رنگ سال 2016

پنتون LLC، از زيرمجموعه شرکت X-Rite و متخصص جهانی در رنگ و ارائه‌دهنده استانداردهای تخصصی رنگ برای صنایع طراحی، كد رنگ 15-3919 Serenity (آبی کمرنگ) و كد رنگ 13-1520 Rose Quartz (صورتی ملایم) را به عنوان رنگ منتخب سال ۲۰۱۶ پنتون اعلام كرد. هماهنگی در جفت این سایه‌ها وجود دارد که نشان‌دهنده آسایش خاطر و آرامش درونی است.

پنتون LLC، از زيرمجموعه شرکت X-Rite و متخصص جهانی در رنگ و ارائه‌دهنده استانداردهای تخصصی رنگ برای صنایع طراحی، كد رنگ 15-3919 Serenity (آبی کمرنگ) و كد رنگ 13-1520 Rose Quartz (صورتی ملایم) را به عنوان رنگ منتخب سال ۲۰۱۶ پنتون اعلام كرد. هماهنگی در جفت این سایه‌ها وجود دارد که نشان‌دهنده آسایش خاطر و آرامش درونی است.
از آن جا که مصرف‌کنندگان در جستجوی تفکری آگاهانه و رفاه به عنوان یک پادزهر برای استرس زندگی مدرن امروزه هستند، استقبال از رنگ‌ها که به لحاظ روانی برآوردکننده آرزوی اطمینان و امنیت است، بیشتر شده است. بی‌وزنی و سبکی Serenity ، مانند گستره آبی آسمان بالای سر ما، با اثری آرامش‌بخش، احساس آسایش و تمدد اعصاب را حتی در زمان‌های پریشانی ایجاد می‌نماید. رز کوارتز یک تن تشویقی و در عین حال ملایم است که منتقل‌کننده حس ترحم و آرامش است.
Leatrice Eiseman مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون می‌گوید:  “از آن جایی که کل قویتر از تک‌تک اجزاء است، پیوستن Serenity و Rose Quartz نشان‌دهنده توازن ذاتی بین استقبال گرمتر از تنُ صورتی و آبی سرد و بی‌جنبش است، که منعکس‌کننده پیوستگی و شادابی همانند حسی آرامش‌بخش ناشی از نظم و صلح است”.
ترکیب رایج Serenity و Rose Quartz برخی برداشت‌های سنتی پیرامون ارتباط رنگ را به چالش می‌کشد.
Eiseman می‌گوید: “در بسیاری از نقاط جهان ما در حال تجربه یک ابهام جنسی مرتبط با مد می‌باشیم که به نوبه خود بر روی گرایشات به رنگ در کلیه حوزه های طراحی تاثیر می‌گذارد”. “این رویکرد یک‌سویه به رنگ با جنبش‌های اجتماعی در جهت برابری جنسیتی و روانی، افزایش راحتی مصرف‌کنندگان با استفاده از رنگ به عنوان شکلی از گفتار که نسلی را شامل می‌شود که نگرانی کمتری نسبت به قضاوت کردن و قضاوت شدن دارند، و تبادل آزادانه اطلاعات دیجیتال که چشم ما را بر روی رویکرد‌های مختلف استفاده از رنگ باز می‌کند، منطبق است”.


Serenity و Rose Quartz برای مد
ترکیب Serenity و Rose Quartz بر روی معبر گذر مدل‌ها هم برای مردان و هم زنان جذاب بود و در گزارش بهاره رنگ مد ۲۰۱۶ پنتون Rachel Pally, Kung Katherine, Leanne Marshall, David Hart and BCBG, از میان کسانی که ترکیب هماهنگ این دو رنگ را در مجموعه اخیر خود به کار برده بودند برجسته‌تر بودند. مجلل و در عین حال پیچیده بودن این دو رنگ منجر به نمایی برجسته شده، اگرچه به خوبی با ترکیب با سایر سایه‌ها در مد عمل می‌کنند. سایه‌ این دو رنگ‌ می‌تواند از طریق الگوبرداری، به صورت شطرنجی، چاپ‌های گلدار، راه راه، و رنگارنگ زمینه بسیاری از کارها باشند. از تنوع این رنگ در انواع بافت‌های پوشاک از پشم مخملی و راحت و گرم و با خزهای مصنوعی در طول سال‌ها استفاده می‌شد که احساسی عرفانی و سبکی مانند پارچه‌های نخی را در آنها القا می‌كرد.
Serenity و Rose Quartz همچنین انتخابی محبوب برای طلا و جواهر و لوازم جانبی مد، از جمله کیف‌های دستی، کلاه، کفش و فناوری‌های پوشاک می‌باشند.
این ترکیب جذاب به راحتی با دیگر رنگ‌ها از جمله سبز و بنفش کمرنگ نیز قابل استفاده است. جفت زدن با رنگ لیمویی آبنبات چوبی و نقره‌ای براق، رنگ گلی قدیمی برای برخی گرایشات نوستالژیک و یا رنگ مخملی آبنبات فوندو باعث باشکوه شدن زمینه می‌شود.
Serenity و Rose Quartz برای زیبایی
این جفت رنگ برای انواع محصولات مرتبط با لب، گونه و پالت چشم همچنین برای لاک ناخن پیشنهاد می‌شود. زیبایی ظاهری این دو رنگ، نشاط و درخشش Rose Quartz با تُن سرد و باطراوت Serenity حالتی طبیعی و صاف را برای بسیاری از تُن‌های رنگ پوست ایجاد می‌نماید. از طریق لمس کم و طبیعی صورتی که باعث افزایش حجم لب، گونه‌ها و چشم‌ها می‌شود می‌توان با ترکیب مقداری از تُن آبی سرد آن را زیباتر كرد، از پالت سایه چشم هم برای سایه و هم طراحی ناخن‌های مصنوعی و یا طبیعی می‌توان استفاده كرد. مجاورت با نئون کنتراستی جذاب و جسورانه را ایجاد می‌کند. جذابیت در همه فرجام‌ها، مات بودن، متالیک و براق بودن، با لایه‌ای از نقره براق جذابیتی مضاعف ایجاد می‌شود.

