10 دلیل برای سریال‌گـذاری

محافظت از برند – با سریال‌گذاری جلوی دزدی کالا، دزدی از داروخانه، جعل و کانال‌های انحرافی را بگیرید.
بازگشت اعتبار یا تطبیق کسری- قیمت فروش اقلام و درخواست‌های مجدد برای تخفیف یا بازگشت اعتبار قابل شناسایی هستند.
لجستیک معکوس- درخواست کمک، بازگشت، پس‌گرفتن و بازیابی کاهش/از بین‌رفتن

محافظت از برند – با سریال‌گذاری جلوی دزدی کالا، دزدی از داروخانه، جعل و کانال‌های انحرافی را بگیرید.
بازگشت اعتبار یا تطبیق کسری- قیمت فروش اقلام و درخواست‌های مجدد برای تخفیف یا بازگشت اعتبار قابل شناسایی هستند.
لجستیک معکوس- درخواست کمک، بازگشت، پس‌گرفتن و بازیابی کاهش/از بین‌رفتن
کنترل موجودی-  بینش بهتر نسبت به ترتیب مواد خام و برنامه‌ریزی فرآیندی
فرآیندهای جریان‌کار- بهره‌وری بیشتر از طریق کاهش حمل ونقل فیزیکی و کم‌شدن خطاها
بازاریابی- توانایی ایجاد اعتماد در مشتریان با تصدیق (تایید) از طریق پرتال آنلاین یا عد 800. این بخشی از قانون آمریکا نیست اما می‌تواند قسمتی از چارچوب قانونی در کشورهای دیگر باشد.
رویت پذیری دارایی- در را به روی امکان شفافیت لجستیک، شامل مانیتورینگ زنجیره سرد، باز می‌کند.
از مرحله سفارش تا پرداخت،افزایش شفافیت اینکه چه اقلامی به یک مشتری خاص رسانده‌شدند و کالاها کجا رفتند، به عنوان مدرک تحویل و تایید پرداخت.
انجام بینقص سفارش- ارتقای شفافیت هر قلم و حجمی از آن که تحویل داده‌شده‌است و پیداکردن سفارش‌های نادرست (هنگامی که برای تایید یک قلم که به اشتباه به داخل حمل شده‌است، اقدام می‌شود).
بازگشتی- توانایی شناخت اقلام بازگشتی‌ای که در اصل به مشتری فروخته نشده‌بودند.
کاربردهای وسیعتر:
با میزان تخمینی 60% تا 80% مواد خام کارخانجات دارویی که از بنادر خارجی می‌آیند، سریال‌گذاری را می‌توان در کنار رهگیری مواد خام از ابتدای دریافت تا زمان تحویل محصول پایانی به مصرف‌کننده‌ی نهایی (بیمارستان، داروخانه، بیمار) انجام داد. این کار با رهگیری مواد اولیه به فراخوانی دسته مرتبط کمک کرده و تشخیص شیفت کاری و روز انجام امور را امکان‌پذیر می‌سازد.
فراخوانی ها- با اضافه کردن تاریخ انقضا و شماره سریال در بارکد، شرکت‌ها میتوانند با سهولت بیشتری متوجه شوند که یک سری محصول را در لیست خود دارند یا داشته‌اند.
فهرست ارسال کالا- گزارش شماره سریال دقیق یک قلم که در فهرست ارسال کالا نگهداری می‌شود می‌تواند سطح اعتماد بین شرکای تجاری را از نظر دقت رهگیری افزایش دهد.
آمادگی رقابتی- هنگامی که شرکت‌های ادغام‌شده/به تازگی-تحصیل‌شده بازارهای جدیدی باز می‌کنند، یا بازاریابی به دنبال توسعه کار خود به مناطق دیگر جهان است، سازمان شما با قابلیت سازگاری با قوانین محلی در هر کجا، سریعتر و کارآمدتر واکنش نشان دهد.

انعطاف پذیری طراحی
سریال‌گذاری باید انعطاف‌پذیری سازمانی لازم را برای پاسخگویی به هر فرصت تجاری جهانی داشته‌باشد. اگر این کار به درستی اجرا شود، به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد که بسته‌ای با برچسب درست تهیه کنند که هم اکنون و هم در آینده، با کمترین تغییرات ممکن، با قوانین و مقررات کشور سازگار است.
کلید این کار انعطاف‌پذیری است. سیستمی را که تنها با قوانین فدرال آمریکا تطابق دارد اما الزامات دیگر کشورها را برآورده نمی‌سازد، از ابتدا طراحی و پیاده نکنید.

انعطاف‌پذیری-از اهرم منابع محلی برای ارائه سازگاری در کل شرکت، کدگذاری لایه‌ای، مدیریت محلی شماره سریال، سیستم‌های بنگاهی، و گزارش قوانین کشوری استفاده کنید.
ورای سازگاری با قوانین آمریکا، ملاحضات تجاری برنامه سریال‌گذاری جهانی مهم است، و تا الان در بسیاری از صنایع دیگر، مثل لباس، قطعات خودرو و لوازم الکترونیکی مصرف‌کننده موفق بوده‌است.
سوالات کلیدی قابل توجه در این مرحله
• کدام خطوط کدام داروها را تولید کرده، و این داروها کجا فروخته می‌شوند؟
• امروزه این داروها چطور حمل میشوند؟ و برخلاف تحویل سریع، محصول چه مدت در انبار می‌ماند؟
• آیا اکنون برنامه‌ای برای گسترش توزیع به دیگر نواحی جهان یا جابجاکردن تولید وجود دارد؟

بیشتر بخوانید . . .