نامه مخالفت ۲۸ اتحادیه و تشکل صنعت چاپ کشور با افزایش تعرفه کاغذ

مهر: ۲۸ اتحادیه و تشکل صنعت چاپ در سراسر کشور در نامه‌هایی جداگانه مخالفت خود را با پیشنهاد تعدادی از تولیدکنندگان کاغذ با افزایش ۱۱ درصدی تعرفه واردات این کالای استراتژیک اعلام کردند.

مهر: ۲۸ اتحادیه و تشکل صنعت چاپ در سراسر کشور در نامه‌هایی جداگانه مخالفت خود را با پیشنهاد تعدادی از تولیدکنندگان کاغذ با افزایش ۱۱ درصدی تعرفه واردات این کالای استراتژیک اعلام کردند.

۲۴ اتحادیه و تشکل صنعت چاپ سراسر کشور و همچنین اتحادیه و تعاونی چاپخانه داران تهران، صنف صحاف تهران و انجمن دیجیتال ایران در نامه‌هایی جداگانه، ضمن اعلام مخالفت با پیشنهاد تعدادی از تولیدکنندگان کاغذ با افزایش ۱۱ درصدی تعرفه واردات کاغذ، کارگروهی پنج نفره را برای ابراز مراتب اعتراض تشکل‌های صنفی به مراجع ذی‌ربط از جمله زرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین روسای کمیسیون‌های مرتبط در مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی ایران و اتاق اصناف ایران، تشکیل دادند.
متن این نامه که مسئولان اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی یادشده در آن غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین را جهت پیگیری موضوع فوق الذکر به عنوان نماینده خود معرفی کرده‌اند به شرح زیر است:

به بسمه تعالی
صورتجلسه مورخ ۲۶/۷/۹۴
موضوع: تعرفه واردات کاغذ تحریر و چاپ
جلسه بررسی تبعات افزایش نرخ تعرفه واردات کاغذ تحریر و روزنامه با حضور مسئولیت اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و جمعی از کارشناسان صنایع چاپ، نشر و بسته بندی در تاریخ ۲۶/۷/۹۴ ساعت ۱۴ در محل شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران برگزار و پس از بحث و بررسی تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:
۱ ـ کلیه اعضاء جلسه موافقت و حمایت خود را از تولید داخلی و ضرورت توجه به حفظ اشتغال موجود در همه زمینه‌ها اعم از: کاغذ، مقوا، چاپ، نشر و بسته‏بندی با استفاده از راهکارهای منطقی اعلام نمودند.
۲ ـ کلیه اعضاء جلسه مخالفت صریح خود را با افزایش نرخ تعرفه واردات کاغذ چاپ و تحریر به دلیل تبعات جبران‏ناپذیر آن اعلام داشتند.
۳ ـ مقرر گردید کارگروه ۵ نفره از جمع حاضر مراتب اعتراض تشکل‌های صنفی را طی نامه‏ای به مراجع ذی‏ربط از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی ایران و اتاق اصناف ایران تهیه و به امضاء تشکل‏های مورد نظر رسانده و ارسال نمایند.
۴ ـ مقرر گردید گزارش کاملی از جلسه مذکور و روند فعالیت کارگروه در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.
۵ ـ مقرر شد گزارش چگونگی ارسال نامه و پیگیری‌های به عمل آمده در اختیار اعضاء جلسه و سایر تشکل‏های استان‏ها قرار گیرد.
۶ ـ تعداد ۲۴ اتحادیه و تشکل‏های صنعت چاپ سراسر کشور کتباً و همچنین اتحادیه و تعاونی چاپخانه‏داران تهران، صنف صحاف تهران و انجمن دیجیتال ایران آقای غلامرضا شجاع را جهت پیگیری موضوع فوق‏الذکر به عنوان نماینده خود معرفی فرمودند.

بیشتر بخوانید . . .