دبیر موسسه حیات سبز سرزمین همدان: شرکت‌های تولیدکننده پلاستیک، بزرگ‌ترین مافیای پلاستیک در کشور

ايانا: دبیر موسسه مردم نهاد حیات سبز سرزمین همدان گفت: میانگین دور ریختن پلاستیک به عنوان زباله توسط هر شهروند همدانی روزانه دو عدد است.

ايانا: دبیر موسسه مردم نهاد حیات سبز سرزمین همدان گفت: میانگین دور ریختن پلاستیک به عنوان زباله توسط هر شهروند همدانی روزانه دو عدد است.
“محمد سوزنچی” افزود: این آمار بزرگی است، چرا که باعث طی 10 سال آینده در طبیعت پخش شود. وی با تاکید بر این که بازیافت زباله‌های پلاستیکی هزینه‌های سنگینی را می‌طلبد، گفت: متاسفانه ما هنوز موفق به کنترل زباله‌های پلاستیکی نشده‌ایم و حتی حیات وحش را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و دید مناظر طبیعت را از بین می‌برد و به صورت وحشتناک آن را تخریب می‌کند. وی در ادامه با بیان این که زباله‌های پلاستیکی به دو بخش سلامت انسان‌ها و محیط زیست آسیبی جدی وارد می‌کند، اظهار کرد: زیان‌های این دو بخش به سلامت روحی و جسمی انسان برمی‌گردد.
سوزنچی اضافه کرد: پلاستیک‌های پلیمری در هر کجا که دفن می‌شوند، باعث بروز واکنش‌هایی شده و آب‌های زیرزمینی نیز در داخل خاک نفوذ می‌کنند. دبیر موسسه حیات سبز سرزمین همدان یادآور شد: عمر پلاستیک به علت اینکه تغییراتی در راستای استحکام بر روی آن وارد شده، به طور طبیعی 500 سال است.
وی در بخش دیگری بحث ساختار‌ی و مدیریت پلاستیک را راهکاری برای کاهش مصرف عنوان و تصریح کرد: باید قانون مدونی در بخش مدیریت وجود داشته باشد. وی با تاکید بر این که شرکت‌های تولیدکننده پلاستیک بزرگترین مافیای پلاستیک در کشور محسوب می‌شوند، اضافه کرد: از دیگر راهکارها می‌توان به برگشت هزینه‌های زیست‌محیطی اشاره کرد که آیا شرکت‌های تولیدکننده پلاستیک هزینه‌های بازیافت را پرداخت می‌کنند و قانونی در این خصوص وجود دارد؟

بیشتر بخوانید . . .