همکاری تجاری هایدلبرگ و مسترورک

هایدلبرگ با استفاده از شبکه جهانی فروشش اقدام به فروش ماشین‌های دای‌کات و جعبه‌چسبان و دیگر دستگاه‌های بسته‌بندی مسترورک کرده است. علاوه بر این، این شرکت خدمات پس از فروش نیز ارائه می‌دهد.

همکاری بین Heidelberg و شرکت تولیدی ماشین‌آلات Masterwork در بخش چاپ بسته‌بندی شروع موفقی را به‌همراه داشته است. هایدلبرگ با استفاده از شبکه جهانی فروشش اقدام به فروش ماشین‌های دای‌کات و جعبه‌چسبان و دیگر دستگاه‌های بسته‌بندی مسترورک کرده است. علاوه بر این، این شرکت خدمات پس از فروش نیز ارائه می‌دهد.
تنها در شش ماه اول بیش از ده ماشین بسته‌بندی برای مشتریان فرستاده شده است.
هارالد ویمر، عضو هیئت مدیره هایدلبرگ، این‌گونه می‌گوید: «ما می‌توانیم با بهره‌گیری از محصولات مسترورک جوابگوی نیاز‌های خاص مشتریانمان در بازار بسته‌بندی باشیم. مشتریان به‌دنبال بهترین ماشین‌ها برای نیازهایشان هستند به‌طوری‌که با استفاده از آنها بتوانند به‌صورت بهینه و مقرون به صرفه جعبه‌های تاخورده تولید کنند. در چنین وضعیتی، مسترورک با ارائه محصولات با کیفیتش و تحقیق و توسعه نوآورانه‌اش توانست ما را تحت تأثر قرار دهد. ثمرات این همکاری ورای انتظارات ما بوده است.»
مشتریان به‌دنبال محصولاتی با کیفیت و مقرون به صرفه هستند
بیش از ده دستگاه دای‌کات Promatrix 106 CS و Easymatrix 106 CS تاکنون به فروش رسیده است. نسبت هزینه-کارآیی در هر دوی این دستگاه‌های دای‌کات عالی است و از آنها می‌توان در خطوط تولید با حجم کم و متوسط استفاده کرد. این ماشین‌ها با توجه به سرعت‌شان برای مشتریان بخش تبلیغات بسیار جذاب هستند. دستگاه پروماتریکس سرعتی در حدود 8000 ورق در ساعت را دارد و سرعت عملکرد دستگاه ایزی ماتریکس 7700 ورق در ساعت است.
اولین خریدار پروماتریکس یک مرکز خدمات چاپ لهستانی با نام Arka-Druk بود. این فروشگاه که 80 نیروی کاری دارد، مشتری‌هایی در زمینه‌های تبلیغاتی دارد. علاوه بر این، این فروشگاه در زمینه بسته‌بندی مواد غذایی و دارو نیز فعالیت دارد. Artur Bach، صاحب این فروشگاه، در این باره گفته است: «کارآیی ماشین پروماتریکس برای ما اثبات شده است. ما از خرید این ماشین که توسط تیمی از هایدلبرگ و مسترورک نصب شده است بسیار راضی هستیم. ما هم‌اکنون قادریم بسته‌بندی‌های با کیفیتی را به مشتری‌هایمان ارائه دهیم.»
اولین دستگاه پروماتریکس در انگلستان در اواخر جولای به یک مرکز خدمات چاپ در Treforest در شمال کاردیف با نام چاپ و بسته‌بندی Zenith ارسال شد. Ken Bell مدیر این فروشگاه، در این باره می‌‌گوید: «ما انتظار داریم این دای‌کات زمان اجرا را کوتاه و تولید ما را بیشتر کند.» این شرکت به دنبال این است که کیفیت بالا را در بازار در دست بگیرد و رقابت‌پذیری خود را افزایش دهد. شهرت زنیت بخاطر بسته‌بندی‌های با کیفیتش برای مسکوکات است. این شرکت همچنین در زمینه بسته‌بندی هدایا، محصولات آرایشی-بهداشتی، دارو و مواد غذایی فعالیت دارد. تاکنون کارکنان این شرکت که 63 نفر هستند جوایز بی‌شماری را دریافت کرده‌اند که یکی از آنها بخاطر صادرات به پنج قاره و بالغ بر 60 کشور است.
شعبه هایدلبرگ در لهستان هم دو دستگاه دای‌کات ایزی‌ماتریکس به‌فروش رسانده‌اند که به‌زودی نصب خواهد شد. Piotr Krzych رئیس فروشگاه چاپ COMgraph، انتظار دارد که این دستگاه کیفیت و دوام بالایی داشته باشد. این شرکت که 100 نیروی کاری دارد، نیمی از تولیدش را به کارهای تبلیغاتی در بازار داخلی و نیمی دیگر را به امور بسته‌بندی برای صادرات به کشورهای دیگر اختصاص داده است.
خریدار دیگر ایزی‌ماتریکس شرکت Leszek Wojtczuk بوده است که مهم‌ترین هدفش از این سرمایه‌گذاری جنبه‌های اقتصادی آن بوده است. مالک این شرکت در این باره گفته است: «این دومین دستگاه دای‌کات است که ما از یک شرکت آسیایی خریداری کرده‌ایم. اولین دستگاه را ما نه سال پیش خریداری کردیم و انتظار داریم که ایزی‌ماتریکس از آن بهتر باشد.» این شرکت که 65 نیروی کاری دارد عمدتاً بسته‌بندی‌های آرایشی-بهداشتی و مواد غذایی تولید می‌کند که از این میان 85 درصد آن در بازار داخلی لهستان و مابقی آن به خارج صادر می‌شود.
توسعه مداوم سرمایه‌گذاری
هدف از همکاری هایدلبرگ و مسترورک تأمین نیاز بازار بسته‌بندی به دستگاه‌های جدید برای چاپ نهایی است. بدین منظور تولید محصولات و فناوری مرتبط، ارائه خدمات کامل و تأمین سریع بخش‌های نیازمند اهمیت دارد. از این رو، علاوه بر دستگاه‌های پروماتریکس و ایزی‌ماتریکس ما در آینده نزدیک شاهد تولید دیگر دستگاه‌های مسترورک در زمینه‌های بازبینی آفلاین، برجسته‌کاری و فویل‌کوبی داغ و پوشال‌برداری خواهیم بود. دستگاه‌های جعبه‌چسبان MK Diana X، MK Diana Smart 55 و MK Diana Smart 80 نیز در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
درباره مستروُرک
شرکت مسترورک با بیش از 800 نیروی کاری در تیانجین چین توانسته است از پیشگامان تولید دستگاه‌های برش‌دهنده در آسیا باشد. تیم فروش جهانی هایدلبرگ با همکاری نزدیک با مدیر تولید مسترورک در تلاش هستند تا بتوانند نیازهای متنوع کشورهای صنعتی و بازارهای نوظهور را با توسعه محصولاتشان تأمین کنند. قطعاً این گسترش سرمایه‌گذاری و افزایش سرعت خدمات‌دهی مسترورک به نفع مشتریانش خواهد بود. Wells Fu مدیر فروش بین‌الملل شرکت مسترورک در این باره این چنین اظهار نظر کرده است: «ما خرسندیم که در حال همکاری با هایدلبرگ هستیم. این همکاری به ما توان ورود به بازارهایی را داده است که ما به‌تنهایی نمی‌توانستیم به آنها دسترسی داشته باشیم.»

سردبیر پایگاه خبری پیام صنعت بسته‌بندی عضو سازمان خبرگزاران بین‌المللی بسته‌بندی IPPO (International Packaging Press Organization) member

بیشتر بخوانید . . .