Dieline Award 2017

جوایز Dieline بعنوان معتبرترین و رقابتی‌ترین برنامه جایزه در نوع خود، راهی برای جلب نوآوری و برتری در طراحی بسته‌بندی هستند. هیئت داوران، متشکل از کارشناسان بسته‌بندی سازه‌ای، طراحی، برندسازی و محصولات مصرفی، هر مورد شرکت داده شده در رقابت را با توجه به چهار عنصر اصلی خلاقیت، بازاریابی، نوآوری و اجرا بررسی می‌کنند.

بخش اول

 

از صدها نفر از متقاضیانی که در این رقابت شرکت کردند، تعداد معدودی از آنها در هر رده، رتبه لازم را بعنوان بهترین در طراحی بسته‌بندی بدست می‌آورند.
به گفته اندریو گیبس، بنیان‌گذار Dieline: ” طراحی بسته‌بندی، صرفا یکی از المان‌های جانبی ایجاد یک محصول نیست بلکه در شکل‌دادن به شیوه مشاهده مصرف‌کنندگان، تعامل با محصول، انتخاب برای خرید ، تصمیم‌گیری برای قرارگیری محصول در قفسه‌ها یا سبد خرید مجازی نقش مهمی ایفا می‌کند. طراحی بسته‌بندی خلاقانه می‌تواند محصولات موردنظر را به اقلام ضروری برای خرید، بسته‌هایی که ارزشمندی را یادآوری می‌کنند و یا راه‌حل‌های سریع برای حل کامل مسائل تبدیل کند. برندگان امسال جایزه Dieline، این مساله را تایید کردند و بر تاثیر طراحی بسته‌بندی قابل‌توجه بر زندگی روزمره ما تاکید داشتند.”
ما از تعداد زیاد طرح‌های خلاقانه و شگفت‌انگیز و ارائه‌دهنده راه‌حل که امسال ارائه شدند تحت‌تاثیر قرار گرفتیم هر چند که تنها چند نمونه انتخابی به صورت رسمی به عنوان بهترین طراحی بسته‌بندی، رتبه لازم را بدست آوردند. امسال پنجاه و نه برنده در بیست و چهار رده داشتیم که جوایز اول تا سوم را بدست آوردند. از شما دعوت می‌کنیم تا برندهای استثنایی و روند غالب جوایز Dieline 2017 را بررسی کنید و به طور مستقیم شاهد آنها باشید.

بسته‌بندی کیک پیانوی MARAIS
بسته‌بندی کیک پیانوی MARAIS ، یک بسته‌بندی هدیه‌ برای کیک‌ها است. این بسته‌بندی، به اندازه پانزده کیک ظرفیت دارد.
معمولا بسته‌های هدیه خیلی ساده تمام کیک‌ها را مرتب و جاسازی می‌کنند. با این حال، بسته‌های ما که کیک‌ها را در پوشش‌های جداگانه قرار می‌دهند متفاوت هستند. ما صرفا با تمرکز روی یک طراحی، هزینه‌ها را کاهش می‌دهیم و با استفاده از همه شش سطح، توانستیم هر نوع از کیبورد را بازسازی کنیم. ما با استفاده از این طراحی قادر به ایجاد هر اندازه کیبورد، از کیبوردهای کوچک تا پیانوهای بزرگ هشتاد و هشت کلیدی و حتی بزرگ‌تر هستیم.1 2 3 5

شکلات‌های Utopick
یک شکلات‌ساز حرفه ای، با ایجاد بسته‌بندی منحصر به فردی ما را به چالش می‌کشاند که طراحی آن نمادی از اختراع و خلاقیت است. ” Paco Llopis یک شکلات‌ساز حرفه‌ای است که به طرز هوشمندانه و هنرمندانه‌ای مدام در جستجوی اکتشافات جدید در طعم‌ها، بافت‌ها و روش‌های پرکردن در دنیای bean-to-bar است. bean-to-bar محصولی است که به طور کامل تحت کنترل سازنده تولید می‌شود و از پوشش شکلاتی که مستقیما از تولیدکنندگان محلی کلمبیا و سایر کشورهای آمریکای لاتین خریداری شده‌اند برای آن استفاده شده است.201 202203 UTOPICK_TABLETA_02

 

Hinoki
جایزه ویژه Dieline به پروژه‌ای که بالاترین رتبه را بدست آورده است اختصاص پیدا می‌کند. این طراحی، طراحی است که قضات ما را در هر چهار عنصر کلیدی: خلاقیت، بازاریابی، نوآوری و اجرا تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
این جایزه در سال 2017 توسط NINE به Hinoki اختصاص پیدا کرد. این طیف مفهومی، محصولات مراقبت پوست ارگانیک مسافرتی، کاغذهای قابل تجزیه زیستی و محصولاتی را برای بازار لوازم آرایشی اعلا ساخته است.
“ما می‌خواستیم طیفی از بسته‌بندی پایدار ایجاد کنیم که اعلا باشد و نیز به محیط زیست احترام بگذارد و یک بازیگر واقعی در دنیای بسته‌بندی باشد.
Hinoki طیف وسیعی از بسته‌بندی‌های مسافرتی ساخته شده از کاغذهای قابل تجزیه زیستی را برای محصولات مراقبت پوست ارگانیک را پوشش می‌دهد و مفهومی مبتنی بر سادگی و منحصر به فرد است و نشاندهنده ارادتی است به مواد تجدیدپذیر که به رده بسته‌بندی غیرپایدار فعلی اضافه شده است.
Hinoki از فرم زبان اوریگامی (origami) به معنی درست و ارزشمند بودن مواد الهام گرفته شده است. هر ظرف از یک قطعه کاغذ لمینیت استفاده می‌کند. یک گوشه قابل شکافتن، درب پیچاندنی چوبی Hinoki را آشکار می‌کند

Waterdrop
شرکت آب اتریشی KVELL با طراحی و توسعه نام تجاری Waterdrop™، اولین میکرو درینک (microdrink) در جهان است. Microderrink یک مکعب فشرده است که طعم‌های خوشمزه و ویتامین‌ها را به آب اضافه می‌کند.
“بسته توانمندسازی” شامل چهل و هشت میکرو درینک ساخته شده از مواد فوم کاغذی PaperFoam® صد در صد قابل تجزیه بیولوژیکی است.
بسته‌بندی، نشان‌دهنده تمایل قوی ما برای راه‌حل‌های پایدار بدون ایجاد آسیب در کیفیت و طراحی است. سطح بالای کیفیت، طراحی شایسته و مناسب و توجه به جزئیات PaperFoam® شریک کاملی برای این پروژه است.
به عنوان یک نتیجه باید گفت که بسته‌بندی، بدون تردید نشان‌دهنده تمایل قوی ما برای راه‌حل‌های پایدار بدون به خطر انداختن کیفیت یا طراحی است.

 

402 405 407403
Domino Effect
در طول سال‌ها، بسته‌بندی دومینو با پیام‌های عمومی فراگیر شده بود که تاثیر کمی روی مصرف‌کنندگان داشت. وظیفه ما این بود که مقاله قطعی دومینو را یکبار دیگر برای جعبه‌های تحویل در انگلستان دوباره طراحی کنیم. با دانستن این که نود و شش درصد از پیتزاهای دومینو به صورت جفتی فروخته می‌شوند، لوگوی دومینو را به صورت نمادین با رنگ‌های قرمز و آبی طراحی کردیم و برای آوردن برند به زندگی از جعبه پیتزای برند استفاده کردیم- یک جعبه به رنگ قرمز و یک جعبه به رنگ آبی. نتیجه، طراحی بسته‌بندی ساده و شجاعانه و متمایزی بود. یک دعوت آشکار برای اشتراک و استفاده.
سین توماس، مدیر خلاق jkr می‌افزاید: “هدف خلاقیت ما این است که تمایز نام تجاری را تقویت کنیم و مردم در برابر رقبای دومینو، با انتخاب این پیتزا احساس افتخار و غرور داشته باشند . لوگوی دومینو هم جذاب است و هم به یاد ماندنی و برای ما فرصت مناسبی بود که این لوگو را برای بسته‌بندی استفاده کنیم و امکان تاثیرگذاری بسازیم برای مردمی که با هم برای خرید پیتزا می‌آیند. این طراحی در لحظه، تاثیری فوری دارد و به این معنی است که مصرف‌کنندگان نه تنها سفارش پیتزا می‌دهند بلکه این سفارش را به دومینو می‌دهند.
همه اطلاعات طبقه‌بندی عمومی از جعبه‌ها حذف شده‌اند و در حال حاضر فقط اطلاعات محدودی در مورد محصول و نیز جزئیاتی در مورد کیفیت ترکیبات پیتزا نظیر این که از پنیر ماتسرلای صددرصد تازه استفاده شده است، روی کناره‌های جعبه وجود دارد. برای اطمینان از این که گرمای پیتزا روی طراحی یا جعبه اثر نمی‌گذارد، از جوهر با کیفیت بالا برای جعبه‌ها استفاده شده است و جعبه‌ها همه صددرصد قابل بازیافت هستند

202 3.+Dominos_After 2.+Dominos_Before 503

بیشتر بخوانید . . .