مشارکت گروه‌های اسلامی در ارسال بسته‌های غذایی به نیازمندان دنیا

مهر: بسیاری از مسلمانان در بزرگترین همایش اسلامی آمریکا که در جریان پنجاه و دومین همایش سالانه انجمن اسلامی شمال آمریکا برگزار شده بود، شرکت کرده و درجلسات مختلف به بسته‌بندی غذا برای نیازمندان کمک کردند. هالید اسکندری نوجوان داوطلب برای کمک به نیازمندان گفت:

مهر: بسیاری از مسلمانان در بزرگترین همایش اسلامی آمریکا که در جریان پنجاه و دومین همایش سالانه انجمن اسلامی شمال آمریکا برگزار شده بود، شرکت کرده و درجلسات مختلف به بسته‌بندی غذا برای نیازمندان کمک کردند. هالید اسکندری نوجوان داوطلب برای کمک به نیازمندان گفت: از آن جا که سیرکردن گرسنگان اهمیت خاصی در دین مبین اسلام دارد و ما باید به کسانی که در زندگی اقبال کمتری دارند کمک کنیم، از صبح امروز برای کمک اینجا حاضر می‌شوم. داوطلبان از تمام گروه‌های سنی و اقشار مختلف اجتماعی به ستاد «گرسنگی را متوقف کنید» ملحق شده‌اند تا بتوانند کمک‌های نیکوکارانه خود را به نیازمندان ارائه دهند. ستاد «گرسنگی را متوقف کنید»  یک سازمان خیریه در آمریکا است که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شده و بیش از ۱۸۰ میلیون غذا در ۶۵ کشور مختلف توزیع می‌کند. هیئتی از نیجریه با حضور در همایش و کمک در خیریه توزیع غذا نحوه بسته‌بندی ها را از نزدیک مشاهده کردند. دکتر خالد ابوبکر علیوف دبیرکل جماعت اسلامی نیجریه گفت: تجربه من در همایش اسلامی انجمن اسلامی شمال آمریکا کل تصوری که از مسلمانان آمریکایی داشتم را تغییر داد. من به شدت تحت تأثیر پیشرفت و توسعه جامعه مسلمانان آمریکا و توسعه مراکز اسلامی و فعالیتهای اجتماعی آنها قرار گرفتم.
وی یادآور شد: برگزاری همایش‌هایی از این دست، موجب می‌شود مسلمانان در کنار هم جمع شوند و مسائل مهم جهان اسلام و جوامع اسلامی در غرب را به بحث و بررسی بگذارند.
امسال ستاد خیریه «گرسنگی را متوقف کنید»  ۴۵ میلیون بسته غذایی تهیه و بیش از ۹ میلیون دلار ویتامین و تجهیزات پزشکی برای نیازمندان ارسال کرد. این ستاد خیریه  در ۱۹ شهر آمریکا، آفریقای جنوبی، مالزی، هندوستان، ایتالیا و فیلیپین فعال است. براساس اعلام گزارش‌های این سازمان در عرض دو ساعت یک گروه ۳۰ تا ۴۰ نفره از داوطلبان می‌توانند ۱۰ هزار بسته غذایی که از نظر تغذیه‌ای بسیار غنی است را بسته‌بندی کنند.
انجمن اسلامی شمال آمریکا یک سازمان پوششی محسوب می‌شود که سازمان‌های اسلامی کوچکتری تحت نظارت آن فعالیت می‌کنند.
همایش انجمن اسلامی شمال آمریکا که ۱۶ شهریور ماه به اتمام رسید، قدمتی ۵۲ ساله دارد. اولین همایش این انجمن سال ۱۹۶۳ برگزار شده بود. طی سال‌های گذشته این همایش از مجبوبیت بسیاری برخوردار شده و تعداد شرکت‌کنندگان آن به مرور افزایش یافته، به طوری که سالانه در این همایش بیش از ۴۰ هزار مسلمان شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید . . .