محصولات برتر سال 2015 منتخب خوانندگان مجله PFFC

از کلیشه‌های چاپ فلکسو و تمیزکننده غلتک آنیلوکس، محصولات متنوعی برای حفظ جایگاه یک واحد کارخانه تبديل فيلم لازم است. شرکت‌های مبدل به انواع فیلم‌های پیشرفته برای تولید لیبل‌ها و بسته‌های محافظ محصولات مصرفی نیاز دارند. سال 2015 شرکت‌های TORAY PLASTICS آمریکا، INNOVIA FILMS ،JINDAL FILMS و AVERY DENNISON محصولاتی را ارائه ‌داده‌ا‌ند که توجه مشترکان نشریه اینترنتی E-CLIPS نسخه الکترونیک مجله PFFC را جلب کرده‌اند. این فهرست بر اساس تعداد کلیک‌های آنها روی محصولات از طریق خبرنامه‌های ارسالی این نشریه تهیه شده است. در اين جا ماهنامه صنعت بسته‌بندی به تعدادی از اين برگزيدگان مي‌پردازد.

فیلم BOPP متالایز TORAY TORAYFAN PWX5
شرکت آمریکایی TORAY PLASTICS فیلم TORAYFAN PWX5 را به بازار عرضه کرده که یک فیلم BOPP متالایز با هدف استفاده به عنوان مانع رطوبت داخلی و اکسیژن در کاربردهای در معرض گاز است.
یک سمت از این فیلم، آلومینیومِ نشانده شده تحت خلا (vacuum-deposited) روی لایه بازدارنده اختصاصی ساخت شرکت است که یک فیلم بسته‌بندی با چسبندگی فلزی عالی و ظاهر براق ایجاد می‌کند. سمت دیگر فیلم از ضریب اصطکاک (COF) ثابت برخوردار بوده و قابل درزگیری حرارتی است.
گفته شده که بدین وسیله، مقاومت محصول در برابر رطوبت، عطر و طعم افزایش یافته و مدت بازدارندگی نیز بهبود می‌یابد به طوری که برای کاربردهای مستلزم عمر بیشتر در قفسه، ایده‌آل است. همچنین برای بسته‌بندی اسنک‌های طعم‌دار و نمکی، کلوچه‌ها، خوراکی‌های ترد، بیسکویت‌ها و شیرینی‌ها مناسب است.
iriranpack-sanat-bastebandi-Toray-BioBasedLumiLIdFilm
فیلم پوششی زیست‌پایه، دوبار قابل حرارت‌دهی
شرکت آمریکایی TORAY PLASTICS فیلم پوششی زیست‌پایه به نام LUMILID با قابلیت دو بار قراردهی در حرارت اجاق را به بازار عرضه می‌کند که توسط مخلوط‌های رزین انحصاری ساخته شده توسط این شرکت تولید می‌شوند.
این فیلم‌ها شامل بیش از 50 درصد مواد اولیه تجدیدپذیر هستند و با هدف کاهش تاثیرات زیست‌محیطی ساخته می‌شوند. زیرا در ساخت آنها از منابع نفتی کمتر استفاده می‌شود.
فیلم‌های جدید فاقد حلال هستند و از این رو می‌توانند نگرانی از بابت باقی ماندن حلال در سیکل عمر محصول را برطرف کرده و جایگاه محصول به لحاظ “پایداری” را ارتقا دهند.
فیلمهای جدید LUMILID برای محصولات منجمد، تر، خشک و لبنیات تولید می‌شوند. این فیلم‌ها دارای تائیدیه FDA برای استفاده در دمای ماکزیمم 400 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه هستند. فیلم‌های جدید، از دمای شروع دوخت پایین (SIT)، محدوده درزگیری(سیل) وسیع، کیفیت درزگیری عالی و قابلیت کنده شدن آسان برخوردارند. این فیلم‌ها در انواع شفاف، سفید و متالایز عرضه می‌شوند.
iriranpack-sanat-bastebandi-Blue_detergent_Tablet_white-bis
PROPAFILM RCU، یک فیلم BOPP با پوشش اکریلیک
شرکت انگلیسی Innovia Films، فیلم PROPAFILM RCU را روانه بازار کرده که اولین فیلم انحصاری BOPP پوشش داده شده توسط اکریلیک توسط این شرکت است.
گفته شده که این فیلم از بازدارندگی بالا در برابر روغن معدنی به مدت حداکثر یک و نیم سال برخوردار است. همچنین محصول دیگرِ همتای این فیلم، Propafilm RBCU مدل سفید آن است که از تمامی مزایای آن از جمله بازدارندگی بالا، آستانه درزگیری پایین و محدوده درزگیری وسیعتر برخوردار است.
تولیدکنندگان و شرکت‌های بسته‌بندی که خواهان یک فیلم سفید مطمئن هستند، اکنون گزینه تازه‌ای را برای انتخاب دارند و به گفته سازنده، بازارهای شکلات و اسنک به علت چندمنظوره بودن این محصول، از آن استقبال می‌کنند.
iriranpack-sanat-bastebandi-Barre_Cereale-bis
فیلم‌های BOPP انحصاری
شرکت Jindal Films فیلم‌های پلی‌پروپیلن جهت‌دار دومحوری یا همان BOPP به نام‌های MM688 و MM648 را روانه بازار می‌کند که تحت علامت تجاری MetalltyeTM عرضه می‌شوند. به گفته این شرکت، فیلم‌های جدید از پوششی با دمای شروع درزگیری بسیار پایین (VLTS) برخوردارند که عملکرد عالی در کاربردهای بسته‌بندی فرم/فیل/سیل سرعت بالا (HFFS) و سرعت متغیر را ارائه می‌دهند.
گفته شده که وجود یک سطح متالایز قابل چاپ در یک سمت فیلم، می‌تواند امکان ماشینکاری یکنواخت، ایجاد تصاویر گرافیکی مطلوب و ممانعت در برابر رطوبت، طعم و بو را فراهم ‌کند. به گفته سازنده، این سطح عملکرد و محافظت بالا در یک فیلمِ تنها حاصل می‌شود، به طوری که دیگر نیازی به لمینیت شدن به منظور بازدارندگی در برابر رطوبت و محافظت از محصول نخواهد بود. بنابر این امکان تولید بسته‌های سبکتر ضمن حفظ طول عمر محصول در قفسه و توزیع گسترده‌تر فراهم می‌شود.
همچنین به گفته تولیدکننده، این فیلم‌ها برای خطوط بسته‌بندی سرعت بالا و خطوط بسته‌بندی HFFS که در آنها کنترل دقیق حرارت اهمیت دارد، ایده‌آل هستند. علاوه بر این، فیلم‌های جدید می‌توانند برای خطوط بسته‌بندی HFFS که در آنها زمان ماندن در یک حالت حین فرآیند (dwell time) به علت تغییر پی‌در‌پی سرعت دستگاه، متغیر است، مناسب باشند. به گفته سازنده، فیلم‌های جدید می‌توانند موجب ارتقای محصولات به لحاظ عملکرد، محافظت و فرصتهای تبلیغی در کاربردهای خوراکی و غیر خوراکی شوند.
iriranpack-sanat-bastebandi-PropaFilm-Party-Snacks-300dpi
کلیشه‌های چاپ فلکسوی DUPONT
DUPONT PACKAGING GRAPHICS کلیشه‌های جدید چاپ فلکسو را به بازار عرضه می‌کند که گفته شده با تشکیل نقاط دیجیتال دارای قله صاف (FLAT TOP) در کلیشه، منجر به ارتقای بهره‌وری و ثبات عملکرد می‌شوند.
کلیشه‌های جدید بر اساس یک پلیمر جدید هستند که انتقال جوهر بیشتر و وضوح بالاتر را فراهم می‌کند. نتیجه ارزیابی این کلیشه‌ها توسط مشتریان، حاکی از دانسیته جوهر بالاتر بدون افت کیفیت‌های‌لایت‌ها بوده است. کلیشه‌های CYREL EASY برای فرآوری FAST/حرارتی و حلال موجودند و از سطوح مهندسی شده برخوردارند. همه اینها صرف نظر از نوع فرآیند مربوطه، منجر به انتقال جوهر و اشباع رنگ بیشتر می‌شوند.
iriranpack-sanat-bastebandi-dms15-04
سیستم‌های پنوماتیک هدایت رول
شرکت DMS سیستم‌های پیشرفته ستون هوا (AIR BAR) و نوار برگردان (TURN BAR) با نام WEB-ON-AIR را به بازار عرضه می‌کند. این فناوری جدید برای شرکت‌های چاپ و تبدیل، امکان کاهش مصرف هوای دستگاه چاپ، کاهش میزان نویز، حذف بافته شدن رول و بهبود رجیستری رو به پشت (FRONT TO BACK REGISTRATION) موقع استفاده از واحدهای نوار برگردان را فراهم می‌کند.
این فناوری شناورسازی پنوماتیک، به عنوان اختراع به ثبت رسیده و شامل هزاران حفره به ازای طول ستون است. همچنین گفته شده که عملکرد تقریبا بی‌صدا و جریان یکنواخت رول را ممکن می‌سازد. با استفاده از این سیستم، سایش یا خراش رول که در نوار برگردان‌های معمول، اتفاق می‌افتد به حداقل رسیده یا حذف می‌شود و همچنین موقع کار با رول‌های باریکتر، نیازی به پوشش دادن، درزگیری یا مسدود کردن بخش خارجی ستون‌ها نخواهد بود.
iriranpack-sanat-bastebandi-ASC
تمیزکننده سطح آنیلوکس HARPER
شرکت آمریکایی هارپر، تمیزکننده سطح غلتک‌های آنیلوکس را به سری محصولات خود اضافه کرد. این تمیزکننده از فرمولاسیون اختصاصی برخوردار بوده و با هدف پاک کردن زنگ‌های سطحی و اثرات پسماند از سطح غلتک‌های سرامیکی آنیلوکس طراحی شده است.
این امولسیفایِر اختصاصی به تجزیه و حذف لکه‌های سطحی از جمله اثرات آب و جوهر، علایم خطی روی سطح و پسماند پوشش کمک می‌کند. گفته شده که این تمیزکننده به طور خاص در برابر پوشش‌های حاوی سیلیکون موثر است. علاوه بر پاکسازی غلتک‌های آنیلوکس، این تمیزکننده کنسانتره شده بر روی اجزا و متعلقات دستگاه چاپ نیز قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید . . .