ماشین آلات توزین کارآمد بسکويیت‌های ویفر به‌صورت تدریجی

شرکت Ishida Europe یک سیستم وزندهی CCW با شیب ملایم در یکی از بزرگترین شرکت‌های قنادی در بالکان به نام Evropa نصب کرد. این شرکت یکی از برندهای معتبر و شناخته شده در منطقه است و سالانه 10000 تن محصولات شکلاتی نظیر بیسکوئیت، ویفر و شیرینی تولید میکند.

شرکت Ishida Europe یک سیستم وزندهی CCW با شیب ملایم در یکی از بزرگترین شرکت‌های قنادی در بالکان به نام Evropa نصب کرد. این شرکت یکی از برندهای معتبر و شناخته شده در منطقه است و سالانه 10000 تن محصولات شکلاتی نظیر بیسکوئیت، ویفر و شیرینی تولید میکند.
شرکت اوروپا با توجه به سیستم سنتی و دستی بسته‌بندی بیسکويیت‌ها و ویفرهایش به‌دنبال یک راهکار جایگزین و مکانیزه بوده است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در عین حال از تلفات و خرد شدن محصولاتش جلوگیری کند.
این فرایند وزندهی و بسته‌بندی محصولات به‌صورت دستی نیاز به نیروی کاری زیادی دارد به‌طوریکه 30 نفر برای بسته‌بندی 27 جعبه در دقیقه مورد نیاز است. اما هم‌اکنون این شرکت با پیاده‌سازی سیستم توزین CCW-RS با شیب ملایم (که به یک دستگاه جعبه‌سازی Ilapack متصل است) توانسته است تنها با بکارگیری 5 نیروی کاری به بسته‌بندی 30 جعبه در دقیقه نائل شود. علاوه بر این، میزان تخفیف محصولات از 5 درصد به 7/0درصد کاهش پیدا کرده است و در نتیجه بازپرداخت هزینه راه‌اندازی این سیستم در مدت یک سال و نیم انجام شده است. از طرفی ارتقای کیفیت بستهبندی‌ها موجب شده تا شرکت اوروپا محصولاتش را به سراسر اتحادیه اروپا صادر کند و به استاندارد بالایی برای خرده‌فروشان نائل شود. طرح ابتکاری ایشیدا ویژگی‌های مهمی دارد که در بسته‌بندی محصولات غذایی ظریف و شکننده بسیار کارآمد است. مهمترین خصوصیت این سیستم، قیفهای تغذیه (hopper) و یک دریچه (shutter) حلقوی منحصر به فرد است که بین قیف‌های تغذیه مخصوص وزندهی و زماندهی قرار میگیرد.
سطوح شیبدار این قیف‌های تغذیه از سقوط محصولات به دستگاه جعبه‌سازی جلوگیری میکند. وقتی محصولات وزندهی شده از قیف تغذیه مخصوص وزندهی خارج می‌شوند، به یک دریچه حلقوی می‌رسند که با یک ماده بانکولانی (Bancolan) جاذب پوشانده شده است. این دریچه، ورود محصولات را به قیف تغذیه مخصوص زماندهی کنترل می‌کند (محصولات پس از عبور از این قیف وارد دستگاه جعبه‌سازی میشوند). با کم کردن سرعت وزن‌کشی در سیستم وزندهی محصولات، خردشدگی آنها به‌صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش مییابد. نماینده ایشیدا در بالکان وظیفه راه‌اندازی و نصب این سیستم را برعهده داشته است. علاوه بر این آنها مسئولیت نظارت بر کل پروژه و تعمیر و نگهداری سیستم را به‌عهده دارند. آنها همچنین با قراردادن دستگاه جعبه‌سازی در یک شیب ملایم در زیر سیستم وزن‌دهی راهکاری بهتر برای جابجایی محصولات ارائه کردند. در واقع، از این طریق محصولات بهجای سقوط کردن سر می‌خرند و به دستگاه جعبه‌سازی منتقل میشوند.
دستگاه وزن‌دهی ایشیدا این قابلیت را دارد که تنها با فشردن یک دکمه در واحد کنترل از راه دور وزن بسته‌ها را به مقادیر مختلف 125 گرم، 150 گرم و 200 گرم تغییر دهد. برای این کار، تنها ده دقیقه نیاز است تا تنظیمات مورد نیاز برای جابجایی شانه‌های دستگاه جعبه‌سازی اعمال شود.

بیشتر بخوانید . . .