن “از زباله به هدر رفته” شامل جمع‌آوری برچسب‌های بطری کوکاکولا از سواحل جزایر دریای شمال هلند، ذوب کردن آنها و تشکیل سرپوشی برای Fitzroy Premium Navy Rum جدیدش است. از طریق این فرآیند، سرپوش‌ها ظاهری با جلوه، مانند سنگ مرمر دارند و هر کدام دارای طراحی منحصر به فردی هستند.
Fitzroy Amsterdam یک آژانس خلاق است که پس از مشاهده کمبود بسته‌بندی مناسب برای محیط زیست، به این ایده رسید. جور بایت، مالک مشترک Fitzroy می‌گوید: ” به عنوان یک آژانس تبلیغاتی، ما قبلا برای برندهای بزرگی مانند Bacardi، Jack Daniels و Heineken کار کرده بودیم، بنابراین بازار نوشیدنی را به خوبی می‌شناسیم. ما همیشه تعجب می‌کردیم که چرا برندها یا محصولاتی که به مسائل زیست‌محیطی مربوط می‌شوند، وجود ندارد. هfitzroy-sustainable-rum-labels-1دف اصلی ما بالا بردن آگاهی و دعوت از مردم برای عملی کردن این هدف است.”
بارت توضیح می‌دهد که Fitzroy پلاستیک‌هایی را که در جزایر وادن در هلند شستشو می‌شوند، جمع‌آوری می‌کند.
پس از تمیزکردن زباله‌های پلاستیکی، آنها را تحت فشار حرارت گرم می‌کنند. هنگامی که درجه حرارت به حد مناسبی رسید، ضایعات به صورت یک قالب کوچک و مکعبی فشرده درآورده می‌شوند و پس از مدتی سرد می‌شوند. او می‌گوید: ” این کار در واقع یک فرآیند پیچیده نیست، اما نیاز به میزان مشخصی توجه و مراقبت دارد.”
بارت توضیح می‌دهد که ظاهر مرمری سرپوش، نتیجه آن است که پلاستیک با رنگ‌های مختلف ذوب شده و به هم متصل می شوند. او می‌گوید: ” ما فکر می‌کنیم این بخش ویژه ای از سرپوش بطری دست‌ساز است که از چیزهای مصنوعی مانند زباله‌های پلاستیکی برای بازسازی ظاهر طبیعی از سنگ مرمر استفاده می‌شود.”
این بطری‌ها از شیشه‌های بازیافت‌شده به همین طریق ساخته شده‌اند؛ در نتیجه بر طبق نظر Fitzroy ” اولین بسته‌بندی پایدار نوشیدنی در جهان” هستند. برای تشویق مصرف‌کنندگان جهت نگه‌داشتن بطری برای استفاده به عنوان ظرف آب، Fitzroy نام تجاری را بر روی بطری قرار نداده است و به جای آن از یک پوشش بیرونی که توضیحاتی راجع به بطری می‌دهد استفاده کرده است.
بارت می‌گوید: “پنج پوشش مختلف وجود دارد، هر یک با پیام‌های مختلف که به آلودگی دریاهای ما اشاره می‌کنند. روی این پوشش‌ها، ما موارد مختلفی مانند پریشانی ماهی (ailing fish) را با ” نهنگ خسته (The fed up whale)”، تخریب گنجینه‌های عمق دریا را با ” گنج و مشکل (Treasure & trouble) “، و البته، پری دریایی چاقی را با ” من می‌خواهم جوان‌تر باشم (I want more-maid) ارائه داده‌ایم.
نام Fitzroy به میراث دریایی خود این سازمان اشاره دارد. این شرکت در یک مدرسه دریایی قدیمی واقع شده است و نام خود را از کاپیتان بیگل، رابرت فیتزرو، که چارلز داروین را در سفرهای اکتشافی‌اش هدایت می‌کرد، گرفته است.
Fitzroy Premium Navy Rum، با سرپوش های مبتنی بر برچسب قابل بازیافت منحصر به فردش در آوریل 2017 معرفی شد و به صورت آنلاین و توسط شرکت هلندی Chabrol فروخته شد. AAEAAQAAAAAAAApBAAAAJDNhNjZlY2RlLWY4ZGEtNGVhZi04MTg3LTY3Y2Q3YzkyMTkxNQ 1492712801_470_washed-up-coca-cola-labels-used-for-sustainable-rum-labels

بیشتر بخوانید . . .