ابتکار خبر داد: كالاهای با بسته‌بندی‌های سنگين بايد عوارض بدهند

ایرنا- رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که اگر پروژه‌های صنعتی پیوست‌های زیست محیطی داشته باشند می‌توان هزینه‌های حوزه سلامت را به میزان قابل توجهی کاهش داد، همچنین از فرآیند تهیه لایحه ای زیست محیطی شامل مالیات سبز خبر داد. معصومه ابتکار با اشاره به کالاهایی که بسته‌بندی‌های سنگین دارند و نیز انواع پلاستیک‌ها، اظهار کرد:

ایرنا- رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که اگر پروژه‌های صنعتی پیوست‌های زیست محیطی داشته باشند می‌توان هزینه‌های حوزه سلامت را به میزان قابل توجهی کاهش داد، همچنین از فرآیند تهیه لایحه ای زیست محیطی شامل مالیات سبز خبر داد.  معصومه ابتکار با اشاره به کالاهایی که بسته‌بندی‌های سنگین دارند و نیز انواع پلاستیک‌ها، اظهار کرد:
این کالاها نیز در سطح دنیا عوارض و مالیات‌هایی را به خود اختصاص می‌دهند. لذا دولت لایحه جدیدی را در مورد ارزش افزوده و مالیات این نوع کالاها و آلاینده‌ها در حال تهیه برای ارسال به مجلس شورای اسلامی دارد. رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این لایحه مالیات‌های سبز طرح کرده ایم، همچنین با همکاری مشترک با وزارت اقتصاد و دارایی بر موضوعاتی چون اقتصاد سبز متمرکز هستیم.

بیشتر بخوانید . . .