میماکی آمریکا چاپگر با جوهر انعطاف‌پذیر عرضه کرد

میماکی آمریکا، سازنده پیشرو پرینترهای جوهرافشان در شکل‌های گوناگون و برش‌دهنده‌ها، آماده‌شدن جوهر LUS-350 UV-LED‌ را به اطلاع همه رساند. دوام زیاد جوهر، عملکرد آن را در بازار ترموفورمینگ انعطاف‌پذیر تثبیت کرده است. این جوهر در پرینتر UJF-7151 دارای صفحه پرس افقی یووی- ال‌ای‌دی در غرفه 1961 در میماکی آمریکا، در نمایشگاه انجمن تخصصی گرافیک و هنرتجسمی، 14-16 سپتامبر در لاس‌وگاس در معرض نمایش گذاشته شد.
پس از چاپ، جوهر کاملاً روی سطح سخت را پوشانده و مانع خراش یا فرورفتگی می‌شود. زمانی که تحت حرارت قرار می‌گیرد، به حالتی انعطاف‌پذیر تبدیل شده و کشیدگی آن تا 350 درصد میسر می‌گردد. زمانی که سرد می‌شود، به حالت سخت، سطح پایدار و به شکل قالب ترموفورمینگ تبدیل می‌شود. این جوهر پایانی خوش برای کارهای کاربردی مانند قطعات خودرو، علامت تولیدات و نمونه‌های پیش‌ساخته را رقم می‌زند.
جوهر LUS-350 پس از قالب‌ریزی ترک نمی‌خورد، و این امر آن را به جوهری ایده‌آل برای چاپ بر روی بسترهایی مانند پلی‌اتیلن ترفتالات-گلایکول اصلاح‌شده، آکریلیک، پلی‌کربنات، پلی‌استایرن و پی‌وی‌سی پیش از فرآیند ترموفورمینگ تیدیل نموده‌است. بافت پیچیده و عالی چاپ‌های تزئینی حتی پس از قالب‌ریزی باقی می‌ماند. قسمت‌های برجسته نسبتاً ضخیم، جوهر را جذب نموده و چاپ دو/سه لایه‌ای نیز بدون ترک‌خوردگی سالم باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید . . .