BOBST حضور کامل در ایران

شرکت سوییسی BOBST از سازندگان بزرگ و خوشنام ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی با برگزاری گردهمایی سه روزه در تهران و تبریز دور جدیدی از فعالیت را با معرفی نمایندگان خود در بازار چاپ و بسته‌بندی ایران آغاز کرد.
حضور مدیران عالی‌رتبه BOBST به همراه سفیر سوییس، رییس اتاق بازرگانی ایران و سوییس در کنار فعالان مطرح چاپ و بسته‌بندی در ایران از اهمیت این سمینار خبر می‌داد.

شرکت سوییسی BOBST از سازندگان بزرگ و خوشنام ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی با برگزاری گردهمایی سه روزه در تهران و تبریز دور جدیدی از فعالیت را با معرفی نمایندگان خود در بازار چاپ و بسته‌بندی ایران آغاز کرد.
حضور مدیران عالی‌رتبه BOBST به همراه سفیر سوییس، رییس اتاق بازرگانی ایران و سوییس در کنار فعالان مطرح چاپ و بسته‌بندی در ایران از اهمیت این سمینار خبر می‌داد.
اریک پاوون مدیر کل بخش رول و ارشدترین مدیر شرکت BOBST حاضر در این سمینار ضمن خوش‌آمدگویی و خیرمقدم به حضار از سابقه طولانی همکاری شرکت متبوع خود با شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و با ذکر این نکته که BOBST نگاه ویژه‌ای به بازار ایران دارد و این بازار را به خوبی می‌شناسد ادامه داد: صاحبان برندهای بزرگ و معتبر دنیا در حال ورود به بازار ایران هستند و تولیدکنندگان ایرانی نیاز به تامین بسته‌بندی با استانداردهای آنها را دارند.
پاوون گفت ما توانایی برآورده کردن تمامی خواسته‌های تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان آنان را در زمینه چاپ و مبدل‌ها در سطوح مختلف داریم و امروز با در اختیار داشتن ماشین‌آلات مناسب برای ظرفیت‌های پایین و بازار مربوط به آن، این بخش از بازار را نیز می‌توانیم بخوبی پوشش دهیم. ضمنا بخش چاپ و تبدیل عرض کم و متوسط را جدیدا به مجموعه خود اضافه کرده‌ایم که از بالاترین نوآوری‌ها در این بخش برخوردار است.
وی گفت لیبلینگ در ایران از رشد خوبی برخوردار خواهد بود. چاپ روتوگراور، چاپ فلکسو، چاپ افست، سیلک اسکرین، طلاکوب، لمینیت و تمامی مبدل‌ها به تامین‌کنندگان توانایی پاسخگویی به نیازهای بازار را خواهد داد.
وی در گفت و گوی اختصاصی با ماهنامه صنعت بسته‌بندی نقطه نظرات خود درباره بازار ایران را بیان کرد که در ادامه می‌خوانید:
صاحبان برندهای بزرگ بین‌المللی در حال آمدن به ایران هستند. بنابر این نیاز به بسته‌های پیچیده‌تر احساس خواهد شد. بازار نیاز به ماشین‌های خوب و پیشرفته‌ای خواهد داشت که بتوانند پاسخگوی این نیاز باشند.
ما سابقه تاریخی همکاری با شرکت‌های ایرانی داریم. هم در رده “آ” که مشتریان با ظرفیت بالا هستند و هم در رده ظرفیت متوسط.
امروز به دنبال معرفی ماشین‌هایی هستیم که برای آغاز کار مناسب هستند.همچنین می‌خواهیم به بازارهای کوچکتر و با ظرفیت کمتر بپردازیم. چون امروز دستگاه‌های مناسب آن را هم داریم. در واقع یکی از استراتژی‌های ما این است که به مشتریان کوچک یا متوسط خود کمک کنیم تا به سطح بالاتر برسند.
کیفیت چاپ در ایران مانند سایر کشورها بالاتر خواهد رفت. چاپ گراور همچنان پرطرفدار خواهد ماند. زیرا نسبت به سایر روش‌های چاپ پروسه ساده‌تری دارد. در مجموع ماشین‌های کوچکتر برای بازارهای کوچکتر هم خواهیم داشت. بازار چاپ فلکسو رشد خواهد داشت.مزیت‌های آن نسبت به چاپ گراور بخصوص در مورد سطوح چاپی حساستر و چاپ عرض باریک و متوسط و لیبل خواهد بود. لیبل در بازار ایران از رشد خوبی برخوردار است.
صاحبان برندهای بزرگ نیاز به تامین‌کنندگانی دارند که با خواسته‌های آنها هماهنگ باشد. تقاضاهای آنها متنوع‌تر خواهد بود بنا بر این ماشین‌ها باید تولید بهتری داشته باشند. یکی از ماشین‌هایی که کمبود آن بیش از بقیه به چشم می‌خورد ماشین وکیوم متالایزر است. چون ورود آن به ایران سال‌ها دچار مشکل بوده و سخت است.
ما با صاحبان برند در جهان همکاری داشته و در طراحی بسته‌های جدید آنها نقش داریم. صاحبان برند همواره به دنبال موادی با بازدارندگی بیشتر و بسته‌هایی درخشانتر هستند. همچنین پایین آوردن قیمت تمام‌شده بسته اهمیت زیادی دارد. این به دو صورت انجام می‌شود یا ما به آنها کمک می‌کنیم با استفاده از تجهیزات ما بسته‌های بهتری طراحی کنند و یا بر اساس خواسته‌های آنها دست به طراحی ماشین می‌زنیم.
ما فکر می‌کنیم بوبست با توجه به نوآوری‌هایی که در کوتینگ شفاف انجام داده در این زمینه پیشتاز بازار خواهد بود. مزیت دیگر بوبست ارائه راه‌حل جامع برای بهبود بسته‌بندی است.
همچنین ما برای بازاری که درخواست‌های سطح بالایی در زمینه بسته‌های لوکس دارد، سیستم‌های متالایز خود را معرفی می‌کنیم. متالایز روی کاغذ و فیلم حتی به صورت موضعی و از سوی دیگر انجام فویل‌کوبی و هلوگرام در ماشین‌های چاپ که در بازار شکلات و محصولات آرایشی مشتریان زیادی دارد.
ماشین‌های چاپ بوبست می‌تواند تا چهارده رنگ را بر روی یک کار چاپ کند و این زمینه  تولید بسته‌های نفیس را بخوبی فراهم کرده است. در کنار اینها ما سیستم‌های ورنی‌زنی خود را معرفی می‌کنیم که در نوعی از آن با انجام پوشش ضخیم ورنی بر روی سطح چاپی درخشش فوق‌العاده‌ای به دست می‌آید. مرکب‌های متالایز شده بوبست هم شکل دیگری از کار چاپی نفیس و پیچیده را ارائه می‌دهد.
غرفه BOBST در دروپا در سالن 10 پذیرای علاقمندان است.

بیشتر بخوانید . . .