تجارت الکترونیکی، یک گرایش پرنفوذ

مصاحبه با گاوین آشی، شریک مدیریتی شرکت Kite Packaging، در قالب بخشی از پیش‌رویدادِ مسابقات نوآوری بسته‌بندی سال 2016 انجام شد، این رویداد به همراه مراسم Empack و Label&Print در تاریخ 24 و 25 فوریه در بیرمنگام انگلستان برگزار شده و در آن از آخرین نوآوری‌ها، پیشرفت‌ها و ماشین‌آلات بسته‌بندی رونمایی شده است.

iranpack-sanat-bastebandi-Gavin-Headshot-Kite-FINALمصاحبه با گاوین آشی، شریک مدیریتی شرکت Kite Packaging، در قالب بخشی از پیش‌رویدادِ مسابقات نوآوری بسته‌بندی سال 2016 انجام شد، این رویداد به همراه مراسم Empack و Label&Print در تاریخ 24 و 25 فوریه در بیرمنگام انگلستان برگزار شده و در آن از آخرین نوآوری‌ها، پیشرفت‌ها و ماشین‌آلات بسته‌بندی رونمایی شده است.

 

در این مصاحبه با Gavin Ashe، شریک مدیریتی در شرکت Kite Packaging، گرایشات و نوآوری در زمینه بسته‌بندی در سال 2016 مورد بحث قرار گرفته و او می‌گوید که صنعت غالبا بر ارزانترین راهکار و نه بهترینِ آنها تمرکز دارد.
– گرایش بعدی در زمینه ماشین‌آلات بسته‌بندی چیست؟
– دو گرایش قابل توجه در این بخش دیده می‌شود که محرک هر دوی آنها بخش تجارت الکترونیکی است. به حداقل رساندن حجم بسته و افزایش سرعت بسته‌بندی.
هدف از به حداقل رساندن حجم بسته، ساخت کوچکترین بسته ممکن است. در صنعت بسته‌بندی، بازیگران هشیار به این حقیقت پی برده‌اند که هزینه ارسال کالاهایشان، پنج برابر هزینه بسته‌بندی آنهاست.
جدیدترین اطلاعات ارائه شده توسط آمازون نشان می‌دهد که آنها تا 13 درصد از گردش مالی خود را در بخش توزیع هزینه می‌کنند و حقیقت آن است که توزیع در بخش تجارت الکترونیکی، بر حسب متر مکعب و نه کیلوگرم محاسبه می‌شود. در سمت دیگر، شرکتهایی مانند DX هستند که اعلام می‌کنند اندازه فیزیکی یک محموله، عامل بسیار مهمی در هزینه دسته‌بندی و انتقال آنها توسط شبکه توزیعشان است.
بنابر این همه چیز تحت‌ تاثیر راهکارهایی است که حجم محموله ارسالی را کاهش می‌دهند و این عاملی است که امسال تعیین‌کننده خواهد بود. سیستم‌هایی که بسته‌ای با اندازه مناسب را آماده کرده و نیاز به پر کردن فضای خالی را برطرف می‌کنند، در کاهش هزینه‌های ارسال، نقش کلیدی دارند.
در حال حاضر سرعت بسته‌بندی یعنی تهیه بسته‌های بیشتر به ازای دقیقه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار شده است. امروزه فضا نقش محوری دارد و کمبود واقعی فضای تجاری احساس می‌شود.
همچنین هزینه نیروی کار رو به افزایش و حاشیه سود رو به کاهش است. بنابر این کسب و کارها باید بازدهی خود را افزایش دهند و در غیر این صورت، به دردسر می‌افتند. بنابراین چاره، یافتن راه‌هایی برای افزایش سرعت ضمن حفظ انعطاف‌پذیری است.
اتوماسیون به هزینه سرمایه‌ای هنگفتی نیاز داشته و می‌تواند به کندیِ عملکرد منجر شود. با این حال، با استفاده از طراحی هوشمندانه بسته و سیستم‌های ساده و نسبتا کم‌هزینه مانند ماشین‌آلات استرِچ‌رَپ و سیستم‌های کیسه‌کن خودکار، می‌توان انتظار پیشرفت در این زمینه را داشت.
– چه نوع مواد بسته‌بندی در سال 2016 سر و صدای بیشتری به پا خواهند کرد؟
– بعید است که تغییر قابل توجهی در زمینه مواد بسته‌بندی پرکاربرد اتفاق افتد اما می‌توان با قطعیت پیش‌بینی کرد که تحولات مهمی رخ خواهد داد. برای مثال، گرایش مستمر صنعت مقوای کنگره‌دار به استفاده از کاغذهای سبکتر با درصد ماده بازیافتی بیشتر و همچنین استفاده پیوسته از مقواهای نازکتر دیده می‌شود.
به لطف پیشرفت‌های علمی که امکان ساخت فیلم‌های نازکتر و کارآمدتر را فراهم کرده‌اند، پلاستیک‌ها نیز تحولات مشابهی را تجربه می‌کنند که می‌توانند بازار را با تغییرات ناگهانی مواجه کنند.
– به نظر شما بزرگترین تهدید احتمالی برای تامین‌کنندگان بسته‌های سفارشی در سال جاری چیست و چرا؟
– به نظر نمی‌رسد که به خودیِ خود، برای بخش بسته‌های سفارشی تهدیدی وجود داشته باشد. این بخشِ عظیمی از بازار است که همچنان پررونق باقی خواهد ماند. اما ما در این زمینه شاهد ظهور استاندارد سفارشی و تبدیل شدن آن به معیاری تعیین‌کننده هستیم. رشد در زمینه چاپ دیجیتال که امکان سفارشی‌سازی محصول استاندارد برای مشتریان را فراهم می‌کند در آغاز راه است، اما در تمامی نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی، ماشین‌آلات هوشمند نسبتا کم‌هزینه‌ای به چشم می‌خورند که امکان تولید بسته‌های سفارشی را فراهم می‌آورند.
– به نظر شما چه چیز وجود دارد که صنعت بسته‌بندی باید در مورد آن بیشتر یا بهتر کار کند؟
– صنعت باید از طریق سرمایه‌گذاری در زمینه نوآوری، “ارزش” خلق کند. در صنعت بسته‌بندی به عنوان یک بخش از بازار (که غالبا توسط مشتریانش هدایت می‌شود)، همه ما در تلاش برای آزمودن و یافتن ارزانترین راهکار به جای بهترین آنها هستیم.

iranpack-sanat-bastebandi-Airsac2 iranpack-sanat-bastebandi-KiteAirShockPacks

بیشتر بخوانید . . .