بسته پلاستیکی ساخته شده از هوای سبک

شرکت Body shop با شرکت فناوری‌های Newlight مستقر در کالیفرنیا همکاری می‌کند، شرکت مستقر در کالیفرنیا راهی را پیدا نمود که متان متصاعد شده برپایه کربن را به قرص‌های پلاستیکی تبدیل نماید که می‌توان از بین سایر مواد از آن برای بسته‌بندی استفاده نمود. شرکت فناوری‌های Newlight در سال 2003 یافت که از گازهای گلخانه‌ای می‌توان به عنوان منبع استفاده نمود. این امر نه‌تنها از سوخت‌های فسیلی نگهداری می‌کند بلکه به حل یکی از بزرگترین چالش‌هایی که امروزه جهان با آن مواجه است کمک می‌کند.

تقاضای بسته‌بندی پایدار از طرف مصرف‌کنندگان روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. علی‌الخصوص خریدارانی که طرفدار محیط‌زیست هستند، کسانی که برندهای green core را خریداری می‌کنند، می‌خواهند که بسته‌بندی قابل بازیافت، تجدیدپذیر یا ساخته شده از منابع پایدار را مشاهده کنند. براساس پیش‌بینی‌های شرکت European Bioplastics (پلاستیک‌های زیستی اروپایی)، بازار پلاستیک‌های زیستی از حدود 6/1 میلیون تن در سال 2013 به تقریباً 7/6 میلیون تن در سال 2018 افزایش خواهد یافت. اگرچه این تعداد تحسین‌برانگیز هستند، شرکت Body shop گامی فراتر در ارائه این مفهوم برداشته است.
این شرکت قصد دارد که از متان و دی‌اکسید‌کربن، که هریک جور دیگری در هوا به عنوان گاز گلخانه‌ای آزاد می‌شوند، در بسته‌بندی‌هایشان استفاده کنند. هدف اصلی فناوری جدید بردن گازهای گلخانه‌ای به خارج از جو و نگه‌داشتن نفت بر روی زمین است.
شرکت Body shop  با شرکت فناوری‌های Newlight مستقر در کالیفرنیا همکاری می‌کند، شرکت مستقر در کالیفرنیا راهی را پیدا نمود که متان متصاعد شده برپایه کربن را به قرص‌های پلاستیکی تبدیل نماید که می‌توان از بین سایر مواد از آن برای بسته‌بندی استفاده نمود. شرکت فناوری‌های Newlight در سال 2003 یافت که از گازهای گلخانه‌ای می‌توان به عنوان منبع استفاده نمود. این امر نه‌تنها از سوخت‌های فسیلی نگهداری می‌کند بلکه به حل یکی از بزرگترین چالش‌هایی که امروزه جهان با آن مواجه است کمک می‌کند.
پس از بیش از ده سال تحقیق و توسعه، Newlight – فناوری جذب کربن که ترکیب هوا با متان عنصر منتشره از گاز گلخانه‌ای است- به منظور ساخت ماده‌ای پلاستیکی که هوای کربنی (Air carbon) نامیده می‌شود را تجاری ساخته است. متان می‌تواند از منابع مختلفی مانند محل‌های دفن زباله و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تامین گردد. عملکرد هوای کربنی مطابق با عملکرد پترولیوم – عنصر پلاستیکی است که بنابر گفته شرکت مقرون به صرفه است.

این امر می‌تواند در اکستروژن، فیلم بادی، فیلم کست، ترموفرمینگ، ریسندگی فیبر و فرآیندهای قالب‌گیری تزریقی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه‌براین، مواد توسط یک بخش ثالث مستقل مورد تایید قرار می‌گیرند که در سرتاسر ارزیابی کربن منفی باشد. Newlight در حال‌حاضر با بیش از شصت شرکت در ساختن همه چیز از تلفن همراه گرفته تا صندلی‌های پلاستیکی و درپوش‌های بطری همکاری می‌کند.
جدیدترین مورد شرکت Body shop  است. شرکت Body shop اولین شرکت در صنایع آرایشی و زیبایی است که متعهد به استفاده از هوای کربنی (Air carbon) در بسته‌بندی‌های خود شده است. برای Mark Herrema، مدیرعامل شرکت Newlight، این یک موفقیت آشکار است. او می‌گوید:” ما مفتخریم که با شرکت Body shop به منظور کمک به آنها جهت جایگزینی پلاستیک‌های ساخته شده از مواد نفتی با هوای کربنی (Air carbon) همکاری می‌کنیم و از کربن جذب شده به عنوان یک منبع مناسب استفاده می‌نماییم”.
مشارکت با شرکت Newlight بخشی از ابتکار جهانی جدید شرکت Body shop با اهداف بلند‌پروازانه است. این شرکت اعلام نمود که برنامه‌هایش در جهت کاهش استفاده از بسته‌بندی‌های ساخته شده از مواد نفتی تا هفتاد درصد تا سال 2020 است. بدین منظور، شرکت Body shop در پی کشف تعدادی از همکاران جدید دانشگاهی، تحقیق و فناوری می‌باشد تا راه‌حلی برای تولید بسته‌بندی‌های جدید پیدا کنند. این شرکت از متخصصان جهانی دعوت می‌کند تا به تحقیقات آنها برای بسته‌بندی‌های بهتر و پایدارتر ملحق شوند.
کریستوفر دیویس، مدیر بین‌المللی مسئولیت‌های مشترک اجتماعی شرکت بین‌المللی Body shop، مشاهده نمود که همکاری با شرکت Newlight در فرآیند بعنوان گامی به سوی منابع بزرگتر کارآمد برای تولید بسته‌بندی است که دارای پتانسیل تفسیر اساسی راه‌های خرید و فروش لوازم آرایشی است.

iranpack-sanat-bastebandi-Body-butter iranpack-sanat-bastebandi-air-based-packaging

بیشتر بخوانید . . .