Serenity و Rose Quartz برای فضای داخلی
این که آیا خودشان و یا در ترکیب با سایر سایه‌ها، دو رنگ Serenity و Rose Quartz احساس آرامش و تمدد اعصاب را به محیط خانه می‌آورند. شبیه یک غروب آفتاب آرام، Rose Quartz انعکاس در محیط اطراف را زیاد می‌کند در حالی که Serenity، آبی عرفانی، احساس ارتباط طبیعی با فضا را ایجاد می‌کند. یک انتخاب ایده آل برای فرش و اثاثیه یا لوازم داخلی، Serenity و Rose Quartz است که به خوبی در نقاشی و لوازم تزیینی عمل می‌کند. اتصال سخت و الگو پارچه، روانداز، بالش و ملافه در این رنگ‌ها ایجاد یک آرامش نسبی و احساس خوشبختی را در خانه فراهم می‌کند. ترکیب پارچه احساس همزادی و رابطه نسبی این دو رنگ را افزایش می‌دهد.
وسایل آشپزخانه و ظروف غذاخوری و همچنین لوازم خانگی مانند شمع، کاسه های تزئینی، گلدان و گل به رنگ Serenity و Rose Quartz ایجاد رنگی لطیف نموده درحالیکه فضایی صلح‌آمیز و خوشایند ایجاد می‌کند. شفافیت، براق بودن و درخشش متالیکی فرجام کلیدی است.


Serenity و Rose Quartz برای طراحی گرافیک
قدرتمند و در عین حال آرام بخش، عاشقانه در عین حال ظریف بودن، مصرف‌کنندگان را بلافاصله به سمت این ترکیب کشاند، و آن را به یک سایه جذاب برای انواع محصولات از مواد غذایی و آشامیدنی گرفته تا لوازم آرایشی و لوازم جانبی تبدیل نمود. از طریق بسته‌بندی به طور فزاینده‌ای با رنگ مورد علاقه در روند زندگی گره خورده، ترکیب Serenity و Rose Quartz یک تناسب طبیعی برای انواع بسته‌بندی مواد را دارند.

iriranpack-sanat-bastebandi-PANTONE-Color-of-the-Year-2016-Mug
در مورد رنگ سال پنتون
فرآیند انتخاب رنگ سال نیازمند توجه اندیشمندانه و تجزیه و تحلیل روند است. برای رسیدن به این انتخاب در هر سال، متخصصان رنگ پنتون در مؤسسه رنگ پنتون انتظار جهانی از تاثير رنگ جدید را جستجو می‌کنند. این می‌تواند شامل صنعت سرگرمی و در تولید فیلم، مجموعه‌های هنری سفر و هنرمندان جدید، مد، تمام حوزه های طراحی، مقصد محبوب سفر، و همچنین سبک‌های جدید زندگی، سبک بازی و شرایط اجتماعی و اقتصادی باشد. تاثیرات نیز ممکن است ناشی از فن آوری‌های جدید، مواد، بافت‌ها و عواملی باشد که اثر رنگ در مذاکرات مرتبط رسانه‌های اجتماعی و حتی رویدادهای ورزشی که مورد توجه در سراسر جهان است باشد.
برای مدت ۱۶سال، رنگ سال پنتون افزایش تولید محصولات و تصمیم گیری برای خرید در چند صنعت  از جمله مد، مبلمان منزل و طراحی صنعتی و همچنین بسته بندی محصول و طراحی گرافیک را تحت تاثیر قرار داده است.
رنگ‌های انتخاب شده به عنوان رنگ سال پنتون در سال ۲۰۱۶ از سیستم رنگ لوازم داخلی، خانه و مد پنتون، که به طور گسترده استفاده و سیستم استاندارد رنگ برای مد، خانه و طراحی لوازم داخلی به رسمیت شناخته شده گرفته شده است. ماه اوت امسال، پنتون ۲۱۰ رنگ جدید را منتشر می‌کند.
PANTONE15-3919Serenity و PANTONE13-1520Rose Quartz در این مجموعه ۲۱۰ رنگ جدید گنجانده شده‌اند.

اطلاعات بيشتر www.pantone.com/color-of-the-year-2016

بیشتر بخوانید . . .