نوآوری در بسته‌‌بندی مواد خوراکی

اولین بار نیست که نشست و گفتگو با مشتریان به ارائه ایده و راهکاری جدید انجامیده است. آخرین نوآوری شرکت Haremar نیز حاصل چنین همفکری بوده است: یک درپوش با قابلیت کندن تمیز.
این ماده‌‌ی جدید که به طور خاص برای تامین‌‌کنندگان کانادایی زیتون‌‌های gourmet ساخته شده، می‌‌بایست چالش‌‌های عملکردی متعددی را برآورده کند. اولا برای تازه ماندن زیتون، باید در برابر اکسیژن بازدارنده باشد. درزگیری کامل آن باید طی انتقال محصول از خط تولید و انبار تا فروشگاه و از آن جا به خانه مصرف‌‌کننده سالم بماند. همچنین باید با وجود در تماس بودن با روغن و آب‌‌نمکی که زیتون در آن شناور است، آسیب نبیند. در نهایت باید باز شدن آن آسان و تمیز باشد و احتمال پارگی و بیرون ریختن محتویات را به صفر برساند.
دون اولدفورد از Haremar می‌‌گوید:”باز شدن تمیز و یکنواخت ماده‌‌ی درپوش بدون پارگی یا مشکل از اهمیت بالایی برخوردار است. کنده نشدن یکنواخت درپوش می‌‌تواند موجب سرریزِ روغن زیتون یا پخش زیتون‌‌ها به اطراف شود. اگر کنده شدن درپوش تمیز نباشد و قسمت‌‌هایی از آن در لبه‌‌های بسته باقی بماند، ظاهر جذاب محصول آسیب می‌‌بیند.”
اولدفورد و همکارانش پس از گفت و گو با مشتریان، جلساتی را با مهندسین توسعه فنی رزین ترتیب داده‌‌اند تا راهکاری را برای چالش‌‌های پیش رو ارائه دهند. آنها پیشنهادات مختلف را ارزیابی نموده و نمونه‌‌هایی را به طور آزمایشی ساخته‌‌اند. سپس از نمونه‌‌ ورق‌‌هایی برای محدود کردن انواع ترکیبات ممکن استفاده شده و در نهایت دو فینالیست برای آزمون‌‌های بیشتر انتخاب شدند.
نتیجه، یک درپوش 4 میلی‌‌متری آسان باز‌‌شوی فاقد حلال از جنس اتیلن‌‌واینیل‌‌الکل (EVOH) بوده که برای استفاده روی سینی‌‌های پلی‌‌پروپیلنی ایده‌‌آل است. تائیدیه‌‌های FDA (سازمان جهانی غذا و دارو) و CFIA (آژانس بازرسی غذای کانادا) نیز برای این محصول دریافت شده است.
اولدفورد می‌‌گوید:”این اولین محصول EVOH کنده‌‌شدنی ماست. تخصص ما در زمینه‌‌ی فیلم‌‌های چندلایه در طراحی این راهکار به کار رفته است. تولید مخلوط رزین مستلزم استفاده از پیشرفته‌‌ترین تجهیزات است و ما در نهایت توانسته‌‌ایم محصول بهتری را با قیمت پایینتر به مشتری ارائه دهیم و این اهمیت فراوانی دارد.
زیتون، آغاز کار است و ما استفاده از این ماده را برای ترشیجات، سس‌‌ها یا محصولات لبنی در کنار ساخت درزگیرهای مختلف مناسب برای انواع مختلف سینی مد نظر داریم‌‌.”

بیشتر بخوانید . . .