بازار بسته بندی پلاستیکی به ۴۸۶/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۸ خواهد رسید

بازار جهانی بسته بندی پلاستیکی بر اساس یک گزارش از شرکت پژوهشی Grand View Research در سال ۲۰۲۸ بالغ بر۴۸۶/۲ میلیارد دلار خواهد شد.

گروه همتا*: بازار جهانی بسته بندی پلاستیکی بر اساس یک گزارش از شرکت پژوهشی Grand View Research در سال ۲۰۲۸ بالغ بر۴۸۶/۲ میلیارد دلار خواهد شد. بر اساس یافته های این گزارش بازار بسته بندی پلاستیکی سالانه ۴/۲ درصد رشد خواهد کرد. توسعه سریع صنایع غذایی و آشامیدنی و مواد آرایشی بهداشتی و دارویی باعث رشد این بازار خواهد شد. از سوی دیگر رشد خرید آنلاین نیز نیروی محرکه جدیدی برای توسعه بسته بندی پلاستیکی ایجاد می کند.
فیلم های LDPE، PP، HDPE و PET بیشترین مواد مورد استفاده در ساخت تولیدات پلاستیکی از جمله بطری، ظروف بسته بندی گود و تخت، لیبل های دورپیچ و کیسه های ایستاده (پوچ) فراوان مورد استفاده قرار می گیرند. علت آن هم وزن پایین و خواص ضد نفوذ رطوبت آنها است. در حال حاضر تقاضای روزافزون برای بسته بندی های دوستدار محیط زیست باعث شده که سازندگان از رزین های پلاستیکی قابل بازیافت برای ساخت ظروف بسته بندی استفاده کنند.
در ۱۱ ماه مارس ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا دستورالعملی برای منع استفاده از بسته بندی پلاستیکی تک کاربردی و یک بار مصرف را ارائه کرد. در میان مناطق جغرافیایی حوزه آسیا پاسیفیک بیشترین رشد را در رابطه با استفاده از ظروف بسته بندی پلاستیکی تجربه کرده است. در سال ۲۰۲۰ میزان این رشد ۴۳/۸ درصد بوده است و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۸ صنعت بسته بندی پلاستیکی شاهد بیشترین رشد در این منطقه از جهان باشد.


*بر پایه یک تفاهم بین مدیران بخش پژوهش گروه همتا و پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی، این پایگاه خبری مجاز به نشر مطالب تهیه شده توسط گروه همتا می‌باشد.

بیشتر بخوانید . . .