راهکار ایده‌آل APPE و BERICAP: بسته‌بندی مطمئن مایع الکترونیکی

APPE و BERICAP، دو شرکت اروپایی پیشرو در بسته‌بندی، یک راهکار تازه را به بازار اروپایی سیگارهای الکترونیکی برای عرضه مطمئن مایعات الکترونیکی ارائه داده‌اند.

بطری‌های پلاستیکی قطره‌چکان حاوی مایع مورد استفاده برای بازپرکردن سیگارهای الکترونیکی، حاصل پروژه مشترک بین APPE، شرکت متخصص بسته‌بندی PET و Bericap، شرکت متخصص درپوش بوده است. این راهکار کامل بسته‌بندی (شامل بطری، قطره‌چکان و درپوش) برای مایع الکترونیکی در نمایشگاه Innovaping Days (24-23 مارس 2015، پاریس) به معرض نمایش گذاشته شد.

در حال حاضر عمده بطری‌ها و درپوش‌های مایعات الکترونیکی از شرقِ دور وارد کشورهای غربی می‌شوند و بازار سیگار الکترونیکی، شاهد بسته‌بندی‌های نامرغوب و معمولا نشتی از بسته‌هاست. همچنین گزارشاتی از تماس با مایع الکترونیکی به علت نبود درپوش‌های محافظ کودک منتشر شده است. ورود APPE و BERICAP به بازار پویای سیگارهای الکترونیکی می‌تواند این مشکلات را به حداقل رسانده و مسائل کنونی عرضه و تقاضا برای تولید و توزیع کنندگان سیگارهای الکترونیکی را برطرف کند.

تا سال گذشته، مقررات مشخصی در مورد سیگارهای الکترونیکی وجود نداشت اما در ماه مِی سال 2014 ضمن بازنگری در دستورالعمل محصولات تنباکو (TPD)، یک بند هم در خصوص سیگارهای الکترونیکی به آن افزوده شد. این بند با هدف ارتقای شرایط ایمنی و کیفی برای این محصولات در اتحادیه اروپا اضافه شده است. تمامی دولت‌های عضو اتحادیه اروپا باید تا ماه مِی سال 2016 با قوانین جدید هماهنگ شوند. راهکار بسته‌بندی APPE و BERICAP، یک محصول بی‌دردسر برای تضمین سازگاری کامل با این ملزومات قانونی است. بطری‌های ضد نشت، در اندازه مجاز 10 میلی‌لیتری عرضه می‌شوند و از یک سیستم درپوش محافظ کودک برخوردارند که با استاندارد ISO 8317:2003 تطابق داشته و یک مکانیزم منحصر به فرد ضد دستکاری دارند. درپوش، طراحی ارگونومیک داشته و یک علامت هشدار برجسته برای افراد دچار نقص بینایی دارد. علامت هشدار شامل یک مثلث متساوی‌الاضلاع برجسته مطابق با استاندارد BS EN ISO 11683:1997 (شرایط لازم برای هشدارهای قابل لمس خطر) است و با نسخه بازنگری شده‌ی TPD نیز تطابق دارد.

برای محافظت از مایع الکترونیکی در بطری، از بازدارنده‌ی نور ماوراء بنفش استفاده شده است. همچنین بطری مستحکم و در عین حال انعطاف‌پذیر است و بازپر کردن کنترل شده هر نوع سیگار الکترونیکی را ممکن می‌کند. بطری و درپوش، قابل درزگیری مجدد هستند و در انواع رنگ‌ها عرضه می‌شوند. بطری می‌تواند شفاف، مات، روشن یا رنگی باشد و امکان برجسته کردن درپوش برای متمایزسازی برند وجود دارد. قابلیت‌های عمده‌فروشی، کاهش زمان سفارش تا عرضه، نبود مشکلات گمرگی و وجود تیم فروش داخلی برای پشتیبانی از این بازار سریع‌الرشد، از جمله مزایای راهکار جدید برای تولید و توزیع‌کنندگان سیگارهای الکترونیکی است. بنابراین ایمنی، قابلیت اطمینان و سازگاری با مقررات قانونی، همه در طراحی راهکار جدید بسته‌بندی مایع الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید . . .