بسته‌‌هایی که خودشان گرم می‌شوند

در سال 2009، Coffey ،Turner و گروهشان شروع به ایجاد و توسعه یکسری از معیارهایی نمودند که محصولاتشان برای کامل شدن به آن نیاز داشتند.این معیارها عبارتند از امنیت، قابلیت بازیافت، مقرون‌به‌صرفه بودن و سهولت استفاده از محصول. Turner تاکید می‌کند که: “ویژگی امنیت برای یک محصول مصرفی در ارجحیت است. درحالی که شما خواستار یک هیتر کوچک، سریع و قوی هستید، نمی‌توانید اجازه دهید که خطری برای مصرف‌کننده ایجاد شود”.

غذای آماده راهی طولانی را از میان روزهایی طی کرده که ساندویچ‌ها، تکه‌های شکلات و چیپس سیب‌زمینی تنها انتخاب‌ها بودند. هنوز، گزینه‌های زیادی برای وعده‌های غذایی گرم، سالم و آماده یا نوشیدنی‌هایی که نیاز به ایستادن در رستوران یا کافی‌شاپ نداشته باشد وجود ندارد.
HeatGenie، شرکتی مستقر در آستین تگزاس، در حال حاضر یک بسته خودگرمایشی را تولید نموده که می‌تواند مفهوم بسته‌بندی هوشمند را در سطحی جدید ارائه دهد.
Mark Turner، رئیس HeatGenie در یک مصاحبه ایمیلی می‌گوید:” ما باخبر شدیم که برندهای بزرگ موادغذایی و نوشیدنی، خودگرمایشی را به‌عنوان هدف نهایی و متعالی یک بسته‌بندی مناسب دانسته‌اند اما این امر واضح است که راه‌حل‌های شیمی تر موجود بسیار ناکارآمد است”. او به‌عنوان یک کارآفرین متوالی، با 29 سال سابقه در شرکت‌های محصول مصرفی می‌دانست که راه‌حل‌های کارآمدتری برای ذخیره انرژی در فضای باتری مصرفی مورد نیاز است. او فکر می‌کرد که برخی از این راه‌حل‌ها می‌توانند برای بهبود و توسعه بسته‌بندی مواد‌غذایی خودگرمایشی به کار گرفته شوند.
در سال 2009، Coffey ،Turner و گروهشان شروع به ایجاد و توسعه یکسری از معیارهایی نمودند که محصولاتشان برای کامل شدن به آن نیاز داشتند.این معیارها عبارتند از امنیت، قابلیت بازیافت، مقرون‌به‌صرفه بودن و سهولت استفاده از محصول. Turner تاکید می‌کند که: “ویژگی امنیت برای یک محصول مصرفی در ارجحیت است. درحالی که شما خواستار یک هیتر کوچک، سریع و قوی هستید، نمی‌توانید اجازه دهید که خطری برای مصرف‌کننده ایجاد شود”. این گروه همچنین قصد دارد که محصولی را ایجاد نماید که موادغذایی را به‌صورت کنترل شده و به شیوه‌ای در کمتر از دو دقیقه گرم نماید. Turner می‌گوید:” چالش‌برانگیزترین جنبه توسعه این است که یک سیستم کنترل گرمایشی انفعالی، ساده و مطمئن باید تولید نمود که در هر هیتری بتوان به‌درستی از آن استفاده کرد که اگر از هیتر به هر نحوی استفاده نادرست شد از حرارت بیش از حد جلوگیری نماید”.
پس از دریافت کمک‌های مالی، این گروه اقدام به تولید یک منبع حرارت تعدیلی فشرده به اندازه یک شمع گرم‌کننده کردند. المنت گرمایی حاوی آلومینیوم و سیلیس است، دو ماده بی‌خطر، که به حالت پودری مخلوط با هم هستند که ‌می‌توانند یک واکنش شیمیایی را ایجاد نموده و مقدار زیادی گرما را از خود متصاعد نمایند. HeatGenie روشی برای کنترل دقیق واکنش اکسیداسیون ایجاد نموده که با خیال راحت انرژی گرمایی مفیدی را تولید کند. این مخلوط در هر وسیله گرمایشی برای ارائه مقدار مناسب گرما برای هر نوع ماده‌غذایی یا نوشیدنی دقیقاً اندازه‌گیری می‌شود. این امر دارای اهمیت است چراکه قهوه، به‌عنوان مثال، نسبت به خورشت سریعتر گرم می‌شود.
مصرف‌کننده می‌تواند فرآیند گرمایشی را از طریق فشاردادن دکمه در زیر قوطی که آغازگر عمل اکسیداسیون و ایجاد گرماست فعال کند. به محض این که سوخت مصرف شد، فرآیند گرمایشی متوقف می‌شود. بنابر گفته HeatGenie، نتیجه یک فنجان قهوه داغ یا یک کاسه سوپ داغ در دست مصرف‌کننده در کمتر از دو دقیقه خواهد بود.
HeatGenie خود را به عنوان تولید‌کننده و دارای مجوز ثبت اختراع فناوری بسته‌بندی آسان می‌داند و قصد دراد که با تولید‌کنندگان مجاز برای فروش بسته‌بندی یکپارچه صاحبان نام‌تجاری همکاری کند. در حال حاضر، اجزای هیتر HeatGenie تحت لیسانس توسط سازنده Wanho،LLC، تماماً متعلق به شعب منابع سرمایه‌گذاری آمریکا،LLC، ساخته می‌شوند. HeatGenie در حال مذاکره با تعدادی از برندها است و پیش‌بینی می‌کند که در بازار در سال 2016 حضور داشته باشد.اولین محصول با فشار بر روی دکمه گرم خواهد شد و احتمالاً این محصول یک نوشیدنی قهوه، چای، شکلات داغ یا سوپ خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید . . .