Wink و ابزارهای جدید دایکات در Labelexpo

شرکت وینک گزارش داد که علاوه بر سری قالب‌های برش منعطف SuperCut، سیلندرها و قالب‌های برش فولادی خود، محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده است.

شرکت وینک گزارش داد که علاوه بر سری قالب‌های برش منعطف SuperCut، سیلندرها و قالب‌های برش فولادی خود، محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده است.

پرینت و دایکات شطرنجی ProShift
به گفته این شرکت، در یک چیدمان معمول و متقارن لیبل، هر چه تعداد و طول خطوط متقاطع (مثلا مستطیل‌ها) بیشتر باشد، پیش‌کشش بیشتری برای برش تمیز این خطوط لازم است. اما با دایهای منعطف ProShift، چیدمان خطوط در جهت وب به صورت شطرنجی خواهد بود.
این کار موجب کاهش طول خطوط متقاطعِ در حالِ برشِ همزمان می‌شود، به نحوی که می‌توان فشار برش را تا حد زیادی کاهش داد. طبق ادعای این شرکت، مزایای طرز کار ProShift تنها به دایکات محدود نمی‌شود. همچنین ساختار شطرنجی لیبل‌ها تاثیر مثبتی بر چاپ دارد و بازدهی کل را افزایش می‌دهد. ویژگی‌های دیگر این ماشین عبات است از:
– نتایج عالی برش با حداقل پیش‌کشش، همچنین ایده‌آل برای لاینرهای نازک
– پاک کردن ساده و پایدار ضایعات ماتریس
– کاهش چشمگیر صدای برش
– طول عمر بالاتر دایهای منعطف و سایر اجزای دستگاه
– زمان راه‌اندازی کوتاهتر به علت تنظیم ساده فشار برش
– چاقی ترام (dot gain) کمتر در چاپ و “جهش” کمتر سیلندرهای چاپ
– امکان افزایش سرعت تولید در بسیاری از حالات
Esko با همکاری شرکت وینک، ایده‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای طرح‌بندی شطرنجی و برش بسیار دقیق پلیت‌های چاپ فلکسو را توسعه داده است.
به این ترتیب، همواره نتایج چاپ و دایکات تطابق مطلوبی با هم خواهند داشت.

سیلندر آنویل قابل تنظیم GapControl با پایداری چشمگیر
تنوع مواد و لاینرهای نازک برای تمامی اجزای دایکات، بسیار پیشرفته بوده و مستلزم مهارت بالاست. با استفاده از سیلندر آنویل قابل تنظیم GapControl® ساخت شرکت RotoTechniX شرکت‌های تبدیل‌کننده قادر به تنظیم فاصله بین سیلندر برش و آنویل، به طور متناسب با نیاز خود و با بالاترین دقت خواهند بود. این کار با استفاده از دو عضو تنظیم مدرج انجام می‌شود که به قاب واحد دایکات متصل هستند. همچنین امکان اصلاح حین تولید و در هر دو سمت به طور مجزا وجود دارد. به این ترتیب می‌توان سایش یک‌طرفه یا دقیق نبودن ابزار را جبران نمود. به علت پایداری فوق‌العاده این سیستم که توسط تکیه مستقیم به بدنه توپر سیلندر تامین می‌شود، حداقل نگهداری از آن لازم است.
بنابر این مشکلات رزونانس یا ارتعاش اتفاق نمی‌افتد  و بدون پیچیدگی، برش سراسری و استفاده از سرعت بالای ماشین امکان‌پذیر است. GapControl به عنوان عضو استاندارد برای انواع متعددی از ماشین‌ها موجود بوده و امکان استفاده از آن در ماشینهای فاقد رولِ اتکا وجود دارد.

MCR-Coating:
برای سیکل‌های طولانی و مواد ساینده
به طور خاص در فرآورش موادِ با سایندگی شدید و جوهرها (کاغذ حرارتی، سفید مات، جوهرهای درخشان) و سیکل‌های طولانی، پوشش MCR طول عمر را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد.
این پوشش، کامپوزیتی سخت از عنصر کروم است که با تکنیک گالوانو به سطح قالب برشِ منعطف آغشته می‌شود و سختی نزدیک به 1200 ویکرز را تامین می‌کند. می‌توان از پوشش MCR به همراه سخت‌کاری با لیزر و پوششهای نچسب Wink با رنگ‌های سیاه، خاکستری و سفید استفاده کرد.
حداقل تلورانسها، انعطاف‌پذیری و چسبندگی مغناطیسی قالب‌های SuperCut توسط پوشش MCR تضعیف نمی‌شود.

بیشتر بخوانید . . .