کیسه نان با 36 درصد مواد زیست‌تخریب‌پذیر

Jensen تایید می‌کند که “موانع زیادی بر سر راه استفاده از Green PE وجود داشت، چون پلي‌اتيلن با پایه زیستی از نظر ویژگی‌های مکانیکی و عملکردی مشابه پلي‌اتيلن پتروشیمیایی است. تنها تمایز آن این است که پلي‌اتيلن زیستی به جای “کربن قدیمی با پایه پتروشیمیایی” از “کربن جدید” ساخته می‌شود.

Organic Bread Eureka! برای معرفی محصولاتش به بازار کرانه شرقی برای مزایا بازاریابی و پایداری، به کیسه‌هایی روی آورده است که از تركيب پلي‌اتيلن با 36 درصد چغندر قند ساخته شده‌اند.

به گفته‌ی Mike Jensen، معاون مدیر برند در Bimbo Bakeries USA (BBU)، و مالک برند Eureka!، در پی معرفی خط تولید سه نوع نان ارگانیک برای مصرف‌کنندگان کرانه شرقی، شرکت Eureka! Organic Bread، بسته‌بندی ‌جدیدی هم بیرون داده است که شعار این برند را مبنی بر “پر از همه چیزهایی که مصرف‌کنندگان می‌خواهند و خالی از آن چه نمی‌خواهند” بهتر تکمیل می‌کند. کیسه نان جدید پلی‌اتیلنی از 36 درصد مواد با پایه زیستی، Braskem’s Green PE، ساخته شده از چغندرقند، تشکیل می‌شود. به گفته Jensen، “مصرف‌کنندگان نسبت به شرکت‌هایی که از بسته‌بندی پایدار استفاده می‌کنند، عکس‌العمل مناسبی دارند. بنابر این هنگامی که برای اولین بار با Eureka! آشنا می‌شدند، به این فکر افتادیم که این بهترین زمان است که تکنولوژی بسته‌بندی جدید ما را هم بشناسند. تکنولوژی Braskem’s Green PE در راستای خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان مواد ارگانیک است.”

Eureka! Organic Bread با غلات کامل ارگانیک و مواد با کیفیت بالا تهیه شده و فاقد هر گونه رنگ مصنوعی، نگهدارنده یا شربت ذرت با فروکتوز بالاست. بسته‌بندی این محصول نشان‌دهنده‌ی پوشش USDA Organic and Certified Vegan است. این نان، که اولین بار در سال 2012 در بسته‌بندی‌های 27 اونسی معرفی شد، مسیر خود را از کرانه غربی به شمال‌شرقی اقیانوس آرام طی کرد و سپس در سپتامبر 2014 با بسته‌بندی جدید به کرانه شرقی رسید و در فروشگاه‌های بزرگ به فروش رفت. ورای مزایای بازاریابی کیسه نان با پایه زیستی، بسته‌بندی جدید Eureka!’مزایای چشمگیری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد. طبق تحلیل چرخه‌ی حیات انجام شده توسط Braskem، به ازای هر تن Green PE تولید شده، تقریبا 15/2 تن گاز CO2 از اتمسفر گرفته می‌شود. به علاوه، چون Green PE همان ویژگی‌های PE با پایه سوخت‌های فسیلی را داراست، می‌توان آن را بدون تغییر در داخل فرآیند تبدیل کیسه‌سازی وارد کرد و 100درصد قابل‌بازیافت است.

Jensen تایید می‌کند که “موانع زیادی بر سر راه استفاده از Green PE وجود داشت، چون پلي‌اتيلن با پایه زیستی از نظر ویژگی‌های مکانیکی و عملکردی مشابه پلي‌اتيلن پتروشیمیایی است. تنها تمایز آن این است که پلي‌اتيلن زیستی به جای “کربن قدیمی با پایه پتروشیمیایی” از “کربن جدید” ساخته می‌شود.

BBU به عنوان نقطه شروع از محتوای زیستی 36درصدی شروع کرد. به گفته‌ی Jensen “این یک توازن است تا مواد کیفیت درست را داشته باشند. در سطح 36 درصدی، مواد کافی در کیسه وجود ندارد تا بر پایداری اثرگذار باشد.” در حالی که Jensen اقرار می‌کند که سازگاری با تکنولوژی جدید هزینه‌هایی در بر داشته است، اما معتقد است که با رشد فرصت‌ها و حجم بازار، این هزینه‌ها کاهش خواهند یافت. Eureka! اولین برند BBU است که Green PE را استفاده می‌کند. شرکت به شکل دقیقی در حال نظارت بر عملکرد این فیلم و بازخورد مصرف‌کنندگان قبل از گسترش آن به دیگر برندهاست.

بیشتر بخوانید . . .