استفاده دوباره از بسته‌بندی کالا

چاپ و نشر: یک شرکت فنلاندی ابتکاری را در این کشور اجرایی کرده است تا امکان استفاده مجدد از بسته‌بندی محصولات را فراهم کند.

چاپ و نشر: یک شرکت فنلاندی ابتکاری را در این کشور اجرایی کرده است تا امکان استفاده مجدد از بسته‌بندی محصولات را فراهم کند.
شرکت فنلاندی «ریپک» در کنفرانس اخیر بسته‌بندی سازگار با محیط زیست، «ساست‌پک 2016» که در شیکاگو آمریکا برگزار شد، راهکار ابتکاری را معرفی کرد که بر اساس آن امکان استفاده مجدد از بسته‌بندی محصولاتی که به طور آنلاین فروخته می‌شوند، وجود خواهد داشت و بدین ترتیب، با استفاده چندباره از بسته‌بندی‌ها،‌ به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف مواد اولیه طبیعی کمک می‌شود. بر اساس این گزارش، ریپک در اولین مرحله از اجرایی کردن ابتکار خود، با مشارکت 15 شرکت فعال در حوزه مد، محصولات دیجیتال و محصولات دارویی و بهداشتی، این امکان را برای خریداران فروشگاه‌های اینترنتی فراهم کرده است تا در زمان خرید کالا، تمایل خود برای مشارکت در برنامه استفاده مجدد از بسته‌بندی را اعلام کنند و بعد از دریافت محصول، بسته‌بندی آن را با استفاده از پست به شرکت مبدا بازگردانده و در ازای آن یک کارت تخفیف دریافت کنند.
شایان ذکر است که شرکت ریپک، بسته‌بندی‌های اختصاصی را تولید کرده است تا فروشگاه‌های آنلاین، محصولات خود را در این بسته‌بندی‌ها ارسال کنند. جنس این بسته‌بندی‌ها نیز به گونه‌ای است که ماندگاری بالایی داشته و امکان استفاده چندین‌باره از آن را فراهم می‌کند. همچنین برچسب‌های از پیش نصب شده روی این بسته‌بندی‌ها، امکان بازپس فرستادن آن از طریق پست را تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید . . .