سیحون شانه حمل تخم بلدرچین ساخت

علی فتاحی مدیر شرکت سیحون نیز افزود: “این محصول جدید ضایعات تخم بلدرچین در حمل و نقل را به حداقل ‌رسانده و می‌تواند باعث کاهش بهای آن شود. محل مصرف آن در مراکز پرورش بلدرچین است

شرکت صنایع بسته‌بندی سیحون محصول جدید خود را معرفی کرد. این محصول، شانه حمل تخم بلدرچین است.
شرکت صنایع بسته‌بندی سیحون، پس از مدتها تحقیق و بررسی، نظرسنجی و استفاده از کارشناسان گروه تحقیق و توسعه (R&D) خود موفق شد شانه‌ای برای حمل تخم بلدرچین تولید کند که نقش بزرگی در کاهش هزینه و خسارات ناشی از جمع‌آوری و حمل سنتی تخم بلدرچین در مزارع پرورش و تخم‌گذاری بلدرچین دارد. اگر چه بنا به گفته سعید فکوری رئیس گروه تحقیق و توسعه شرکت سیحون، طراحی و ساخت قالب این استند پیچیدگی‌های خاص و بسیار حرفه‌ای داشت که فقط با تحقیق و توسعه امکان‌پذیر شد اما حالا با تولید انبوه این شانه حمل، هزاران پرورش‌دهنده بلدرچین در کشور می‌توانند از هزینه‌های زاید و خسارت‌های قابل اجتناب جلوگیری کنند و با کاهش ریسک این نوع سرمایه‌گذاری افراد بیشتری به جمع تولیدکنندگان بلدرچین بپیوندند.

با این شانه حمل که ظرفیت 72 عدد تخم بلدرچین را دارد می‌توان 14 ردیف معادل 1000 عدد تخم بلدرچین را روی هم در کارتن گذاشت. این شانه قادر است 60 کیلوگرم وزن بار روی خود را تحمل کند بدون آن که در حمل و نقل حتی در مسیرهای دور تخم‌ها بشکند یا بیرون بریزد.

نکته حائز اهمیت این است که این استند با مواد PET و با روش وکیوم فرمینگ و قالب آلومینیومی ارزان ساخته و تولید می‌شود.

علی فتاحی مدیر شرکت سیحون نیز افزود: “این محصول جدید ضایعات تخم بلدرچین در حمل و نقل را به حداقل ‌رسانده و می‌تواند باعث کاهش بهای آن شود. محل مصرف آن در مراکز پرورش بلدرچین است و از همان ابتدای کار باعث محافظت فیزیکی از محصول می‌شود. همچنین به دلیل بازدارندگی بالای ماده PET، طبقات روی هم قرار گرفته هیچ ارتباط بیولوژیکی و شیمیایی با هم نداشته و رطوبت یا محتوای تخم‌ها از آن به طبقات پایین منتقل نشده و از این جهت نیز کاملا بهداشتی است.”

بیشتر بخوانید . . .