برگزاری دوره توانمندسازی مشاوران حوزه بسته‌بندی در قزوین

اولین دوره آموزشی تخصصی توانمندسازی مشاورین حوزه بسته‌بندی در تاریخ 30 اردیبهشت تا 1 خرداد سال جاری با حضور چهل نفر از مشاوران از سراسر کشور به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین برگزار شد.
بنابرگزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین”رضا صفاری” معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با اعلام این مطلب افزود: اولین دوره توانمندسازی مشاوران حوزه بسته‌بندی در استان قزوین طی سه روز با هدف آشنایی مشاورین با خوشه بسته‌بندی قزوین، ایجاد یک شبکه منسجم از مشاورین در حوزه بسته‌بندی، توانمندسازی نیروی انسانی با توجه به نیاز بسته‌بندی محصولات و خدمات در سراسر کشور با حضور 40 مشاور از 25 استان کشور برگزار شد.
وی دلیل انتخاب استان قزوین جهت برگزاری این دوره آموزشی را از سوی معاونت صنایع کوچک سازمان، وجود مزیتها و زیرساخت‌های صنعت بسته‌بندی در استان و اجرای برنامه توسعه خوشه صنعت بسته‌بندی قزوین بیان كرد. ضمن این که این دوره به صورت مقدماتی بوده و در آینده در بخش‌های تخصصی ادامه خواهد یافت.
“صفاری” با اشاره به این که یکی از مهمترين بخشهایي كه در صنعت ما مورد غفلت واقع شده فرآیند بسته‌بندي است افزود: بسته‌بندی نقش مهمي در نگهداری، بازاريابي و فروش محصول ایفا می‌كند. صنعت بسته‌بندی را بايد با استفاده از رويكردهاي نو و نوآورانه ارتقاء بخشيد و در اين بخش بايد به شناسايي مشكلات پرداخته و با تامين مواد اوليه و بحث توسعه بازار، رقابت منفي را كاهش داده و همين طور با راه‌اندازي تشكل‌ها و انجمن‌ها به توانمندسازي و حمايت واحدهاي صنعتي بپردازیم که در این راستا خوشه صنعت بسته‌بندی قزوین می‌تواند نقش مهمی ایفا كند.
گفتني است این دوره سه روزه با حضور اساتید مجرب در حوزه مهندسی مواد و طراحی صنایع غذایی و همچنین رضا نورائی سردبیر ماهنامه صنعت بسته‌بندی و مهندس فخر عامل توسعه (CDA) خوشه صنعت بسته‌بندی قزوین برگزار شد.
همچنین هر روزه بعد از اتمام کلاس‌های تئوری جهت بهره‌مندی از توانمندی‌ها و دستاوردها و استفاده از نظرات کارشناسی شرکت‌های بزرگ و موفق در زمینه بسته‌بندی از واحد تولیدی آسان‌پک(تولیدکننده کارتن و چاپ افست) و تهران بسپار (تولیدکننده ظرف‌های پلی‌اتیلن و انواع درهای پت) بازدید شد و مشاوران از نزدیک در جریان تولید و ساخت محصولات آنان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید . . .