اتحادیه اروپا قانون برچسب‌گذاری کالاهای اسرائیلی را تصویب كرد

يكي از كاربردهاي بسته‌بندي و برچسب‌گذاري، استفاده در اجراي قوانين جداسازي كالاها است. در حال حاضر يكي از پرمناقشه‌ترين عمليات برچسب‌گذاري، نشانه‌گذاري كالاهاي شهرك‌نشينان يهودي از سوي اروپا است. اين كار كه خشم يهوديان اروپا را هم برانگيخته تا آن جا سر و صدا كرده كه بسياري از اروپاييان بخصوص در فرانسه و ايتاليا، حوادث تروريستي پاريس را از طرف يهوديان مي‌دانند. زيرا اين كار اتحاديه اروپا از نظر يهوديان نوعي تبعيض و انگشت‌نشان شدن است.

مهر: یک مسئول بلندپایه اروپایی از تصویب قانون برچسب‌گذاری کالاهای تولید شده در مناطق اشغالی سال 19۶۷ به منظور تحریم آن از سوی خریداران خبر داد.

یک مسئول ارشد اروپایی اعلام کرد که اتحادیه اروپا، موضوع برچسب گذاری کالاهای تولید شده در اراضی اشغالی 19۶۷ را تصویب می‌کند. این قانون در راستای تحریم کالاهای اسرائیلی تولیدی در اراضی اشغالی 19۶۷ از سوی خریداران این کالاهاست.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به این تصمیم اتحادیه اروپا اعتراض کرده و تصمیم گیرندگان آن را به قدردانی از فلسطینیان و اعطای بزرگترین جایزه برای آن ها متهم کرده است.

مسئول ارشد اروپایی تصریح کرد: پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا را برای تکمیل دستورات اتحادیه به منظور طبقه بندی محصولات تولید شده در مناطق شهرک نشین تشویق کرده است.

از سوی دیگر، ۱۵ کشور اروپایی ماه آوریل گذشته خواستار تطبیق تمامی قوانین مربوط به برچسب‌گذاری بر روی کالاهایی شد که کالاهای تولید شده در مناطق شهرک نشین کرانه باختری، قدس و بلندی های جولان را مشخص می‌کند.

رژیم صهیونیستی در اعتراض به این اقدام اتحادیه اروپا، آن را اقدامی تبعیض‌آمیز توصیف کرد.

از سوی دیگر، «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به این که این اقدام اتحادیه اروپا یادآور دوره‌ای است که در آن، اروپا کالاهای یهودی را طبقه‌بندی می‌کرد و آن را ناعادلانه و مانع تحقق سازش خواند.

رای الیوم همچنین در این رابطه گزارش داد: «زیپی حوطبلی» معاون وزیر امور خارجه این رژیم به منظور ممانعت از صدور قوانین برچسب‌گذاری و تشخیص کالاهای تولید شده در مناطق شهرک‌نشین ۱۹۶۷، به تعدادی از پایتخت‌های اروپایی سفر کرد.

گفتنی است جامعه جهانی، تمامی مناطق شهرک‌نشین صهیونیستی را چه رژیم صهیونیستی با ساخت آنها موافق کرده باشد و یا نه، غیرقانونی و موضوع شهرک‌سازی را عامل اصلی عدم تحقق سازش بین فلسطینان و اسرائیلی‌ها می‌داند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس روز بيستم آبان در واکنش به تصمیم اروپا مبنی بر نصب برچسب بر کالاهایی که صهیونیست‌های شهرک‌نشین آن را تولید کرده‌اند، آن را مایه خجالت این اتحادیه خواند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم اتحادیه اروپا برای نصب برچسب بر کالاهایی که صهیونیست‌های شهرک‌نشین آن را تولید کرده‌اند به شدت انتقاد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس تصمیم اتحادیه اروپا در برچسب زدن به تولیدات شهرک‌نشینان در «کرانه باختری» را محکوم کرد و با متهم کردن این اتحادیه به اتخاذ استانداردهای دوگانه گفت: آن ها باید از چنین تصمیمی خجالت بکشند.

وی ادامه داد: از آن جایی که این تصمیم تنها درباره اسراییل اتخاذ شده است، نشان‌دهنده تزویر در سیاست خارجی این اتحادیه و نمایه‌ای از اتخاذ سیاست‌های دوگانه است. اروپایی‌ها باید از این اقدام خجالت بکشند.

گفتنی است جامعه جهانی، تمامی مناطق شهرک‌نشین صهیونیستی را چه رژیم صهیونیستی با ساخت آنها موافق کرده باشد و یا نه، غیر قانونی و موضوع شهرک‌سازی را عامل اصلی عدم تحقق سازش بین فلسطینان و اسرائیلی‌ها می‌داند.

 

نسخه انگليسي در نيويورك تايمز:

https://www.nytimes.com/2015/11/12/world/middleeast/eu-labels-israeli-settlements.html?_r=0 

 

iranpack-sanat-bastebandi-Israel-BN

iranpack-sanat-bastebandi-hFZd0

بیشتر بخوانید . . .