طراحی جدید بطری مایونز Hellmann

طراحی جذاب جدید: طراحی نوآورانه بطری و فناوری اختصاصی همراه با آن موجب سهولت استفاده و تخلیه حداکثر محصول می‌شود.

کارکرد و ظاهر بطری فشاری Hellmann با استفاده از یک بطری سفارشی PET و یک درپوش تخلیه غیرمعمول برای این بطری مایونز و 17 محصول دیگر بهبود داده شده است.
Best Foods/Unilever برای افزایش راحتی مصرف‌کننده، در طراحی بسته بطری مایونز و بعضی از محصولات دیگر بازنگری کرده است. بطری فشاری PET قالبگیری شده سفارشی جدید به درپوش تخلیه متمایزی مجهز شده که هدررفتِ محصول و به طور کلی ضایعات را کاهش می‌دهد. بطری فشاری جدید با هدف به حداقل رساندن هدررفتِ محصول و خروج تمامی آن از بسته و کنترل بیشتر طراحی شده است. این بطری نوآورانه برای عملکرد فشاری بهتر، سه ویژگی مهم دارد:
زبانه دقیق: زبانه زاویه‌دار، امکان کنترل بیشتر و دقت بالاتر برای تخلیه مطلوب مایونز را فراهم می‌کند.
درپوش همیشه تمیز: درپوش جدید، نگرانی از بابت خارج شدن ناخواسته محصول موقع باز و بسته کردن بطری را رفع می‌کند.
طراحی جذاب جدید: طراحی نوآورانه بطری و فناوری اختصاصی همراه با آن موجب سهولت استفاده و تخلیه حداکثر محصول می‌شود.
ترِیسی شِفارد-راشکین از واحد توسعه برند Hellmann/Best Foods به Packaging Digest می‌گوید:”با وجودی که مصرف‌کنندگان سهولت استفاده از بطری‌های فشاری را ترجیح ‌می‌دهند، اما اغلب ناامید می‌شوند. گله‌ی اصلی از بطری‌های قبلی ما چسبیدن مایونز به داخل بطری بود، طوری که مصرف‌کننده مجبور به تکان دادن، ضربه زدن یا حتی بریدن بطری برای تخلیه تمام محصول می‌شد. ما طراحی جدید را با هدف رفع این مشکل و ارائه مزایای دیگری از جمله یک درپوش همیشه تمیز برای هدررفتِ کمتر و یک زبانه دقیق برای کنترل بیشتر انجام دادیم.” او جزئیات بیشتری هم درباره فروشندگان دخیل در این بازنگری و درپوش جدید مورد استفاده برای 18 محصول ارائه می‌دهد. طراحی جدید شامل سه اندازه بطری 5/11، 20 و 25 اونسی است. اندازه‌های بطری قبلی 9، 5/16 و 22 اونس بوده است.
جزئیات ظاهر سفارشی
به گفته شِفارد-راشکین، آلفا سازنده بطری فشاری PET و AptarGroup سازنده درپوش تخلیه بوده است. درپوش یک تکه قالبگیری دمشی شده توسط دستگاه دوجزئی (bi-injection-molded) به متمایز کردن بسته به لحاظ فرم و عملکرد کمک می‌کند. درپوش پیچشی، شکلی غیرعادی دارد. جزء فوقانی (lid) این درپوش به شکل بیضوی عریض با قطر بیرونی 50 میلیمتر است که پایداری کم‌نظیر بطریِ سر و ته شده را ممکن می‌کند. همچنین از پلی‌پروپیلن شفاف برای بدنه و جزء فوقانی و PP رنگی برای دهانه خروجی استفاده شده است. دهانه خروجی به سه رنگ آبی تیره برای مایونز واقعی، آبی روشن برای مایونز سبک (light) و سبز روشن برای محصولات حاوی روغن زیتون است.
کِیتی شومبِرگ، مدیر توسعه بازار منطقه‌ای Aptar می‌گوید:”ظاهر جذاب محصول منجر به متمایز شدن خانواده محصولات Hellmann روی قفسه می‌شود.”

Hellmann's Announces New-and-Improved Squeeze Bottle (PRNewsFoto/Hellmann's)

Hellmann’s Announces New-and-Improved Squeeze Bottle (PRNewsFoto/Hellmann’s)

متصل به درپوشِ همیشه تمیز، شیر (valve) SimpliSqueeze® قرار دارد که تخلیه تمیز و کنترل شده را ممکن می‌کند.
Aptar تامین‌کننده قبلی درپوش برای این محصولات نبوده است، اما به گفته شومبِرگ در بخش محصولات زیبایی و خانه با Unilever همکاری داشته است: “ما همکاری نزدیکی با Unilever در بازار محصولات زیبایی و خانه داشته‌ایم که جنبه زیبایی‌شناسانه طراحی در آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. استفاده از درپوش تولیدی به روش تزریق دوجزئی (bi-injection) در بازار مواد خوراکی توسط Unilever باعث خوشحالی ماست”.
شِفارد-راشکین می‌گوید که قالب‌های بطری جدید توسط Sidel و قالب‌های درپوش جدید توسط Ermo ساخته شده است. لیبل هم که جزء آخر برای معرفی محصول است توسط Fort Dearborn تولید شده است. به گفته او قیمت‌گذاری محصولاتِ مجددا عرضه شده (re-launched) وابسته به کانال مربوطه است، اما ظرف فشاری20 اونسی به طور یکسان با ظروف 30 اونسی قیمت‌گذاری می‌شوند تا مشتریان بتوانند طی فروش‌های ویژه، هر یک از آنها را به قیمت تخفیف خورده خریداری کنند.
او می گوید به علت حجم محصول، “تولید موجودی کافی برای استفاده طی جایگزینی بطری‌های جدید در کارخانه، یک چالش بوده است.”

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .