شرکت ایران روتاتیو در پیشواز دروپا 2016 دو سمینار تخصصی جامع با دو رویکرد چاپ افست و دیجیتال و چاپ فلکسو و گراور در مرکز آموزشی و نمایشگاهی خود، PTEC برگزار نمود. این دو سمینار در دو روز مختلف و همراه با استقبال بینظیر چاپخانهداران، صنعتگران و سرمایهگذاران برگزار گردید. موضوعات ارائه شده به طور فراگیر حوزههای گرایشهای بازار، چشمانداز آینده صنایع چاپ و بستهبندی، تکنولوژیهای نوین در ماشینآلات، آخرین دستاوردها در مواد مصرفی و ملزومات چاپ را پوشش داد. تمامی مباحث توسط مدیران ارشد کمپانیهای پیشرو جهان و حاضر در دروپا 2016 همراه با ترجه تخصصی همزمان به مخاطبان ارائه شد. حضور مدیران ارشد کمپانیهایی همچون هایدلبرگ، گالوس، سوما، چروتی، پلار، گروه شنگ دینگ، جیاس، رادیور، هایدلبرگ سفیرا، ایپگسا، تزا، سندون، رادوبلا و تک اسلیو نشان از پایبندی ایرانروتاتیو به اهداف خود در ارائه کارآمدترین مشاورههای تخصصی و اطلاعرسانی برای صنعت رسانه چاپ ایران دارد.
سمینار پیش از دروپا ایران روتاتیو با رویکرد چاپ لیبل و بستهبندیهای منعطف در روز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشتماه با استقبال گرم مشتریان و علاقمندان این حوزه و با سخنرانی مدیران ارشد کمپانیهای هایدلبرگ، گالوس، سوما، چروتی، تزا، جی اس، رادیور، سندون، رادوبلا و تکاسلیو و همچنین دکتر خدایار صادقی با موضوع استراتژیهای رقابتی، همچون سمینار پیشین برگزار شد.
محمدشاپور اسفرجانی، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت ایران روتاتیو در هر دو سمینار با دعوت از مشتریان و میهمانان به بازدید از مهمترین رویداد جهانی صنعت چاپ، به زیرساختهای صنعت چاپ ایران در رودررویی با تحولات بزرگ تکنولوژی و بازار رقابتی و اهمیت نقش آموزش اشاره کرد: «بی شک اگر بخواهیم به سمت موفقیت حرکت کنیم باید در مسیر علمی شدن قرار بگیریم و اکنون متاسفانه صنعت چاپ در آموزش آکادمیک و علمی فقیر است. در حال حاضر برخورداری از نیروی متخصص در بخشهای مختلف این صنعت به معضلی بزرگ تبدیل شده است و نکته ناگوارتر اینکه فارغالتحصیلان این رشته نیز از تخصص فنی و کارآمد برای چاپ و تولید برخوردار نیستند و بیشتر بهصورت تئوریک دانش کسب کردهاند.»
وی با تاسف بار خواندن وضعیت مراکز آموزشی و دانشگاههای این رشته گفت: «متاسفانه طبق اطلاعاتی که در دست داریم مراکز دانشگاهی صنعت چاپ تعطیل یا نیمه تعطیل هستند. برای مثال واحدهای جامع علمی-کاربردی نیمه تعطیل و با مشکلات فراوانی نیز مواجه هستند. رشته چاپ دانشگاه هنر تهران پس از سرمایهگذاریهای عمده در ماشینآلات هایدلبرگ و تجهیزات آزمایشگاهی از این دانشگاه حذف شده، دورههای برگزار شده در اتحادیه چاپخانهداران بوی سیاسی و جناحی به خود گرفته، دانشگاه امام رضا(ع) مشهد در برقراری دوره کارشناسی ارشد مدیریت چاپ و نشر ناموفق ماند و پژوهشکده رنگ به طور موقتی و تنها برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
آموزش سیاسی نیست و نباید هم بشود، آموزش نیاز مبرم این صنعت است که باید مداوم و جاری باشد. هفته گذشته با برخی از مدیران و صاحبنظران جلساتی داشتیم و تصمیم بر این شد که با کمک دوستان در بخشهای مختلف یک کارگروه خوب برای آموزش صنعت چاپ تشکیل دهیم. فعالیتی با مشارکت تمام اهالی و دستاندرکاران صنعت چاپ. فعالیتی که سرانجام آن موفقیت در صنعت چاپ و چاپخانهداری باشد.» مدیرعامل ایران روتاتیو با دعوت از صنعتگران عرصه چاپ و بستهبندی ایران به همافزایی در امر آموزش، اعلام کرد که ایران روتاتیو به زودی با برنامههای بلندمدت و اصولی در حوزه آموزش به فعالیت خواهد پرداخت.
امروز در گذار از دورهای به سر میبریم که انقلاب صنعتی چهارم نامیده میشود. همراهی با این تحول برای ما همزمان با بهبود شرایط اقتصادی و تجارت بینالملل کشورمان است. تاثیر چنین جریانی بر صنایع چاپ و بستهبندی بیشک کمرنگ نخواهد بود.
شاهین اسفرجانی، نایب رییس هیئت مدیره و مدیر فروش و بازاریابی به بررسی کلی گرایشهای تکنولوژی و بازار در هر دو حوزه چاپ افست-دیجیتال و چاپ فلکسو و گراور در آستانه دروپا 2016 پرداخت: «دروپا 2016 برای ما ایرانیها تنها تحول صنعت و فناوری نیست، بلکه تحولی عظیم در اقتصاد و تجارت کشور ما در حال رخ دادن است. همزمانی این تحول با دروپا میتواند سونامیی از تحرک، دگرگونی در بازار و سرمایهگذاریهای آیندهساز را برای صنایع چاپ و بسته بندی ما در پی داشته باشد. امروز ما در ایران میتوانیم رابطه متقابل صنعت و تکنولوژی را با موانع کمتر و دسترسی بهتر نسبت به سالهای گذشته در فرآیندهای کسب و کار خود پیادهسازی کنیم. پیش از این صنعت ما به دلایل بسیار توان همراهی با تحولات تکنولوژی و خواستههای روزافزون بازار را نداشت. به همین دلیل آمار واردات کالاهای چاپی روزبهروز افزایش پیدا کرد تا جایی که صنعتگران ما به ویژه در حوزه بستهبندی و لیبل، میدان را به کشورهایی که در گذشته همردیف یا عقبتر از ما بودند، باختند. انقلاب صنعتی چهارم در صنایع چاپ و بستهبندی تحولی ایجاد کرده که طی آن شاهد هوشمندسازی تجهیزات، دیجیتالی شدن فرآیندها و یکپارچگی جریانهای کاری هستیم.»
شاهین اسفرجانی با تاکید بر لزوم یکپارچهسازی فرآیندهای تولید گفت: «امروز یک چاپخانه سنتی بدون هوشمندسازی جریان تولید نه تنها نمیتواند نیازهای مشتریان خود را تامین کند، بلکه امکان توسعه را هم نخواهد داشت. سرمایهگذاری و مدیریت تولید بیش از هر زمان دیگری به امری تخصصی تبدیل شده؛ از طرفی نیازهای متغیر بازار و راهکارهای بسیار متنوع تکنولوژی نیز هر روز آن را پیچیدهتر میسازد. استراتژی هایدلبرگ در جریان یکپارچهسازی خدمات به شبکه همکاریهای استراتژیک هایدلبرگ منتج شده که امروز پاسخگوی نیازهای صنعتگران در عرصهای به وسعت چاپ تجاری، بستهبندیهای مقوایی، بستهبندیهای منعطف، نشر چندرسانهای و بازارهای نوظهوری همچون چاپ روی اشیاء، چاپ دیجیتالِ بستهبندیهای مقوایی و حتی لیبل است – همگی آنها با بالاترین سطح کیفیت و بیشترین میزان بهرهوری. راهکارهای مدیریت یکپارچه تولید هایدلبرگ(prinect)، تولید بیوقفه و بدون نقص را برای هر مجموعهای از یک رویا به امری روزمره تبدیل کرده است. هر مجموعهای با هر وسعتی میتواند با این راهکارهای هوشمند، آسودگی در تولیدخود را با مشتریان خود سهیم شود.»
وی در ادامه به توضیح فعالیتهای شرکت ایران روتاتیو پرداخت: «ما نیز در ایران روتاتیو همواره به دنبال توسعه راهکارها و تامین تمامی نیازهای مشتریان خود هستیم. ایران روتاتیو برای رسیدن به این مهم، شبکهای گسترده از راهکارهای درجه یک از کمپانیهای پیشتاز جهان ایجاد کرده تا خدماتی به وسعت تمامی عرصههای چاپ افست، دیجیتال، فلکسو و گراور برای صنعتگران چاپ و بستهبندی ایران به ارمغان آورد. خدمات ایران روتاتیو شامل خدمات مشاورهای، خدمات آموزشی، خدمات مالی، خدمات فنی و پشتیبانی و خدمات ارتقای فرآیندها و تولید میشود. برخورداری از 28 نمایندگی از کمپانیهای بنام صنایع چاپ و بستهبندی نشاندهنده قدرت و وسعت راهکارهای ماست. آغاز توسعه نمایندگیهای ایران روتاتیو با ورود به عرصه چاپ فلکسو در چند سال اخیر به تحقق پیوست. این پیشرفت امسال با ورود به عرصه چاپ دیجیتال و روتوگراور به اوج خود نزدیک شده است.»
شاهین اسفرجانی به بازار رو به رشد چاپ دیجیتال و تکنولوژیهای قدرتمند هایدلبرگ در این حوزه اشاره میکند: «همانطور که میدانید سهم بازار چاپ دیجیتال و ادغام آن در فرآیندهای متداول به طور روز افزون در حال رشد است. همراهی با این فناوریها و کسب توانمندی در رقابت صنعتی نیازمند دریافت مشاوره دقیق و رسیدن به آگاهی و تخصص کافی است. ایران روتاتیو در کنار شراکت تجاری با کمپانیهای بزرگ جهانی چاپ و بستهبندی بستر مناسبی را برای مشاوره و ارتقای چاپخانههای ایران به وجود آورده است.»
در نهایت خبر مهم به روز رسانی و تغییر رابط کاربر وبسایت شرکت ایران روتاتیو توسط شاهین اسفرجانی به اطلاع مخاطبان رسید: «امروز به اطلاع شما میرسانیم که وبسایت جامع و متفاوت ایران روتاتیو همزمان با دروپا 2016 بروزرسانی و آماده خدمترسانی به مخاطبان خواهد شد. ما با توسعه امکانات مشاورهای خود بیش از هر زمانی به شما نزدیک شدهایم. وبسایت جدید ایران روتاتیو علاوه بر پویایی در ارائه اطلاعات، خدمات سفارش کلیه مواد مصرفی و همچنین گستره قطعات یدکی به صورت آنلاین را در دسترس شما قرار داده است. این خدمات در کنار امکانات پشتیانی آنلاین در بخش سرویس و پشتیبانی فنی شامل بهبود فرآیندهای تولید از طریق عضویتهای اختصاصی نیز میشود.»
ایرانروتاتیو با تیم بزرگ اعزامی خود متشکل از مدیران ارشد و مهندسین مشاور در حوزههای ماشینآلات، مواد مصرفی، سیستمهای نرمافزاری و سفارشات در دروپا 2016 همراه بازدیدکنندگان ایرانی و مشتریان خواهد بود. بیش از بیست نمایندگی و شریک تجاری ایران روتاتیو در دروپا 2016 حضور خواهند داشت. هایدلبرگ طبق روال همیشگی، سالن اختصاصی شماره یک را در اختیار دارد و با شرکای تجاری خود آخرین دستاوردهای خود را عرضه خواهد کرد. البته این بار حضور هایدلبرگ در دروپا بسیار فراتر از یک سالن نمایشگاهی است. تور بازدید از کارخانه هایدلبرگ(شهر ویسلوخ) همزمان با تمامی روزهای برگزاری دروپا برای بازدیدکنندگان فراهم است.
موفقیت و امنیت برای چاپکاران لیبل – با ماشینهای ترکیبی گالوس
کریستف نایر قائممقام فروش و مارکتینگ کمپانی گالوس عضو گروه هایدلبرگ، پس از معرفی کمپانی گالوس سوییس متخصص در حوزه ماشینآلات تبدیلی چاپ لیبل، با بررسی گرایشهای بازار آخرین دستاوردهای گالوس در این حوزه را به مخاطبان ارائه کرد: «تقاضای جهانی برای لیبل تا سال 2016 به بیش از 50 میلیارد متر مربع رسیده است. 70 درصد از این حجم به کاهای مصرفی و ضروری مربوط مبشوند و 30 درصد دیگر کالاهای لوکس هستند. در چنین بازار رقابتی شرط موفقیت، قابلیت تولید انواع محصولات با تیراژهای متفاوت و امکان متناسب کردن فرآیند با نوع نیاز مشتری است. ویژگی منحصر به فرد ماشینآلات گالوس، تولید یک مرحلهای از رول خام لیبل تا محصول نهایی، فقط در یک ماشین است. امکانات فویلکوبی سرد و گرم، انواع روشهای چاپ فلکسو، افست، اسکرین، گراور و لمینیتزنی همگی در یک خط تولید فراهم هستند.»گالوس ارائهدهنده راهکارهای یکپارچه شامل سیستمهای عملیات تبدیلی لیبل، مواد مصرفی و قطعات یدکی و خدمات فنی و آموزش است.
راهکارهای تبدیلی در تولید جعبههای مقوایی
سخنرانی بعدی توسط توماس گایگر مدیر فروش حوزه بستهبندیهای مقوایی کمپانی هایدلبرگ انجام شد. گایگر سخنرانیاش را با یک پرسش آغاز کرد: « آیا سیستمهای ماشینی درخط پاسخی به تقاضای بسیار زیاد امروز برای تولیدات چاپی و تبدیلی هستند؟ صاحبان برند در حال حاضر از سه نیاز اصلی تاثیر میپذیرند: مهارت واقعی در صنعتگری، گفتمان میان برند و مشتریان آن، پایداری.»
گایگر در ادامه نکات بارز بستهبندیهای خوب را معرفی کرد و پایداری را توضیح داد: «بستهبندیهای خوب میتوانند حافظ مواد غذایی و همچنین محیط زیست باشند. امروز، ما در حال مصرف منابعی به میزان 5/1 برابر کره زمین هستیم.»
در ادامه ماشینهای تبدیلی چاپ رول کمپانی هایدلبرگ، Heidelberg ICS 670/850 و Heidelberg INTRO، معرفی و مزایای آنها توضیح داده شد.
کیفیت یکپارچه در تولیدات چاپ فلکسو با ماشینآلات سوما
کمپانی سوما سازنده اروپایی ماشینآلات چاپ و عملیات تبدیلی فلکسو به عنوان یک شرکت خانوادگی باسابقه و مفتخر به کسب جوایز متعدد به لحاظ نوآوری و طراحی مکانیکی ماشینالات خود جایگاه معتبری در دنیا به لحاظ کیفیت و انعطاف فرآیندی دارد. دکتر پیتز لچنر مدیر ارشد فروش سوما در بخش دوم سمینار، بازار تکنولوژیهای چاپ بستهبندیهای منعطف جایگاه باثبات چاپ فلکسو را با گزارشهای آماری بررسی کرد.
توماس ورانا مدیر فروش منطقهای سوما آخرین دستاورد این کمپانی یعنی ترکیب ایدهآل چاپ فرمت متوسط و متناسب با تیراژهای کم، ماشین فلکسوگرافی OPTIMA2 را با مشخصات فنی و مزایای رقابتی آن به مخاطبان ارائه کرد.
اوج کیفیت و بهرهوری با ماشینآلات چاپ روتوگراور گروه چروتی
داریو پاگتی مدیر فروش منطقهای کمپانی چروتی، از پیشتازان عرصه ماشینآلات چاپ و عملیات تبدیلی گراور با اعلام برنامه بلندمدت همکاری با شرکت ایران روتاتیو، به معرفی کمپانی خود و مهمترین محصول ارائهشونده در دروپا 2016 پرداخت: «گروه چروتی از سال 1949 سابقه ساخت ماشینآلات صنعتی چاپ گراور را داشته و تا سال 2015 آمار فروش بیش از 1000 ماشین در سرتاسر دنیا را از آن خود کرده است.»
راهکارهای جامع ایران روتاتیو در حوزه مواد مصرفی و ملزومات فلکسو و گراور
در هر دو سمینار یک بخش کامل به ارائه جدیدترین محصولات حوزه مواد مصرفی ایران روتاتیو از کمپانیهای پیشرو و حاضر در دروپا 2016 اختصاص داشت. هاله کاظمی مدیر فروش مواد مصرفی و قطعات یدکی شرکت ایران روتاتیو در ابتدای این بخش گستره خدمات ایران روتاتیو در تامین حداکثر نیازهای مشتریان با مرغوبترین مواد مصرفی را تشریح کرد: «ایران روتاتیو با رشد روزافزون در فروش و توسعه خدمات خود در حوزه مواد مصرفی و ملزومات چاپ در زمانی کوتاه از حجم محدود سفارشات به فروش چندین میلیارد تومانی رسیده است. هماکنون هفتهای چندین تریلی مواد مصرفی در انبارهای شرکت تخلیه میشود و در همین راستاست که در بودجهبندی سال 95، دهها میلیارد تومان به واردات انواع مواد مصرفی اختصاص یافته است. با پیشرفت تکنولوژی لازم بود تا ما نیز در ایران به سمت مواد مصرفی با کیفیت و درجه یک دنیا برویم. به همین منظور در حال حاضر نمایندگی فروش 20 کمپانی معتبر اروپایی را در زمینه مواد مصرفی داریم وی در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک از کمپانیهای فعال در زمینه مواد مصرفی که شرکت ایران روتاتیو نمایندگی آنها را دارد پرداخت و به این نکته اشاره کرد که شرکت ایران روتاتیو علاوه بر ارائه محصولات، پشتیبانی فنی، مشاوره و خدمات پس از فروش کالا نیز ارائه میکند تا تنها فروشنده کالا نباشد.»
راهکارهای چسب تزا، فوقالعاده در عملکرد
تزا تولیدکننده پیشروی جهانی در عرصه محصولات خودچسب برای انواع صنایع از جمله چاپ و بستهبندی دارای 125 سال تجربه و تخصص در تولید انواع چسب میباشد. ایران روتاتیو به عنوان نماینده انحصاری تزا از مدیر کل فروش خاورمیانه این کمپانی، کریستین کراوزه و مدیر فنی آن پراکاش گویندارائو دعوت نمود تا در سمینار پیش از دروپا به شرح محصولات و نوآوریهای تزا بپردازند.
کراوزه در ابتدای این بخش به توضیح وسعت فعالیت های کمپانی تزا پرداخت: « کمپانی تزا عضو گروه بایرزدورف Beiersdorf است. Beiersdorf مجموعهای از تولیدکنندگان موفق و برتر برندهای آرایشی-بهداشتی از جمله NIVEA میباشد. تزا با بیش از 6500 نوع محصول، برخوردار از 4100 نفر پرسنل و پنج خط عظیم تولید در سرتاسر دنیا میباشد.»
گویندارائو در ادامه مشخصات چسبهای تزا با توضیحات فنی و کاربردی را ارائه کرد: «انواع چسبهای تزا برای صنایع چاپ و بستهبندی در حوزههای بستهبندیهای منعطف، چاپ روزنامه و مجله، صنایع کاغذ و صنایع مقوا و کارتنسازی مورد استفاده قرار میگیرند.» مجموعه این چسبها در حوزه بستهبندیهای منعطف شامل چسبهای مونتاژ کلیشه، چسبهای اتصال رول، چسب تهبندی رول، چسب مغزی رول و چسب درزبندی، در حوزه چاپ روزنامه و مجله شامل چسبهای اتصال رول به رول، در حوزه صنایع کاغذ شامل چسبهای اتصال رول، چسب تهبندی رول و چسب مغزی رول و در حوزه صنایع مقوا و کارتنسازی شامل نوارد باندرول، چسب تقویت و استقامت جعبه، چسب تهبندی جعبه، چسب اتصال رول و چسب مونتاژ کلیشه میباشند.
تکنولوژی روز جیاس در تولید انواع مرکب
فیلیپ هولزل مدیر ارشد بخش پشتیبانی و فروش کمپانی جیاس سخنران بعدی سمینار بود. او پس از شرح سابقه و فعالیتهای اخیر کمپانی جیاس به ارائه گزارشهای آماری درباره گستره بازار مرکبهای جیاس و مزایای رقابتی آنها پرداخت: «کمپانی جیاس بیش از 1600 مشتری وفادار و ثابت در بیش از 100 کشور دنیا دارد. این شرکت خانوادگی با سابقه شش نسل مدیریتی برخوردار از بیش از 180 سال تخصص و تجربه در تولید مرکبهای باکیفیت چاپ افست، یووی، فلکسو و گراور و همچنین مرکبهای چاپ بستهبندیهای غذایی(LMI) است.» گستره محصولات جیاس شامل مرکب یووی- افست خشک، سری مرکبهای بهداشتی غذایی فلکسو، ورنی افکت بهداشتی غذایی، مرکبهای علامتگذاری، چسب فویلکوبی سرد، مرکبهای یووی دیودی، مرکبهای یووی با واکنشپذیری بالا، مرکبهای فلئورسنتی، ورنی دی-متالایزر میشوند. هولزل در ادامه به موارد فنی انواع مرکب اشاره و مزایای هریک از مرکبهای تولید این کمپانی را برشمرد.
کاربردهای ویژه با مرکبهای رادیور
کریم ایزم مدیر فنی کمپانی رادیور با مقدمهای از کمپانی رادیور و حوزه تخصصی آن در تولید مرکبهای متالیک با کیفیت به توضیح کاربردهای ویژه مرکبهای رادیور پرداخت: «کمپانی رادیور فرانسه، یک سازنده فرانسوی متخصص در تولید مرکبهای متالیک، فلئورسنت و خشپذیر برای کلیه فرآیندهای چاپی میباشد. کمپانی رادیور پیشرو در بازار فرانسه است؛ 50 درصد سهم بازار در زمینه افست ورقی و 70 درصد سهم بازار با درنظر گرفتن حوزه بستهبندی (افست ورقی و رول کم عرض) است. 65 درصد از فروش ما به 60 کشور در سرتاسر دنیا صادر میشود و هر ساله شرکای جدیدی به ما میپیوندند.»
وی در ادامه توضیحاتی در باره مرکبهای مناسب برای یووی با مصرف انرژی پایین (UV low energy)، مرکبهای با بوی کم و ماگریشن پایین، مرکبهای فلئورسنت UV، مرکبهای خشپذیر، ارائه کرد.
تضمین کیفیت با آنیلوکسهای سندون
این بخش از سمینار به کمپانی سندون انگلستان سازنده پیشرو و نوآور نوردهای آنیلوکس اختصاص یافت. آندریاس ویلکه مدیر فروش کمپانی سندون انگلستان، با شرح زیرساختهای این کمپانی تمایزهای اصلی آن را برشمرد: «سندون با بیش از 300 سال تجربه جمعی در حوزه ساخت نوردهای آنیلوکس، متعهد به بالاترین کیفیت، تکنولوژی دانشمحور و خدمات بهینه است. پایه توسعه و تحقیق در تکنولوژی حکاکی تاکنون جوایز متعددی را هم در تضمین کیفیت و هم در نوآوری برای برند سندون به ارمغان آورده است.» ثبات در کیفیت و تداوم در عملکرد شعار سندون برای محصولات آنیلوکس آن است.
دقت در چاپ با تیغههای داکتربلید رادوبلا
کمپانی رادوبلا، یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه ساخت داکتربلید و درزبند برای ماشینهای چاپ فلکسو، گراور و تامپو و همچنین ساخت ماشین برش میباشد. ویویانا زنارو مدیرعامل کمپانی رادوبلا پس از معرفی و ارائه تاریخچه این کمپانی، طیف محصولات رادوبلا را برای مخاطبان تشریح کرد: « رادوبلا یک شرکت نوین و حرفهای در زمینه تولید داکتربلید با کیفیت بسیار بالا میباشد که همچنان در حال توسعه محصولات خود بوده و با تحقیق در خصوص مواد اولیه و تولیدات جدید، طیف محصولات خود را گسترش میدهد. طیف داکتربلیدهای چاپ فلکسو و گراور رادوبلا برای انواع کاربردها از جمله با مقاومت سایشی بالا، چاپ لیبل رول کم عرض و عریض، مناسب برای مرکبهای سفید پوششی بسیار مقرون به صرفه، تیغههای داکتر با طول عمر بالا مناسب برای کارهای دشوار و همچنین تیغههای داکتر ایدهآل برای چسب یا مرکبهای بسیار ویسکوز میباشد.» استفاده از تجهیزات پیشرفته حرفهای به همراه فولاد استاندارد و مورد تایید با مشخصات فنی فوقالعاده، کیفیت بالای محصولات رادوبلا را تضمین مینماید.
پلیتها و اسلیوهای تک اسلیو، شاخص کیفیت در تکنولوژی اسلیو
شرکت تک اسلیو یک شرکت نوآورانه در زمینه عرضه پلیت و اسلیوهای قابل اتصال است. تولیدات این شرکت با کیفیت بالا و دوام زیاد همراه با راهحلهای نوآورانه ارائه میشود. شرکت ایران روتاتیو در سال جاری نمایندگی انحصاری این کمپانی را اخذ و فعالیتهای مشاورهای و فروش محصولات آن را آغاز کرده است. مائوریتس دیگو مدیر فروش کمپانی تک اسلیو در سمینار پیش از دروپا ایران روتاتیو مشخصات و مزایای کیفی اسلیوهای تک اسلیو را به مخاطبان ارائه کرد: «انواع اسلیوهای تک اسلیو با جنس نرم و سخت دارای امکانات متنوع برای افزایش استحکام و قدرت میباشند. تک اسلیو از روشهای نوین همچون چاپ سهبعدی برای تولید اسلیوهای خود استفاده میکند. چنین روشی موجب کاهش وزن و بهبود میزان سختی و مقاومت محصول میشود.»
مروری بر انواع استراتژیهای رقابتی در بازار کسب و کار
در انتهای هر دو سمینار، خدایار صادقی دکترای مهندسی صنایع و استاد دانشگاه به بررسی انواع استراتژیهای رقابتی برای صنعتگران چاپ و بستهبندی و آنالیز عوامل موفقیت آنها در کسب و کار پرداخت. در سخنرانی وی موضوعاتی همچون عوامل کلیدی موفقیت در کسب و کار چاپ، موانع موفقیت در کسب و کار، راه غلبه بر موانع داخلی و خارجی، استراتژی رقابتی و منشأ آن، محاسن داشتن استراتژی رقابتی، کسب و کار چاپ در مقابل صنعت چاپ، انواع استراتژیهای رقابتی، رهبری هزینه (Cost Leadership)، ایجاد تمایز (Differentiation)، تمرکز (Focus)، همافزایی (Synergy)، حرکت پیشدستانه (Preemptive move) مورد بررسی قرار گرفت.